Multivitamines

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Oedy, 20 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben wel benieuwd of jullie en jullie kinderen extra vitamines krijgen uit een potje..
    Hier alleen extra vitamine D en ikzelf niks eigenlijk...

Maar je hoort toch steeds vaker dat je niet alles uit je eten kan halen, ook al eten we redelijk gevarieerd en gezond....

En welke gebruiken jullie voor je zelf en voor je kinderen..

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.152
    8.882
    113
    Ik slik niets extra's, de kinderen krijgen kauwvitamine van Davitamon. Mee begonnen omdat de jongste weinig eet en omdat je toch al vitamine D bij 'moet' geven (die krijgen ze dus nu via de multivitamine).

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Multivitamine van de Vitaminstore voor mezelf en Animalparade multi en D voor de kleine man. En dan krijgt hij dat met name omdat ie op het kdv van alles oploopt...;)

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Mijn dochter krijgt geloof ik echt veel vitamine uit een potje/flesje :)
    Ze krijft dagelijks:
    Vitamine D druppels van Animal Parade
    Multi vitamine van Animal Parade
    Dessertlepel visolie met EPA van Eye Q
    Capsule visolie en teunisbloemolie met DHA van Eye Q

Ze eet de laatste maanden niet goed, daarom zorg ik er voor dat ze in ieder geval de juiste vitamines binnenkrijgt

5. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.357
    273
    83
    Vrouw
    Hier krijgen ze vitamine D (tot hoe oud moet dat eigenlijk?), een gummy-multivitamine'snoepje' en een beertje met calcium (dat laatste omdat we helaas een speciaal filter in ons watersysteem hebben en dat dat daardoor extreem ontkalkt is.

Op zich eten ze wel goed, maar baat het niet dan schaadt het niet. In ieder geval niet door de kleine hoeveelheden die er hiervan binnenkrijgen.

Zelf eet ik dagelijks ook een hele rij aan voedingssupplementen :p

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.989
    3.997
    113
    Hier alleen vit D.
    De overige vitamines halen ze blijkbaar wel uit hun eten want ze groeien prima en zijn bijna nooit ziek :)

7. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hier vitamine D druppels en twee gummies van Davitamon. Moet je die druppels eigenlijk wel geven als je ook multivitaminen geeft?

Ikzelf neem sporadisch gravitamon in. Ik heb 'vervelende' andere medicijnen die ik op een bepaald tijdstip in moet nemen. De vitamine verwaarloos ik daardoor een beetje...:)

8. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Vit D wordt aangeraden tm 4 jaar extra te geven.
    Maar uit ervaring weet ik dat heel veel mensen vit D tekort hebben. K dacht zelfs gelezente hebben 80% vd bevolking.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik geef alleen in de winter (september - april) vitamines. Zelf slik ik niets, we eten gevarieerd genoeg. Maar voor de kinderen vind ik met name vit. D wel belangrijk. Ze krijgen de multivitamines van Davitamon. Ik heb nu nog drie potjes staan en als die op zijn, ga ik geen nieuwe meer kopen, vind het wel prima, de jongste is ook bijna 4 jaar en ze eten gelukkig vrijwel alles, dus het loopt wel los denk ik zo.

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Mijn zoontjes krijgen kauwtabletten van davitamon.
    En alledrie nemen we D3 druppels. Vitamine d is iets wat enorm veel mensen te kort hebben

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Zoontje krijgt vitD en omega3 (visolie). Dat laatste zit al in sommige potjes en zo niet, dan krijgt hij het van een lepeltje.
    Ook krijgt hij probiotica, indien nodig.

12. browneyes

browneyes Actief lid

17 jun 2010
    406
    0
    16
    zoonlief krijgt hier multivitamine kauwtabletjes,

Hij vind ze alleen niet lekker dus verpulveren we de tabletjes en geven we ze op brood gemengd met vruchtenhagel. Echt een hoop gedoe.

Ik wilde die gummies proberen maar die zijn pas vanaf 3 jaar. Weet iemand waarom dat is?

13. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Dagelijks:
    Kauwtabletten van Davitamon.
    En vitamine D.

14. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Volgens mij moet je als je een beetje normaal eet erg hard je best doen om tekorten op te lopen. Dus zolang het niet op doktersadvies is vind ik het onnodig. Vit D doen we wel, maar zelfs daarbij denk ik dat het eigenlijk overbodig is.

15. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Mijn oudste zoon van vier krijgt de kauwtabletten van davitamon. Hij krijgt twee per dag. Onder de vier vulde ik dit nog aan met 5 druppels vitamine D omdat hij dan aan de aanbevolen dosering zat tot 4 jaar. Nu krijgt hij de druppels nog af en toe als ik zijn broertje de druppels geef. Mijn jongste is anderhalf en krijgt nog opvolgmelk vanwege de vitamines en mineralen die daar in zitten en dus de vitamine D druppels dagelijks.

Deel Deze Pagina