Vriend test net positief...

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door MycaLynn, 23 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MycaLynn

MycaLynn Lid

1 aug 2022
    39
    34
    18
    Vrouw
    Hey hey,

Mijn vriend heeft net positief getest op corona. Ikzelf negatief (voor nu). Hij is het hele weekend naar een druk evenement geweest, waar ik niet naartoe ben gegaan.

Ik verwacht eigenlijk de komende 2 dagen ergens ook positief te testen...
    Maak me zorgen en kan niet slapen... Dus ik dacht ik gooi het hier even neer.

Ik ben 30 weken zwanger...

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Is je vriend erg ziek? Is hij in isolatie gegaan? Mijn man testte in de zomer positief, is in isolatie gegaan en de kinderen en ik hebben het niet gekregen, dus het hoeft niet. En als het wel is, dan duimen op een mild verloop, gelukkig hoef je nog niet bijna te bevallen. Hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen.

3. MycaLynn

MycaLynn Lid

1 aug 2022
    39
    34
    18
    Vrouw
    Fijn te horen dat jullie het niet hebben gehad. Vriend is meteen in isolatie. Hij had alleen wat last van z'n keel. Heb redelijk geslapen, veel gedroomd over corona testen haha.

Ik voel me vooral machteloos tegenover dat kleintje in m'n buik. Bij elke beweging voel ik me schuldig dat ik hem niet beter kan be

4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.361
    30.652
    113
    Vrouw
    Er is een kans dat je besmet bent. Maar er is ook een goede kans dat jij en je kleintje daar goed doorheen komen. Vervelende van covid is dat dat totaal niet te voorspellen is.
    Je vriend heeft weinig klachten, dus best kans dat hij (nog) niet heel besmettelijk was voor hij in isolatie ging.

Voel je niet schuldig. Het virus is er. Daar kan he weinig tegen doen. Tenzij je zelf en je vriend permanent in isolatie waren gegaan vanaf de 1e dag van je zwanferschap. Een dat is gewoon geen optie lijkt me.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik zou me er niet te druk om maken. Virus wat nu rond gaat is mild en vergelijkbaar met een verkoudheid/griep. En je moet het nu ook een beetje gaan zien als een griep..het gaat erbij horen en gaat niet meer weg.

Deze versie is mild, er zijn geen problemen in de ziekenhuizen en verpleeghuizen. Virus Experts adviseren nu ook om alle regels qua isolatie enz los te gaan laten. Dat zegt wel iets.
    Ik werk in de zorg met kwetsbaren waarvan een aantal niet gevaccineerd en die zijn er allemaal goed doorheen gekomen. Gevaccineerd en ongevaccineerd ongeveer hetzelfde verloop. Hoor eerlijk gezegd helemaal niets over erge gevallen. Ja sommige zijn iets zieker maar vergelijkbaar met een goede griep. Ze schijnen zich nu meer druk te maken om de griepgolf die eraan zit te komen dan aan deze corona versie...

En dit had je niet kunnen voorkomen tenzij je je voor altijd opsluit. Ook geen goede optie, je immuunsysteem heeft virussen nodig om goed te kunnen blijven beschermen en je kan je niet tegen
    alles beschermen.

mutskuh en Mamafiets vinden dit leuk.
  6. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik zou me vooralsnog niet druk maken je hoeft helemaal niet besmet te zijn.
    Onze jongste heeft het 2 x gehad en héél ziek geweest bij mij geslapen, ik kreeg het niet en de rest van het gezin óók niet.
    Mijn man had 3 weken geleden corona. Gammel keelpijn niets ergs. We hebben alle nachten samennin 2 bed geslapen en gezellen samen op de bank gezeten tijdens het film kijken enzo.
    Niemand anders van het gezin positief.
    Dus maak je niet al zorgen terwijl er nog niets aan de hand is.

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoeft helemaal niet hoor. Ik en mijn zoon hebben net corona gehad, mijn vriend heeft het niet gehad.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ja hier had 'm jongste een tijdje terug corona maar ik en m'n oudste hadden het niet. Ook m'n ouders en zussen niet die op haar gepast hebben toen ik moest werken.

Toen ik het vorig jaar had, hebben mijn kinderen het ook niet gekregen.
    Ik ben ondertussen meerdere keren bij besmette clienten geweest en heb het niet opgepikt. Net als verschillende collega's van me. Dus het hoeft echt niet te betekenen dat je het krijgt.

