Weer een opleiding willen doen.

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Snies, 1 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Zoals de titel zegt zou ik graag weer een opleiding willen doen.
    Door lichamelijke klachten in het verleden kon ik destijds mijn opleiding niet afmaken.

    Nu jaren later merk ik dat het toch nog met regelmaat aan mijn knaagt dat ik geen opleiding heb afgemaakt in waar mijn interesses liggen.
    Nu zou ik dat toch graag weer willen oppakken en denk ik dat ik zelfs meer gemotiveerd zal zijn als toen ik een puber was. :)

    Ik ben nu 28, en inmiddels moeder van 3 kinderen.
    Dus ik ben heel erg benieuwd naar ervaringen hoe je een opleiding het beste kunt combineren met het huishouden en het gezin.
    Mijn man werkt fulltime.

    Ik hoor graag de voor en tegens.
    Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat je genoeg tijd over houdt om te leren? Hoe regel je het praktisch?
    En vooral wat voor opleiding het beste te combineren valt (denk aan; avond les, volwassen onderwijs, werken en school combineren etc)
    Ik denk dat tussen de jongere scholieren minder praktisch is, gezien dat hun natuurlijk nog heel anders in het leven staan terwijl ik al een gezin heb.

    Daarom hoor ik graag ervaringen van anderen want het is iets wat ik niet in een week beslist wil hebben en als ik het besluit te doen er ook vol voor wil gaan.;)
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  2. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.760
    2.625
    113
    Noord-Holland
    Ik ben net afgestudeerd :) mijn dochters zijn inmiddels 9 en 7. Was een vierjarige studie met weinig lesdagen en veeeeeel zelfstudie, naast mijn baan. Wat je vooral nodig hebt is een goede thuissituatie met voldoende support (dat je man ook wil stofzuigen zeg maar), en voldoende motivatie want het is echt elke avond studeren. Maar dan kan het wel echt en is het ook leuk :)
     
    Syane vindt dit leuk.
  3. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    ik heb net een twee jarige opleiding gedaan. ik ging.1 dag per week naar school en de rest werken.
    v oordat ik begon hebben we samen afgeproken dat we allemaal wat taken voor het huishouden gingen opnemen.

    verder heb ik ook rgelmatig in het weekend gestudeerd. Het was wel pittig maar ik kreeg er ook weer nieuwe energie van omdat het iets was wat ik heel graag wilde.
     

Deel Deze Pagina