Kinderen ruzie na schooltijd,hoe aanpakken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Windows, 4 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Is het dan niet verstandig om (nog) een gesprek met de leraar te hebben, zo niet alleen, dan allebei de moeders? misschien dat jullie dan wel heel andere kanten van het verhaal hoort. misschien als die moeder van de leraar hoort dat haar dochter iedere keer begint, zij dan na begint te denken over het gedrag van haar dochter.

ooooh, lol. Misschien hebben ze gewoon een oogje op elkaar en komen ze over vijf jaar bij jou thuis.:D

2. Marian16

Marian16 Niet meer actief

Ik zou een gesprek met de leerkracht aangaan en vragen of hij kan bemiddelen d.m.v. een gesprek te plannen waar jij,je zoon,die moeder en haar dochter tegelijk aanwezig zijn.

Meestal komt dan het één en ander naar buiten want ze moeten beide met de billen bloot en dan komen vaak leugens naar voren.

Wil die moeder dat niet,dan heb jij tenminste je goede kant laten zien,vooral tegenover de leerkracht.

3. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ik zou dan toch echt desnoods naar de directie van de school gaan.
    Ik heb hetzelfde meegemaakt en dat is hier netjes opgelost nadat ik naar de directrice ben gestapt.
    Gelukkig wonen wij in een heel klein dorp met 1 basisschool dus er valt goed te praten.

4. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    als het al langer speelt en de leraar weet ervan. een gesprek met beide mama's en de schreeuwmama een boekje open doen over haar eigen engeltje. en daarna de leraar afspraken laten maken met beide kinderen.

5. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ten eerste heeft die moeder geen recht om op jou kind te schreeuwen

ten tweede welke moeder gaat nu schreeuwen op het schoolplein??? dat is toch helemaal niet goed voor de kinderen?

te derde is dat heel onvolwassen en zal haar dochter zeker ook niet worden aan gesproken blijkbaar vind ze het goed wat haar dochter doet.

wij hebben dat vandaag gehad mijn man is tegen de juffrouw uit gevallen omdat hij voor dr neus geslagen werd terwijl hij niks deed en zei kijkt alleen maar toe en dat gebeurd echt heel vaak dat ie gepest word en hij is pas 4 en zit net op school m'n man wacht nu altijd ff voordat ie gaat sinds dat hij dat gisteren gezien heeft. De school vind ik ook super slecht zodra we weer wat geld achter de hand heb ga ik me rijbewijs halen en zet ik hem op een andere school. Het jongetje zei dat hij Lex sloeg omdat hij boos is dat Lex vriendjes in de klas heeft en hij niet. de juf leg niet eens uit aan het jongetje dat je vriendjes op een andere manier maakt dan te slaan

ik weet hoe je je voelt...je voelt je echt machteloos en de ouders doen erniks aan en vaak krijg je het met een leraar ook niet opgelost...tenminste dat weet ik van vroeger...ik werd op de basisschool ook flink geklierd omdat ik had alles mee bril beugel alles wat je tegen kon zitten had ik

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Pfff lekkere school mamabeer... Zou idd ook een andere zoeken als t zo moet!

En verder wilde ik precies t zelfde voorstellen als Marian16 zei. Gewoon even met zn alle inclusief leraar om de tafel en een oplossing zoeken. Dan kunnen de kinderen niet afzonderlijk van elkaar hun straatje schoon vegen. Kunnen de ouders er niet omheen dat HUN kind OOK schuld heeft (2 vechten 2 schuld) en kan de leraar bemiddelen (hij ziet ze samen op school dus weet hoe het gaat tussen die 2).
    En waarschijnlijk kan schreeuw-moeder niet weigeren ivm gezichts verlies bij de meester ;)

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zou ook de leerkracht inschakelen en daarbij wel benoemen dat de moeder van de andere partij tegen jouw zoon heeft geschreeuwd en gedreigd.
    Anders aangifte doen bij de politie, daar kan je ook bemiddeling krijgen. Heb dit soort dingen helaas al vaak meegemaakt in mn werk en het is als docent niet altijd makkelijk om te bemiddelen

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat deed de leerkracht die op het plein liep eigenlijk toen die andere moeder zo tegen jouw zoontje tekeer ging? Dat vraag ik me af. Bij ons zou er onmiddelijk iemand van de school hebben ingegrepen als er een volwassene tegen een kind staat te schreeuwen. Ik neem aan dat dit op andere scholen ook normaal is? In zo'n geval zouden wij zelf al een gesprek tussen beide kinderen en beide ouders geregeld hebben.