9. MycaLynn

MycaLynn Lid

1 aug 2022
    39
    34
    18
    Vrouw
    Wat fijn al die reacties! Bedankt, stelt me wat meer gerust. Net weer negatief getest en verder geen klachten dus voor nu ok. Hij heeft ook weinig last, keelpijn neemt alweer af en wat moe. Hopelijk valt het mee dus. :oops:

Mamafiets vindt dit leuk.
  10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier 1 keer het alle 5 keer tegelijk gehad, maar alle andere keren, maar 1 tegelijk zonder isolatie. Man had het pas en mijn weerstand was echt niet best, net een flinke herpes gehad en veel stress, maar het toch niet gehad.
    Het hoeft dus niet zo n vaart te lopen. Isolatie zie ik zelf niet het nut van in, omdat als je besmet bent dat waarschijnlijk toch al is gebeurd. Dat was hier wel de eerste keer iig. Toen testen we allemaal heel snel achter elkaar positief.

11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Bij ons verliep het in februari wel anders: zoontje van destijds 7, 3 dagen later zoontje van destijds 2, toen mijn man weer 3 dagen later en ik een week later. Ik zat in quarantaine en ik was dus nergens anders geweest. Daarom blij dat mijn man deze zomer in isolatie kon, ik zag de bui al hangen dat we het weer achter elkaar zouden oplopen.

12. MycaLynn

MycaLynn Lid

1 aug 2022
    39
    34
    18
    Vrouw
    Ja hij is ook in isolatie. Hij is sowieso nog wel even besmettelijk dus ik ga geen onnodig risico lopen.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  13. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Verstandig. Wij hebben vorige maand gehad, eerst ik toen twee dagen later me zoontje en dag later me man. Man is er minste ziek van geweest.
    Zelf enorm ziek geweest en paar dagen na positieve corona test een positieve zwangerschapstest haha!

14. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Hier 26 weken zwanger en ook corona positief afgelopen week.
    Was ook best bang omdat bij mij de eerdere covid besmetting niet heel mild verlopen is, en best wat longklachten gaf. Ben er nu goed doorheen gekomen, met 2 dagen verhoging, keelpijn en heel veel slijm en snot maar niks naar longen overgeslagen.
    Ik moet hier nu wel 2 weken preventief heparine spuiten, dat is hier protocol als een zwangere covid heeft. (Woon in buitenland)

15. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Dat zal zijn om (te grote) bloedstolsels te vermijden die bij Covid ontstaan?

Bij mij vorig jaar nog geen protocol. Toen met 31 weken Covid (Delta variant).

Waar woon je? Als ik vragen mag?

16. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ja idd. Ik Spanje

Trirani vindt dit leuk.
  17. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.811
    2.501
    113
    Vrouw
    Hier heb ik het ong 4 weken geleden gehad en direct in isolatie gegaan, mijn man en kinderen hebben het niet gehad. Helaas testte mijn man gisteren positief (via werk gekregen) en hij zit nu in isolatie. We zien wel of we het krijgen of niet. Zelf ben ik niet meer zo moeilijk maar mijn man heeft in het ziekenhuis gelegen met corona en was heel bang om het weer te krijgen. Maar goed alleen wat hoofdpijn, keelpijn en vermoeidheid.

18. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Hier heeft man het gehad en de kinderen ook en niemand in isolatie in huis en ik heb niks gekregen..

Hopelijk geen klachten voor jou

19. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Nou dat is wel erg makkelijk. Ik ben al 4 weken gevloerd met o.a. neurologische problemen door en Corona besmetting en ik was gezond ton ik het kreeg. Ik zal nog maanden aan het revalideren zijn en kan alleen maar hopen dat ik alle functie weer terug krijg…
    Mijn man had het ook en is er wel goed doorheen gekomen.

20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.361
    30.652
    113
    Vrouw
    Het blijft ook een dooet Russische roulette lijkt wel.
    Voor de meeste mensen verloopt het mild. En ineens - zonder enige aanwijzing- gaat er iemand volledig gestrekt.

Maar het algemene beeld is gelukkig nu wel dat het geen overbelasting van de zorg meer veroorzaakt.

Beterschap.

Deel Deze Pagina