kinderen op facebook

Discussie in 'De lounge' gestart door cvm1985, 27 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    ik vind facebook helemaal niets voor kinderen. Thijmen mag er van mij niet op voor de leeftijdsgrens van facebook zelf

2. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

als ze een jaar voor 12 zijn mogen ze van mij pas zulke dingen niet eerder;)

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Uuuh, nee. Ik vind het belachelijk, een Facebookpagina voor een kind jonger dan 12 jaar.
    Spelletjes kan hij op de Ipad en op de Galaxy tab doen.
    Als opa's en oma's foto's willen zien, dan mail ik ze wel toe.

4. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Heb het zelf niet eens! ;) :)
    Maar op 8-jarige leeftijd zou ik het echt niet willen hebben!

5. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wat heeft de hond van een ander er nou mee te maken?:(

En zijn er werkelijk mensen die zo gek zijn om vrienden te worden met jou cavia's?
    Vind het echt belachelijk maar dat is mijn mening;)

Hier hele nare ervaringen met kinderen en facebook (bij nichtje)
    Hier zal zoonlief nog héél lang moeten wachten.

Trouwens geen tv computer of telefoon op de slaapkamer in ons huis.
    Een slaapkamer is om te slapen, niet voor social media e.d

6. papier

papier Actief lid

25 sep 2008
    275
    20
    18
    Als je je stiefzoon toevoegt kan je nog altijd dingen voor hem afschermen, zodat hij (/zijn moeder) niet mee kan kijken. Zo breek je zijn hart niet en heb je alsnog privacy.

7. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik accepteer geen kinderen op mijn facebook, regels zijn regels dus facebook pas vanaf waneer het toegestaan is volgens de regels van facebook.

Mijn dochter is bijna elf en krijgt nog geen facebook.

8. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Heb zelf geen facebook (eigenlijk wel, maar al een jaar niet naar gekeken), manlief ook niet. Kinderen dus ook niet.
    Hier mag het pas als het grote pubers zijn en dan nog in de woonkamer. Overigens hebben ze ook geen ipad,tablet oid (ik ook niet).
    Verder heb ik ook tegen familieleden gezegd dat ik het liever niet heb dat ze foto's van mijn kinderen op hun facebook zetten. Schoonzusje heeft dit ook gevraagd voor haar baby.
    Ik vind mijn privacy nl erg belangrijk, en die van mijn kinderen ook (je zal maar als puber een foto tegenkomen van jezelf in je babyblootje of van je dronken moeder die een lapdance geeft).

9. Voor mijn eigen kinderen zou ik er niet over peinzen. Ik heb wel kindjes in de omgeving gehad die een account hadden en mij toe wilden voegen, maar die heb ik niet geaccepteerd. Vind dat ze er niks op te zoeken hebben op die leeftijd, soms vraag ik me al af wat ik er zelf eigenlijk te zoeken heb ;)

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Acht jaar?.... veelste jong.. Zoveel volwassenen kunnen niet eens normaal met "Social Media" omgaan, laten we die kinderen dan nog maar even beschermen tegen dat geweld...

11. tuc

tuc Niet meer actief

als op fb minimaal 13 jaar staat, zou ik dat aanhouden denk, nu nog geen ervaring mee, mijn kind is pas 4. Ik zou wel het ww voor mijzelf houden en ons emailadres zodat ze er alleen onder toezicht op kan.

12. Verox

Verox Niet meer actief

Onze kinderen zouden ook facebook mogen van ons.
    We hebben nog geen kinderen.
    Je houd het toch niet tegen, en op jonge leeftijd kun je ze ermee helpen, alleen laten gebruiken onder toezicht, gezellig samen mee bezig zijn. Je kind gaat jou om hulp vragen en leert spelenderwijs verantwoord om te gaan met social media. Je legt ze alvast uit waarom sommige dingen wel of niet "leuk" zijn.
    Zo leer je ze de dingen die bij hun leeftijd passen en langzaam over de gevaren en risico's.
    Als je wacht tot latere leeftijd dan gaan ze het stiekem doen, krijgen "hulp" van vriendjes of vriendinnetjes en leren ze het misschien op de verkeerde manier.
    Ik wacht niet tot ze dertien zijn, het zelf kunnen en ik ze in korte tijd moet overladen met goedbedoelde adviezen en waarschuwingen.
    Wij gaan ons best doen om internet, gaming en social media te betrekken in de opvoeding van onze kinderen.
    De ontwikkeling gaat snel, en het gevaar zit vooral in onwetendheid, de angst van de oudere generatie is hier ook op gebaseerd.
    Natuurlijk is de leeftijdsgrens van 13 er niet voor niets, maar die is waarschijnlijk gebaseerd op de leeftijd waarop iemand zelfstandig Facebook aanmaakt, en vooral bedoeld ter bescherming van de fabrikant.