Ik denk dat je er inderdaad goed aan doet de school in te schakelen. Zij kunnen eventueel bemiddelen. Dat lukt trouwens alleen als jullie er beiden open voor staan. Realiseer je alsjeblieft: zoals jij jouw zoon blindelings vertrouwt en gelooft, zo vetrouwen en geloven zij hun dochter. Daar ben je vader of moeder voor!

9. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ze had het lef niet eens het BIJ school te doen,maar kwam op hem af fietsen ter hoogte van een straat die net voor de school ligt...

10. meggytje

meggytje Actief lid

3 okt 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Ik ben zelf een leerkracht. Ik sta met mijn mond open... een ouder die schreeuwt tegen het kind van een ander. Er zal dan natuurlijk wel het nodige aan de hand zijn.
    Ik ben het met veel meiden eens. 2 vechten 2 schuld. En het is zeker niet de bedoeling dat ouders tekeer gaan tegen de kinderen van een ander. Dan is het einde zoek!
    Ik zelf(als leerkracht) zou bereid zijn om met beide ouders en kinderen om de tafel te gaan zitten, het probleem boven tafel krijgen en een oplossing er voor vinden.
    Ruzies binnen school moeten kinderen niet mee naar huis nemen.

11. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    De meester lost het nu zo op,
    Om de dag blijven ze om 12:00 en 15:15 een kwartier langer op school,zodat de 1 alvast rustig naar huis kan lopen.
    Vandaag is die meid aan de beurt.
    Al hoop ik dat hij het wel aan de juf doorgeeft,want hij staat enkel op de donderdag&vrijdag voor die klas.
    Natuurlijk hebben beide kinderen schuld aan deze situatie,ongeacht wie er is begonnen,maar ze moeten gewoon leren,elkaar met rust te laten,ook moet zij een hele andere kant uit vanaf school,die meid.
    Verder hoop ik dat die moeder van d'r voortaan wegblijft van school,normaal komt ze ook niet,ze is nml.nogal een sensatiezoeker van aard.
    De Kerstvieringen op school wil ze al niet eens bijwonen,dus zegt al genoeg lijkt me;)

12. Marian16

Marian16 Niet meer actief

Ik zou het met die oplossing niet eens zijn want tussen schooltijd en in de pauze's kan er ook het één en ander gebeuren dat de leerkracht niet ziet en dan ook nog het risico dat die moeder weer naar school komt om je zoon uit te foeteren.

Zelf zou ik er op staan een gesprek aan te gaan met de leerkracht,moeder en dochter en jij met je zoon.

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Ik vind dit eerlijk gezegt ook een rare oplossing.

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Vind zelf dit niet de ideale oplossing en zou er ook absoluut niet mee akkoord gaan.

Mag ik vragen wat het meisje doet?
    Ik zou je zoon toch zoveel mogelijk adviserent te negeren...het is vaak nog leuker als kinderen gaan reageren op de pesterijen.
    Daarnaast zou ik eens met het meisje praten of zorgen dat en bemiddelaar komt.

15. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Is voor mij een bekende oplossing.
    Die oplossing had mijn meester destijds ook toen ik na school steeds door dezelfde etter te graze genomen werd.
    Maar t lost niet veel op natuurlijk.
    Na de tijd dat de meneer dit deed is het weer van voren af aan begonnen.
    Toen ben ik zelf n keer ERG moedig geweest en ben gewoon naar zijn huis gegaan.
    Heb zijn vader verteld dat hij me na school telkens in elkaar timmerd en daar was zn vader niet zo blij mee. Heeft zn zoon erbij gehaald en gevraagd of dit waar was.
    En die durfde niet ontkennen!
    En toen was het wel opgelost.
    Weet nog steeds niet waar ik die moed vandaan gehaald heb als 9 jarig kind. Maar ik was dat geverveel ZO beu. En mijn ouders deden er ook niks aan. Dus dan maar zelf opknappen ofzo?
    Als ik er nu op terug kijk dan denk ik dat ik gewoon geluk gehad heb dat t jochie in kwestie goeie ouders gehad heeft.
    Want stel je voor dat t net zulke ouders (of iig moeder) had als het meisje in dit verhaal! :$

Deel Deze Pagina