Nee hoor, niet bij een verkoudheid en ook niet bij koorts.. oudste is nu verkouden, blafhoest en gister ook wat verhoging, maar testen hem niet. Zo kun je eeuwig bezig blijven met testen.
Nee en wijzelf ook niet. Vorige week de oudste 2 keelpijn en snotverkouden en later die week ikzelf ook. Heb ze pcm gegeven voor de keelpijn en gevraagd of ze zich fit genoeg voelden voor school. Ze voelden zich daar fit genoeg voor dus gewoon naar school geweest, anders zouden ze beide weer toetsen moeten inhalen. Zijn ze echt niet fit of hebben ze koorts blijven ze uiteraard thuis net als voor corona en gaan ze weer heen als ze zich weer goed voelen. Dus kan best zijn dat ik en de kids het gehad hebben, maar kan net zo goed een gewoon verkoudheidsvirus zijn geweest…tja het is de tijd van het jaar hè, beetje weerstand opbouwen. Ik heb de vitamines maar weer tevoorschijn gehaald.
Bij alleen verkoudheid niet. Wel bij verkoudheid en koorts. Jongste donderdag nog getest. Hij had ineens koorts en snotneus en vrijdag ging hij naar oma, omdat ik cursus had.
Wij hebben donderdag de oudste getest omdat ze koorts had en wat hoeste. Daarnaast kregen we woensdagavond een bericht van school dat iemand corona had in dr klas..
Laatst getest nadat melding van juf met corona icm zoon verkouden. Zelftest. Niet via ggd. En bij verkoudheid in huis en een van ons naar verzorgingshuis. (De verkouden persoon gaat dan niet mee. De persoon die erheen gaat test zichzelf) Dus ja we testen nog. Maar niet elke snotneus.
Helaas heeft mijn oudste een juf die eist dat hij getest wordt bij een snotneus, anders mag hij soms de klas niet in. Nu heeft mijn oudste altijd een snotneus en vind ik dit dus onvoldoende reden om hem te testen. Dus thuis discussie, de neustest valt af, te traumatisch voor hem (klassiek autisme), dus kiezen tussen liegen of de wangslijm test. Op aandringen van mijn vriend doen we nu dus de wangslijm test als de juf weer eens mekkert over zijn snotneus. Ik weet dat die veel minder gevoelig is, maar als de juf dat nu perse wil.... Bij koorts zou het een ander verhaal zijn natuurlijk, maar dan blijven mijn kinderen sowieso thuis.
Alleen als ik daadwerkelijke klachten zie. Of er bijvoorbeeld contact is geweest met een besmet persoon en ze hebben daarnaast klachten. Een kind met koorts hoort wat mij betreft thuis en niet op school of de opvang. Ik ben verder niet meer bezig met corona (en ook niet kwetsbaar).Maar vind wel dat je je verantwoordelijkheid moet nemen naar anderen.
Hier testen we wel maar de kleine man pas als t verdacht is of als iemand anders positief scoort. Meer omdat meneer iets TE bewegelijk is en zn neus is een ding. Dochter heeft er geen enkel probleem mee al duurt t wel verschrikkkkeluuuuk lang voordat de uitslag telt. Kan ze vast wennen voor als ze ooit met zwangerschapstesten staat te springen van ene naar t andere been. Man test zodra hij gaat snotteren, aangezien hij voor de klas staat. Doorgaans is zn afweer meer dan voldoende dat hij niet verkouden wordt, dus als dat afwijkt is dat "bijzonder". Maar die piept aanzienlijk meer over t testen zelf, het is een freakin zelftest... Mannen... Gaan we naar de super senioren dan testen wij 3 vooraf ook, mja daar komen we zelden en bij een gebakkie van 92 (geboosterd en al) is dat wel t minste wat je kan doen.
Nee, alleen bij contacten en klachten. Verder niet. Verkouden gaan we toch niet langs oma, want dat is voor haar ook gevaarlijk.
Moet wel zeggen, onze oudste is zo relaxed. Die staat verkouden op, huppelt al naar de kast en doet zelf een test en gaat tv kijken. Hem zn eigen brood laten smeren kost 10x meer moeite
Alleen als ze ziek zijn, niet bij een snotneus en als het even kan dan testen we eerst onszelf. Als wij dan positief zijn dan zullen zij dat ook wel zijn en scheelt een hoop drama
Nee! Zeker niet alleen bij een verkoudheid en als ze koorts hebben blijven ze gewoon thuis, maar dat was voor Corona ook al
Nee, misschien als ze koorts zouden hebben icm flinke luchtwegklachten. De jongste moet krijsend in de houdgreep en de oudste gaat vreselijk kokhalzen en huilen. Ik ga ze dat echt niet meer zomaar aandoen voor een snottebel ofzo.
Ja hier wel. Ze vinden het niet erg, doen hun test zelf. Ze testen zichzelf alleen als ze echt klachten hebben. Dochter van 10 is positief. Had keelpijn en gaf aan duizelig te zijn, zoals de eerste keer. Ik sta voor de klas, dus vind het wel fijn om te weten. Zo voorkom ik voor mijn gevoel ook dat de besmettingen op school oplopen en er weer maatregelen worden genomen. Dat wil ik liever niet.
Nou ik reageerde hier boven al maar ik test net zelf positief dus heb dochter het maar zelf laten doen, niet helemaal optimaal maar op een andere manier is een groot drama.