+1!!! Ik zet al geen echo foto's op facebook en ben opgegroeid met social media.. Ik weet daar wel mee om te gaan en hopelijk is facebook net als hyves verleden tijd en is er iets anders over een jaar of 10... Ik herhinner me cu2 nog hahaha toen was ik zelf 11! Privacy instellingen op facebook zijn een gave tegenoverstellend van cu2 en hyves.. Je kunt kinders gewoon accepteren en in je restricted list gooien dan zien ze net zoveel als wat je publiekelijk post en wat je dus als niet vriendje kan zien.. Simpels..
En jullie denken echt dat die kinderen van tegenwoordig als ze niet van papa en mama op FB mogen het niet ergens anders doen? AUB zeg, mijn kinderen mogen straks echt wel een FB account ( als dat tegen die tijd nog bestaat ) Waarom? Omdat die enge man die ze misschien wel tegen kunnen komen op FB ook gewoon op de hoek van de straat staat, of hier in ons geval gewoon rond loopt bij de plaatselijke supermarkt. Ik weet gewoon zeker dat als jij je kids zo opvoed dat ze weten niet met vreemden mee te moeten gaan ze dat ook niet op internet doen. Heeft bij mij altijd gewerkt dus ik ga het precies zo doen zoals mijn ouders dat hebben gedaan. Of spelen jullie ook buiten met de kids als ze met hun vriendjes willen spelen? ( even voor de wat ouder kindjes ) Of gaan jullie mee als ze straks bij een ander vriendje thuis gaan spelen? Je kan die kinderen nooit 100% in de gaten houden.
Ik denk niet dat een kind van acht zelf een facebook account kan aanmaken zonder dat jij als ouder daar achter komt nee. Een twaalfjarige is een ander verhaal maar die hebben ook iets meer besef van wat wel en niet kan op internet.
Wanneer hij het zelf kan, ik maak iig. geen account voor mijn kinderen aan. Daarna mogen ze het van mij zelf weten..
Mijn broertje wordt morgen 9 en heeft sinds kort ook een facebookaccount. Ik zie het probleem niet zo? Hij gebruikt het om met ons te chatten en om spelletjes te doen. Account is afgeschermd en je kunt gewoon instellen dat alleen vrienden je berichten mogen sturen, dus geen last van rare figuren oid. Ik vond Habbo wat dat betreft een stuk erger. Daar mag m'n broertje nu ook niet meer op komen. Vind een hoop mensen hier ook wel erg naief hoor. Facebook vanaf een jaar of 15? Ik denk dat je dolblij mag zijn als je kind op 15jarige leeftijd nog zin heeft om elke avond te facebooken, in plaats van hele andere dingen te doen..
Mijn zoon van 10 heeft geen fb, hij vind het zelf ook niet interessant. Misschien komt dat nog wel en dan zou hij er wel 1 mogen
+1.. Ik vind het vooral naive om te denken dat zulke dingen ons nooit overkomen, terwijl open en eerlijkheid en goede voorlichting juist zo belangrijk zijn als je je kids wil beschermen..
Zoontje van m'n nicht is nu 6 en die heeft een account, die z'n eigen moeder heeft gemaakt. Zelf doet ie er geen klap mee. Sterker nog: hij vindt het helemaal niet leuk dat zijn moeder er foto's van hem op zet! Nicht (= stiefmoeder) kan het helaas niet verbieden maar het is niet leuk! Hoe wil Facebook in hemelsnaam controleren dat kinderen te jong zijn? Ik bedoel.... iemand van 8 op facebook.. = geboortedatum vervalst! Iemand van 6 ook! En over het afschermen gesproken: alles en iedereen is te hacken, via wie of wat dan ook. Als je je profielfoto aanpast (bijv. foto met jouw kind of wat dan ook) dan staat ie binnen no-time in de Google resultaten bij afbeeldingen als je zoekt op naam. Dus pedo's kunnen hoe dan ook kijken bij wat voor foto's dan ook. Afgeschermd zegt echt niks! Ik had laatst een gast uit India die wilde vrienden worden. Geweigerd. Stuurde hij alsnog via 'berichten' een mail in het Indiaas! Zo kan je alles en iedereen wel blokkeren en afschermen maar ik weet zeker dat er hoe dan ook mensen kunnen meekijken/meelezen en/of hacken. Onze dochter komt in geen miljoen jaar op facebook. Niemand heeft wat te maken met hoe onze dochter op facebook staat, in welke houding, kleding of wat dan ook.
Ik heb twee zoontjes van bekenden op fb, maar dat stamt nog uit de farmville 1 periode. Toen ze me toevoegden heb ik eerst hun moeders een berichtje geschreven dat misschien niet alles wat ik op fb zet voor jonge kinderen geschikt is (geen rare dingen hoor, maar er staan wel eens foto's op van feestjes met bier of van leuke dingen op zomerkampen enzo) maar zij vonden dat geen probleem en ik dus ook niet. Mijn zoontje is nu nog zo klein dat het niet aan de orde is, maar als het zich in de toekomst aandient, sta ik er best positief tegenover. Ik vind het zelf ook leuk om op fb te zitten en dingen te zien/laten zien. Ik denk dat ik met de flow meega als het zover is.