Kinderen op school in hitte.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Nana Mouskouri, 19 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik smeer thuis in met P20 factor 50, juf smeert op school ook, zo vertrouw ik het dus wel. Maar in de volle zon gaan ze nu sowieso niet meer.

Zal morgenochtend wel feest zijn, zo'n tropenrooster vindt de oudste vast erg interessant :D En ik verwacht dat ze ook ijsjes krijgen 's middags en lekker met water gaan spelen. Leuk :)

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Hier niets anders dan anders, extra drinken mogen ze (gelukkig) wel. Vandaag hadden we overigens schoolreis... :eek:

3. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Hier nog niks gehoord over bijzondere maatregelen. Vandaag was er een roostervrije dag dus dat scheelt. Maar de rest van de week. Pfff.. met deze hitte. Mijn zoon is pas 4 dus ik houd hem gerust smiddags thuis.

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    bij mijn 9 jarige zoon waterpret gehad en bij dochter kleuterklas niks gedaan. ze zitten op verschillende scholen. maar ik zou ze niet thuis laten.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier gelukkig een hele koele school met airco
    Er wordt extra gesmeerd en door de hoge zonkracht mochten ze ook lekker binnenspelen ipv buiten.

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier ook geen school met airco, kids insmeren is aan de ouders en zoon heeft ook niet met water oid gespeeld.
    Wat mij vooral verbaasd is dat (vooral met deze temperaturen) wij onze zoon drinken mee moeten geven en deze wordt bewaard in het lokaal in een lade.
    Drinken wordt zo hartstikke warm en is niet meer lekker, ook kreeg hij niks extra's te drinken.
    Onze zoon krijgt morgen zijn prik dus dan blijft hij wel thuis maar puur voor de hitte zou ik het niet doen.

7. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Ik doe avonds een beker half vullen met water, in de vriezer, dan morgens de rest erbij, lekker koud tegen pauze tijd. Of een koelelement in dr tas. Hier ook het zelfde als bij jullie hoor, ik zeg wel altijd tegen dochter dat ze altijd in de water mag pakken, ze hebben een kraan en bekers in de klas.

8. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Op mijn werk (middelbare school) is het echt niet te doen. Klassen van 30+ kinderen in een lokaal en vanmorgen om 9:00 uur was het al 28 graden in de lokalen. Ze mogen de hele dag door drinken, maar ondat ze continu stil moeten zitten en moeten opletten is de concentratie al snel op. De school 'investeert' elke jaar in nutteloze dingen om het gebouw koeler te krijgen. Wat écht helpt, doen ze niet. De directeur vond het toch ook wel warm vanmorgen. Resultaat: hele week tropenrooster. Leerlingen zijn dan uiterlijk half twee vrij.

Op een basisschool zal dit denk ik lastiger zijn ivm ouders die werken. In het VO kunnen ze wel even alleen thuis zijn.

9. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dit inderdaad. Ja het is warm, maar kom op zeg. We smelten er niet van.

Vanmiddag liepen hier ook weer kinderen buiten te spelen in hun ondergoed of bikini. Net alsof je dood gaat met een hempje en een korte broek aan. :rolleyes:

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Een dun laagje kleding is zelfs koeler dan (half)naakt.

11. Nana Mouskouri

Nana Mouskouri Actief lid

9 mei 2017
    122
    30
    28
    Vrouw
    #71 Nana Mouskouri, 19 jun 2017
    Laatst bewerkt: 19 jun 2017
    Bij ons waren de kinderen echt bevangen door de hitte. Zelfs zo erg dat een kindje in het ziekenhuis ligt nu. Zijn net op de hoogte gebracht door een mail. Ook dat we de kinderen goed in de gaten moesten houden.

12. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Dan hebben ze toch wel rijkelijk laat ingegrepen :eek: Ik neem aan dat er een juf of meester in de las stond die de kinderen in het oog hield en daardoor kon zien dat het niet goed ging met de kindjes in de klas? Kinderen die overgeven en zelfs een kindje die in het ziekenhuis beland door een te heet klaslokaal en er wordt pas inegerepen op het moment dat er meerdere mindjes echt ziek van zijn geworden? Bijzondere situatie vind ik.. :(

13. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Ik werk op een dagbehandelingsgroep voor kinderen tussen de 4 en 7 jaar.
    Wij hebben vanmorgen eerst meteen de werkjes gedaan wat op het programma stond en daarna lekker buiten gespeeld met water en zand. Tot 13 uur daarna alle kinderen omkleden en lunchen. Wel laat geluncht,maar s'morgens lekker veel fruit gegeten en ijsjes gegeten. Binnen o p de groep was het 34 graden. En de kinderen veel laten drinken
    Op de school van mijn kinderem overigens niks geregeld

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heel koud water drinken is juist helemaal niet zo goed. Hier hebben we altijd water staan overdag en dat wordt dus ook best warm, we/ze drinken het gewoon op hoor, is echt niet vies ofzo. Water uit de koelkast moeten mijn kinderen juist niet ;)

15. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Uhm het wordt morgen toch alweer een stuk koeler?

Het kleuterplein op de school van onze dochter ligt lekker in de schaduw en ze vertelde vanmiddag dat ze drinken hadden gekregen bij het maken van de cito toets :) (met een groepje bij juf in het koffiekamertje in een boekje werken)

Dochter krijgt altijd een beker sap/ranja of water mee en een pakje melk voor bij haar brood. Dat zet ik de avond van te voren in de koelkast, dan is het smorgens lekker koel en hopelijk om 12 uur ook nog een beetje.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier wordt het morgen 30 graden ipv de 32 graden van vandaag ;)

17. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Jee dat is wel ernstig ja. Dat moet dan wel een heel slecht gebouw zijn?

18. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik verbaas me erover dat er bij ons ook niets gedaan word. Niet een extra buitenspeel moment of lekker met water ravotten. De kinderen hebben deze week ook cito's en vraag me af of ze zich met die hitte wel goed kunnen concentreren. Enige wat anders is dan normaal is dat ze een extra flesje water mee mogen die op tafel mag blijven zodat ze niet alleen tijdens de fruit pauze wat kunnen drinken.

Edit. Als het geen cito week was geweest had ik mijn zoon thuis gehouden en lekker naar het strand gegaan. Hij leert erg makkelijk dus ben niet zo bang dat hij veel mist dan.

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ehm... nee.... het blijft
    Morgen+overmorgen 30 graden en donderdag 27, daarna koelt het iets af... 3/5 graden...

Hier heb ik overigens ook nog helemaal niks gehoord, maar zoontje had vandaag verhoging.. twijfel dus of hij morgen naar achool gaat en als hij gaat gaat hij alleen de ochtend... ik vind het bizar dat ze met deze temperaturen niks doen....

20. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Het valt inderdaad echt niet mee voor de kinderen. Had er vandaag 26 zuchtend en steunend voor me zitten. Het was 28 graden in de klas, dus dat valt nog mee in vergelijking met wat ik hier lees. We hebben heel rustig aan gedaan en veel leuke dingen, dan gaat de tijd snel. Verder onbeperkt water laten drinken. Ik zit eraan te denken om zelf wat tucs ofzo mee naar school te nemen voor ze voor tussendoor deze week. Hopelijk zijn ze dan iets minder flauw dan vandaag. Naar buiten gaan is helaas geen optie, daar was het nog veel warmer dan binnen. We moeten nog vijf weken naar school hier, hopelijk komt er nog een koelere periode.

Deel Deze Pagina