Natuurlijk mag je dat vinden. Net zoals ik mag hopen dat we het hier verder niet over gaan hebben maar bij het topic blijven
Deze barbaar komt duidelijk onder een stoeptegel vandaan. Laten we hem er weer lekker onder duwen en flink aanstampen! :x
Ooooh, wat zit ik met mijn tenen krom en moet ik moeite doen om mijn mond te houden..... Wat praten jullie over dingen waar jullie totaal geen weet van hebben. Wat worden dingen uit hun verband gehaald. Ik kom uit de gedoodverfde zwarte kousen hoek, ik ben van alles en nog wat (volgens jullie) Ik weet zeker dat bijna niemand van jullie écht contact heeft met een zwarte kousen 'persoon'. Hoe kom je dan aan al die onzinnige vooroordelen? Ik begin steeds meer een rot gevoel te krijgen over dit forum. Vorige week al de discussie over het hebben van 20 kinderen. Ik denk dat ik mijn account maar op ga zeggen hier... Misschien is het wel de realiteit van de denkwijze van de meeste mensen.. Erg triest!!
@ Elize, de maatschappij veranderd en niemand laat een ander meer in hun waarde. dat zou iedereen eens iets meer moeten doen tegenwoordig. leven en laten leven zou ik zeggen. maarja hoe moeilijk is het tegenwoordig om ook iemand te vertrouwen van de maatschappij van tegenwoordig. hoe komt dat? de jongeren worden met de dag crimineler en gewelddadiger. en gisteren keek ik jongen oranje en het waren alleen maar (nergens om hoor) gekleurden. het is niet meer nederland. overgenomen door wantrouwen, achterdocht en enorme arrogantie van iedereen. mijn zusje werkt in de winkel en ze krijgt de ene zeikstraal over zich heen na de andere ... en met een vette bek om het je schaamrood hoog op je kaken te veroorzaken. mensen hebben zo snel een oordeel en ook een vooroordeel klaar liggen. blegh, zoals ernst bobbie en de rest zullen zeggen. maar ik ben het er wel mee eens dat die jongeren die echt niet meer te hanteren zijn, die zou ik wel eens even een paar weken op zo'n militair kamp willen sturen. op water en brood leven, zonder drugs drank en anderen rotzooi. en dan willen ze maar graag terug, op blote smekende knieen. soms loop ik buiten en een jochie van 12 jaar ofzo (mss wel iets jonger nog) een grote bek! ongelooflijk. als ik dat vroeger deed kreeg ik een klap aan mijn kop van mijn moeder. bij wijze van. de kinderen van tegenwoordig worden in mijn ogen niet meer echt opgevoed. geen respect, acceptatie en normen en waarden wordt hun tegenwoordig bij geleerd. jammer hoor, wat dat schijnt de toekomst van nederland te zijn. zou haast bang zijn om mijn kinderen over jaartje of heeel veel iig, alleen achter te moeten laten als ik onder de groene zoden lig.
Als de betreffende dominee vind dat zijn citaat uit zijn verband is gerukt, had de beste man niet letterlijk moeten citeren, maar gelijk de goede bewoordingen in zijn preek moeten zetten. dan had hij het niet de woorden; afranselen, straffen, geselen, gispen, slaan, straffen, tuchtigen, castigeren, macereren, mortificeren genoemd maar de straffen die voor de tegenwoordige tijd zouden kunnen gelden, zoals jij al noemt bv. op de gang zetten, of tijdelijk het speelgoed afpakken oid. Dat zou een hele hoop ophef gescheeld hebben.
Er zijn nu eenmaal mensen met andere denkwijze dan jij, maar niet iedereen formuleert dat even netjes. Maar als jij je persoonlijk aangevallen voelt, dan zou ik ook mn account opzeggen, of leren omgaan met mensen met een sterke mening. Jammer als je hierdoor weg zou gaan, als je op een forum actief bent WEET je van te voren dat er mensen zullen zijn die extreme meningen hebben, en niet bang zijn om deze te verkondigen!
