Kinderen spelen steeds minder buiten

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door amdaa, 17 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hier totaal niet herkenbaar bij ons, onze kids zijn juist graag buiten. De oudste van 11 gaat tegenwoordig met een rugzakkie samen met zijn voetbal vriendjes naar de voetbal club ( waar ze dus ook zelf lid zijn ) en gaan daar dan met ze alle lekker voetballen of ze gaan kijken bij andere vriendjes uit andere teams. De jongste van 7 zit ook graag buiten, nu zijn ze veel Pokemon kaartjes met elkaar aan het ruilen en hele spellen daarmee aan het doen. Ik kan er van genieten. Ik ga ook echt wel eens met ze mee naar buiten maar vind juist dat ze ook alles een beetje zelf moeten ontdekken, deed ik zelf ook en dan kon ik uren buiten zijn en bezig met hutten bouwen of knikkeren of weet ik veel wat. Vanmorgen ook, om 10 uur stond het eerste vriendje al aan de deur, ze hebben de pokemon kaarten mee genomen en hebben eerst hier voor de deur kaarten lopen wisselen, zijn daarna naar het plaatselijke speeltuintje gegaan en ze zijn nu net een kwartiertje binnen omdat we zo de Feyenoord wedstrijd gaan kijken, tussen de middag hebben ze even hap slik weg een boterhammetje weg gewerkt en zijn weer verder gegaan. Smerige snuitjes zitten er nu op de bank maar ik hou er van ;)

Ik merk wel dat sommige vriendjes liever binnen achter de Playstation zitten en ja, die van mij vinden dat ook echt wel leuk ( welk kind tegenwoordig niet ) maar hier is gewoon de regel dat als het mooi weer is dat dat ding absoluut niet aan gaat en ik moet zeggen, het is werkelijk nooit een probleem. Dus in die zin herken ik het wel maar niet in mijn eigen kinderen.

Ik snap het eerlijk gezegd ook niet echt, er is 1 vriendje van mijn oudste zoon die werkelijk altijd, iedere dag achter dat ding kruipt, dan vraag ik mij dus af waarom je als ouder niet je kind lekker naar buiten gooit, zeker met dit weer van de afgelopen dagen, dan ga je toch niet achter zo'n ding hangen? Ik vind dat eerlijk gezegd best vreemd en ook lui als ouder zijnde.

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Maar waarom gaat je dochter dan niet gewoon lekker buiten spelen met de kinderen die wel spelen? Het gehang vind ze raar maar dan kan ze toch lekker spellen doen met de kids die wel spellen doen?

Hier ook wel eens een fase dat sommige dingen stom zijn maar er zijn zoooooooveel andere dingen wat je dan kan doen.

3. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.304
    113
    noord holland
    In de buurt zijn er vooral jongere kinderen. Maar sowieso voegen ze zich zelf niet makkelijk bij andere onbekendere kinderen. Vooral de oudste durfde ook nooit ergens zomaar mee te doen of mensen zelf te vragen. Wel afspreken met eigen vriendinnen maar niet met kinderen uit de buurt. Toen ze kleiner was deed ze dat nog wel maar dat werd steeds minder. Ze vindt grote groepen kinderen ook niet altijd even fijn. Denkt snel dat ze haar toch niet leuk vinden. In de tijd van groep 7 en 8 gingen er vaak een aantal buiten 'hangen' op het schoolplein. Maar ze vond dat gedoe met die ruzietjes her en der tussen sommige meiden niet fijn. Houdt niet ook zo van buitenspellen zoals voetbal e.d. en dat werd voornamelijk gedaan door de kinderen die wel van haar leeftijd waren. Ze is er gewoon niet zo het type voor. Maar geef haar een lege doos en ze zit uren te knutselen ;).