13. Amethist

Amethist Niet meer actief

Dit dus!

14. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou er op zich geen probleem mee hebben mits ik als ouder de controle heb en hou.

Sowieso wordt hier geen pc op slaapkamer toegestaan. Dat doet ze maar als ze het huis uit gaat. Ik wil Volledige toezicht kunnen hebben.

15. glimworm

glimworm Niet meer actief

toen ik nog hyves had, keek ik nog wel eens bij de nieuwsberichten waar je ook op kunt reageren. vaak hele heftige berichten over geweld en dodelijke ongelukken enz.
    Er reageerden dan ook jonge kinderen op die onderwerpen met vaak de meest belachelijke reacties, tja ik neem het ze niet kwalijk, ze zijn nog heel jong en hun denk- en inlevingsvermogen is nog niet zo ver als dat van ons.
    Maargoed, er reageren dan weer hormonale pubers en zelfs volwassenen op die reacties van die jonge kinderen,daar sta je met je mond van open zo erg! :$

Dit was 1 van de redenen waarom ik mijn hyves heb weggedaan.

16. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Het is niet voor niets dat FB een leeftijdsgrens heeft! Behalve berichten en plaatjes die absoluut niet voor kids bedoeld zijn, kunnen naïeve kinderen ook heel gemakkelijk met idioten in contact komen en kan bijvoorbeeld je computer zo gehackt worden. Dus behalve als onder toezicht FB-en letterlijk betekent met een mama of papa die mee zit te kijken naar het scherm zou een jong kind (onder de 13) echt niet laten facebooken.

17. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Bedankt allemaal voor de reacties.
    Wij zullen mijn stiefzoon uitleggen dat wij hem niet als vriendje accepteren omdat mensen op facebook vaak dingen zetten die niet voor kinderen bedoelt zijn en we niet willen dat hij dat dan ziet.
    Manlief heeft bij zijn ex nagevraagd waarom zoonlief allemaal vrienden en vage kennissen van hem (die zoon niet eens kent) als facebookvriendje heeft....gevalletje niet goed opgelet dus "maar hij weet dat hij alleen mensen mag uitnodigen die hij kent". Dat is nou precies het gevaar, kinderen van die leeftijd kunnen er gewoon niet mee omgaan en doen maar wat.
    Hier in huis dus geen facebook voor de kids, leuke foto's die ik met opa's en oma's wil delen zet ik wel op mijn eigen facebook en voor spelletjes pakt hij zijn nintendo ds, playstations,spelltjeslaptop of gamecube maar...keuze genoeg (lees: teveel)

18. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Euhm... ergens in de pubertijd..vanaf jaar of 15... maar tegen die tijd bestaat fb niet meer..
    Mocht het over jaar of 6 nog bestaan en zoon wil spelletjes doen, mag dat op mijn account anders niet...

19. MHMW

MHMW Niet meer actief

Er zitten ook volwassenen op Facebook die zich als kinderen gedragen. Nog vele malen irritanter!

20. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Mijn dochter van 12 heeft facebook. De laptop staat bij ons in de woonkamer. Haar vrienden zijn mijn vrienden en ze mag alleen iemand toevoegen die ik ook ken.
    Verder kun je de privacy instellingen heel hoog zetten...zelfs zodat ze onvindbaar is voor 'geen'vrienden.

Overigens worden hier geen dingen op facebook gezet die niet geschikt zouden zijn voor kinderen..ook niet door de vrienden die ikzelf heb.

Deel Deze Pagina