Ik heb niet eens zin om te leren om gaan met mensen met zo'n sterke mening. Het lijkt me dat je een mening baseert op dingen die je zelf hebt meegemaakt of waar je door ervaring over mee kan praten. Als je totaal niets weet over de zwarte kousen wereld (om maar in die termen te blijven praten) vindt ik het gewoon raar om daar zulke meningen over te hebben. Natuurlijk weet ik van te voren dat er mensen extreme meningen hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat ik me daar prettig bij voel. Je kan niet zo maar alles zeggen wat je denkt... Ik denk ook een heleboel over jullie (uit de niet zwarte kousen hoek) maar dat ga ik hier absoluut niet verkondigen. Ik ben hier op het forum gekomen om een gezellig te kletsen over dingen rond zwangerschap, geboorte en kinderen, maar niet om mijn ongezouten mening te gaan geven over dingen waar ik weinig tot niets van weet. Helaas zijn er hier momenteel een heleboel mensen actief die dat wel doen, en ik heb geen zin meer om met zulk soort mensen te praten!
Wat ben ik me er zeker van dat jij nu een waanzinnig vooroordeel hebt en totaal niet goed leest, laat staan eens door vraagt.
Tja, om er nog maar over te zwijgen dat het meestal de mensen zijn die zélf een sterke mening hebben die vallen over de mening of de ideeën van een ander.
meid, heel vervelend maar in deze moderne tijd is er gewoon niet zoveel plaats meer voor de ideeen waar jij je prettig bij voelt. Jou goed recht natuurlijk.
Ik heb zeker jou posts gelezen in de onderwerp en de dingen die jij over de zwarte kousen schrijft herken ik totaal niet. Ik ben niet zwaar op de hand hoor, bij ons is er geen rolverdeling die niet klopt, ik denk niet dat ik in mijn beleving gezond ben en andersdenkenden niet....
Dat er geen plaats is over mijn ideeen, prima! Dat hebben wij ook totaal niet over de ideeen die onkerkelijken er op na houden. Maar ik ga daar niet over in discussie. Ik ga niet iedereen over 1 kam scheren en discuseren over alle dingen die onkerkelijken zeggen en doen. Helaas wordt dat over ons wel gedaan.
Indd! Maar het ergste is dat er vast een aantal mensen zijn die heilig achter hem staan en hem ook geloven. Z'n 'aanhangers'...
Ik word altijd zo misselijk van dit soort berichten, verder houd ik me mond maar voordat ik een ban krijg
Ik val absoluut niet over meningen en ideeen van anderen. Ik val er wel over als ze die meningen niet kunnen wederleggen. Hoe weet jij nou bijvoorbeeld of ik zwaar op de hand ben omdat ik een rok draag, geen make-up enz? Ken je mij persoonlijk? En dat weet je dan ook van weet ik hoeveel duizenden zwarte kousen kerkgangers....?? Knap hoor!
Precies. deze dominee verkondigd echt niet van de preekstoel dat je kinderen moet slaan en mishandelen, en hij heeft ook zijn eigen kinderen nooit mishandeld. (een tik heb ik het niet over.) En dit weet ik uit eerste hand.
Gelukkig leven we tegenwoordig wel in een tijd waarin je mag zeggen wat je denkt. Als je gedachten open zijn, dan kan je elkaar daarover ook aanspreken. Als je zwijgt over wat je denkt en het niet bespreekbaar maakt, kan je er ook nooit op aangesproken worden. Dat gaat zijn eigen leven lijden en kan veel schade aanrichten zonder dat het te stoppen is als het gedachten zijn die niet kloppen. Als jij zegt dat je van alles van ons hier denkt, maar het niet zegt, dan komt dat op over alsof het licht niet kan verdragen wat jij denkt. En weet je, omdat je niet zegt wat je denkt, betekend dat niet dat het 'goed' is hoe je denkt en dat je dan niet fout bent! Als dit soort topics voor jou te heftig zijn en je kunt dat niet aan, maar je wil je wel met zwangerschap bezig houden. Dan ben je vrij om je alleen daarmee bezig te houden en dat op te zoeken waar jij je wel goed bij voelt. Ik vind alleen wel dat je moet stoppen om mensen die hun mening en gedachten wel vertellen, zo te veroordelen. Ik vind dat jij zelf heel erg oordeelt namelijk. Dat maak ik ook op uit woorden zoals 'ik denk heel veel, maar ik zeg het niet'.