Debaky vindt dit leuk.
  4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.209
    113
    Ik heb juist liever warm eten buiten ipv brood. Brood vind ik altijd zo snel uitdrogen. Plus veel meer heen en weer sjouwen. Of smeren van te voren waar ik een hekel aan heb

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.209
    113
    Doet mij aan deze foto van vrijdag denken. Pas toen ik de pleister eraf haalde vond zoon van 8 dat hij toch wel vies was :roflmao: (de andere 3 zagen er ook zo uit)

Bijgevoegde bestanden:

puzzelstukje, 2littlemonkeys en Liekje81 vinden dit leuk.
  6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.209
    113
    Oh heerlijk! Mijn opa had ook een boerderij. Moesten niet wagen om schoon binnen te komen :D liefst waren we op de hooizolder met de balen aan het bouwen

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.209
    113
    Je hebt tegenwoordig wel hele hippe kleuren hoor :D ik heb er pas 4 besteld, oranje, roze, geel en groen. Keus van de kinderen. Achterop de naam van het schip zodat ze echt matroos zijn :rolleyes: (mannen aan boord hebben dat ook)

pietje1987 vindt dit leuk.
  8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wel zonde dat dit dan gecreëerd is door andere. Maar goed, het is voor haar fijn dat ze zich wel lekker bezig kan houden met knutselen. Vind ik trouwens ook heel anders dan kinderen die meteen 24/7 achter hun beeldschermpjes duiken, dat snap ik dan weer niet. Hier knutselen ze ook graag en dat mogen ze hier ook van mij doen als ze liever niet buiten spelen of als ze geen vriendjes buiten hebben, gooi ik lekker de knutsel spullen de tuin in, beker drinken en een koekje erbij en klaar. Heerlijk dat geknutsel trouwens, hou ik zelf ook wel van ;)

spruitje80 vindt dit leuk.
  9. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Gelukkig is het waar we nu wonen ook totaal niet herkenbaar. Nu het weer lekker is zijn ze in het weekend van 's ochtends tot 's avonds buiten met buurkinderen of alleen. Zelfs kleuren en met poppen spelen gebeurt tegenwoordig vooral buiten.

Ik herken het wel uit onze oude buurt. Daar had niemand een tuin en moest je altijd met je kinderen mee naar een speeltuintje of pleintje ofzo. Natuurlijk deed ik dat bij mooi weer ook vaak, maar toch hadden de kinderen toen heel wat minder buitenspeeluurtjes dan nu. Ik ga niet 4 uur bij een pleintje zitten. Het is gewoon veel makkelijker als je met een boek, wat te eten en te drinken in je oude kloffie op je eigen terras kunt ploffen versus echt de deur uit moet naar een parkje of pleintje en dingen moet meenemen enzo.

10. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Klopt, in de schaduw maar wel dooreten anders droog idd. Maar even broodje smeren bij het aanrecht en mee naar buiten stuk makkelijker dan al dat gesjouw met borden pannen onderzetter en bestek. Buiten pannekoeken bakken vind ik wel weer leuk en iets v bbq uiteraard ook ;)

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.209
    113
    Hm ik vind voor 5 personen (4kinderen) oom hoop werk haha. Ik maak wel altijd eenpansgerechten of ovenschotel ofzo op die dagen ;) dan is het vaak 2x lopen. Errst dienblad met borden en bestek etc en dan het eten halen. Terug past het vaak in 1x

12. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Hier absoluut niet herkenbaar. Zodra het droog is (-10 of +30 graden) is mijn zoon niet naar binnen te krijgen. In het weekend mag hij van mij niet voor 11.00 uur kinderen ophalen maar 9 van de 10 keer zijn er dan al vriendjes buiten. Na school komt hij even mee naar huis wat eten en drinken en dan is hij tot het avond eten buiten. Nu het langer licht is gaat hij na het eten ook meteen weer naar buiten. Om 20.00 uur moet hij naar binnen, gaat hij douchen en naar bed.
    Dat is ook de reden dat ik geen regels heb qua schermtijd want als hij kan kiezen is hij buiten en zoals de afgelopen weken met mooi weer zit hij alleen in het weekend in de ochtend een uurtje max. op zijn tablet om daarn met zijn bal of fiets/step naar buiten te gaan.

amdaa vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina