Kinderen samen op een kamer: leuk of niet leuk?

Discussie in 'De lounge' gestart door prettymum, 6 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kamer delen?

1. Ja, gezellig/leuk/veilig voor ze!

2. Nee, kinderen moeten leren alleen te slapen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    En hoe oud zijn jouw kinderen?

2. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Hier liggen ze samen op 1 kamer en ze vinden het geweldig :D Sterker nog de jongste wilt absoluut zijn grote broer bij zich hebben haha maar ze hebben het heel leuk met z'n tweetjes vaak half uur samen 'praten' en lachen en daarna is het ineens stil slapen ze :)

3. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik vind op zich als de kids er zelf om kunnen vragen het een leuk idee , ze weten dan waar ze aan beginnen en ook de eventuele consequenties (minder ruimte, dat een ander herrie kan maken e.d.)

Verder geef ik ze hun eigen kamer voor hun eigen rust juist, onze zoon heeft dat heel erg nodig, zijn eigen plek waar ie zich terug kan trekken en zo geef ik hem die ruimte... vind ik erg belangrijk (en hier broodnodig!)

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

4.5 jaar en net 2.

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ok, net zoiets als die van mij dus:)
    We gaan het toch maar proberen denk ik.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ach hier denk ik ook wel eens dat de oudste maar in bed blijft dan want stel je voor.....ze kruipt in het ledikantje ofzo ..meer zo`n dingetjes waar ik dan wat bang voor ben ...
    Maar hier gaat het op vakantie ook altijd goed en ze hebben de grootste lol hahaahh.....

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.307
    2.590
    113
    #47 chrystel73, 7 jun 2012
    Laatst bewerkt: 7 jun 2012
    onze oudste was erg bangig alleen en toen haar kleine zus naar een groot bed overging hebben we er nog een flexabed bijgekocht en een stapelbed van gemaakt.
    Soms houden ze elkaar wel wakker maar de laatste gaat het weer prima.
    Ze zijn er allebei erg blij mee en zodra het niet mee bevalt wordt de speelkamer weer slaapkamer en wordt het stapelbed weer 2 losse bedden,

ps onze meiden zijn 5 en 3. en 's ochtend is de oudste vaak veel eerder wakker dan je jongste maar sluipt dan zachtjes uit bed om nog bij ons in te kruipen!

8. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    MIjn zusje en ik schelen 6.5 jaar en ze wou altijd bij mij slapen hadden allebei een eigen kamer maar sliepen samen in 1 bed.
    Dus als ik hier ooit een 2de komt dan mogen ze samen een kamer delen maar er zal op zolder ook een mogelijkheid komen om apart te slapen of even alleen te zijn.
    Je moet gewoon doen wat jij fijn vind hoor
    En hier ook een mama die 2 jaar lang ge-cosleept heeft tot me dochter een groot meisjes bed kreeg toen ging het slapen veel beter en soms komt ze nog wel eens bij ons liggen.

Mijn buurjongen had slaap angst en toen hebben ze dus zijn broertje op zijn kamer laten slapen en sindsdien gaat het slapen perfect nu zijn ze ouder 10 en 11 en slapen ze nog steeds samen. Sommige kinderen hebben het nodig dus kijk als je kinderen ouder zijn ook nu hun behoeftes en speel daarop in.

9. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Onze kindjes liggen sinds E. 4 maand is, samen op de slaapkamer. De allerbelangrijkste reden is toch wel ruimte gebrek, maar ik heb gemerkt dat R. hierdoor heel goed is gaan slapen en zich veel veiliger voelt in zijn slaapkamer.

Wel kan ik me zo voorstellen, dat wanneer ze ouder worden, dat ze behoefte hebben aan een eigen plekje.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja, dat is hier straks de bedoeling! We hebben 4 slaapkamers, maar onze zoon ligt nu alleen op een kamer van 21m², dus die kan best delen. :)

Onze redenen:
    1) Waarom niet? Ik heb het ook 100% oneens met het tweede antwoord: Hoezo moeten kindjes leren alleen te slapen?
    2) Meer dan genoeg ruimte
    3) Andere optie is zoontje verhuizen naar andere verdieping. Dat willen we niet, omdat ik dat gevoelsmatig ver weg vind en we dan of de logeerkamer, of de studeerkamer moeten 'opofferen'.
    4) Lijkt me gezellig voor die twee.
    Helemaal mee eens.
    Ja inderdaad! Laatst sliep hij gewoon door, terwijl alle andere kindjes al wakker waren en om hem heen aan het spelen waren! De meeste kindjes slapen maar 1 uur en onze zoon soms wel 2 uur of langer.

Ik moet er wel bij zeggen, dat we de eerste 3 maanden ons nieuwe kindje bij ons op de kamer doen, zodat de oudste dan niet wakker wordt van de baby of van ons, als we hem komen halen en verschonen voor de nachtvoeding EN omdat het sowieso praktischer is om je kindje op je eigen kamer te hebben als je 's nachts moet voeden. Hopelijk slaapt ie door voordat ie uit de wieg is gegroeid. :D En anders went onze oudste daar ook wel aan.

Ik hoor om me heen wel veel onbegrip, want 'dat is toch zielig, als je niet een eigen kamer hebt...' Dat snap ik helemaal niet! Pas op latere leeftijd zullen ze meer behoefte aan privacy krijgen, maar dan geven ze vanzelf wel aan dat ze een eigen kamer willen. En die mogelijkheid is er ook. Maar de komende 6 jaar kunnen ze zeker nog samen op een kamer! De tweede wordt ook een jongetje, dus dat zal denk ik ook langer goed gaan dan een jongen en een meisje.

Vond het wel leuk om te horen, dat een moeder bij ons in de straat (met hetzelfde type huis) haar zoontjes OOK op één kamer laat slapen.

11. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    bij ons zou het denk ik niet gaan lukken als ze samen zouden moeten.
    ze liggen nu noodgedwongen tijdelijk bij elkaar, maar ik heb de eerste dagen politie agent moeten spelen en ze waren allebei doodop.
    nu leggen we daymian op zn eigen kamer en alyssa bij ons in bed en als wij naar bed gaan gaat alyssa bij daymian. (ze slaapt gewoon door als we haar overleggen.)

zou zo blij zijn als alyssa dr kamer klaar is, dan heeft iedereen zn eigen plekje weer terug.

maar als het goed samengaat, waarom niet.

liefs doris

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja maar dat is toch alleen de eerste paar dagen? Ze moeten er zelf ook nog aan wennen en moeten nieuwe regels/grenzen krijgen (die ze eerst moeten uitproberen natuurlijk) :D

13. hoppala

hoppala Actief lid

10 mei 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik sliep ook altijd met me zus.

Ik heb een dochtertje en krijg een zoontje, ze moeten 1 klein kamertje delen, heeft iemand tips voor inrichting? ik heb witte meubels en witte muren en wil 1 of 2 kleuren bij???

14. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Mijn jongens van 9 en 4 slapen ook samen. En soms kruipt mn dochter er ook nog eens bij, ze vinden het gezellig.

Tis denk ik maar wat ze gewend zijn!

15. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Heb gestemd op leuk. Mijn dochters slapen ook bij elkaar op de kamer.

Deel Deze Pagina