Kinderen testen ja of nee?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Willemijntje19, 1 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier hebben we een gigantisch personeelstekort. Als alle snotteraars dan ook thuis blijven, kunnen we de tent wel sluiten.

liefkleintje, tuc, Liekje81 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Meestal ben ik het met je eens, maar ik vind dit zo simpel gedacht. Kun je thuis werken, dan zeker thuis blijven. Maar wat als alle verkouden medewerkers in de zorg of kinderopvang thuis blijven omdat de verkouden zijn? Dat wordt een ramp.
    Ik werk in de kinderopvang en ben regelmatig verkouden. Momenteel is het zo nijpend dat als soms 1 collega al ziek is er groepen moeten sluiten. Ik ben wel benieuwd of er dan nog zo over gedacht wordt als je een bericht van de organisatie binnen krijgt dat er een groep dicht moet. “ ach. Wat goed. Ze was verkouden en is thuis gebleven “

Ik ben het met je eens dat verkouden mensen niet perce altijd fris klinken. Maar zo simpel als er wordt geschetst is het helaas niet.

Clairemin, Inge1984, tuc en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    @Malbec en @nelta
    Ik zeg nergens iets over dat verkouden mensen thuis moeten blijven. Ik zeg (en bedoel) dat ik het vies vind om zo’n collega vlakbij je te hebben. Dat vond ik voor en tijdens COVID ook al. Wat mij betreft hoeft niemand voor een snotneus thuis te blijven en vang je zo tekorten op, maar ik heb met regelmaat gehad dat er een collega met een enorm snothoofd, al rochelend en koortsig op het werk kwam. Ik vind dat niet smakelijk. Niet meer, niet minder. Sec niet fris.

Mamafiets vindt dit leuk.
  4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ja, uiteraard is het onhandig en vervelend en levert het tekorten op. Maar er is ook een andere kant. Als patient in de zorg vind ik het ook niet heel fijn als degene die mij behandeld zwaar verkouden is. Ik zat een keer bij de mondhygieniste, zij was heel erg verkouden. Ja ze had een mondkapje op, maar het was toch zeer oncomfortabel dat ze op 15 centimeter van mijn gezicht zat met haar verkouden hoofd.

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tja het is dat of niet behandeld worden op dit moment. Iig op onze poli. Er zijn ook al ziekenhuizen waar je met milde covid gewoon moet werken.

Zxcvb en Malbec vinden dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Wat is je oplossing als alle leerkrachten, docenten, kinderopvangmedewerkers, mondhygiënisten, tandartsen, verpleegkundigen, andere zorgmedewerkers, huisartsen thuisblijven met een snotneus

Novi, Zxcvb, SAARC en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Helaas heb ik geen oplossing, behalve dat we in situaties waar het kan misschien toleranter moeten zijn als een afspraak verschoven wordt.
    Maar zit jij er op te wachten dan? Dat de tandarts die super verkouden is met zijn handen in je mond zit en zijn gezicht vlak boven het jouwe?

Mamafiets vindt dit leuk.
  8. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.007
    113
    Ik test onze zoon wel gewoon. Zit op een school met kindjes die ernstig ziek zijn. Ik wil het echt niet op mijn geweten hebben dat mijn zoon zijn klasgenootje met uitgezaaide hersenkanker precies tijdens de chemo aansteekt.

Snap ook dat er mensen anders over denken hoor. Maar denk dat iedereen het in zijn/haar geval wel kan afwegen.

Mamafiets en Trirani vinden dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Mij maakt dat geen bal uit. Ik heb geen angst of intolerantie tov snot. Niet voor en niet tijdens corona en nu ook niet.
    De tandarts heeft dan zelfs nog een mondkapje op. Maar ik heb een beroep waarin ik de hele dag onder gesnotterd wordt. Mijn rokjes kunnen aan het einde van de dag uit zichzelf recht blijven staan van alle snotneusjes die eraan afgeveegd worden:roflmao:.

Maar ik snap niet helemaal wat je er dan mee wil zeggen. Een tandarts controle kan wat mij betreft prima verschoven worden, maar iemand die met flinke pijn rondloopt zal daar anders over denken.
    En bijvoorbeeld in de kinderopvang komen de roosters nu al niet rond. Veel kdv's die al een dag in de week dicht zijn omdat er niemand is. Ik denk niet dat ouders veel begrip hebben als hun kind nog maar 1x per week terecht kan ipv 2 of 3x en de werkgever van die ouder vervolgens ook niet.

meis1987, Zxcvb, Willemijntje19 en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    dat zijn mensen al lang niet meer helaas, want ze zijn al tig keer verzet.

tuc vindt dit leuk.
  11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar als je hem verkouden met een negatieve test naar school stuurt is dat net zo gevaarlijk waarschijnlijk.

Clairemin, Novi, SAARC en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. tuc

tuc Niet meer actief

En snap ik ook. Zoals ik hier boven stelde: een tandarts controle zou mij niet zoveel uitmaken. Maar zou ik bij jou een afspraak hebben dan heb ik liever dat je mij snotverkouden helpt dan dat de afspraak verzet wordt.

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Dat gebeurd al eeuwenlang, anders had ik misschien wel 6 x per jaar thuis kunnen blijven als verpleegkundige. Ik pik alles op wat dochter meebrengt dus ben ook zo verkouden. Ben ik te ziek om te kunnen werken blijf ik thuis maar met een flinke verkoudheid werk ik gewoon, flinke dosis pijnstillers en gaan. Neemt niet weg dat het niet helemaal logisch is, mijn doelgroep is kwetsbaar. Maar het personeel ook, want dat is er niet. Dus dan moet je wel. Als er een overschot aan personeel zou zijn dan kun je in de zorg misschien wat eerder thuisblijven tot de zwaarste klachten voorbij zijn.

Willemijntje19, SAARC en tuc vinden dit leuk.
  14. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.533
    113
    Vrouw
    Tja je kan een snotterend iemand vies vinden, maar ik weet niet beter dan dat je met een verkoudheid gewoon gaat werken wanneer je je verder fit genoeg voelt.
    Ik geloof zelf niet dat we die kant nog op gaan, ook al zou niemand nog testen.

liefkleintje, Novi, Zxcvb en 7 anderen vinden dit leuk.
  15. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Ik geloof het ook niet dat we die kant op gaan nog een keer. Ik hoop het in ieder geval niet.
    Wat ik alleen niet zo goed snap, is dat er nu al 3x gereageerd wordt op mijn eerdere post over wel of niet naar je werk gaan/opvang sluiten/personeelstekorten/ enz.
    Alhoewel het in mijn werk iets makkelijker kan om thuis te werken dan bijvoorbeeld in een kdv, ben ik er ook niet persé voor.
    Zeker niet als je een snotneus hebt.
    Dat ik het gewoon vies vind als er een rochelend en koortsig iemand binnenkomst op kantoor staat wat mij betreft los van wel of niet komen.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Helemaal mee eens! Als ik een afspraak mis daar, zijn we zo weer maanden verder voor het weer kan. Voor een snotneus. Moet niet gekker worden.

Dochter is nu verkouden. Geen hoesten, geen koorts, voelt zich fit. Ja, sorry, lekker naar school.

Clairemin, tuc, Zxcvb en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.006
    14.668
    113
    Vrouw
    Ach, mijn tandarts draagt een mondkapje en handschoenen. Ik heb toch liever dat mijn afspraak doorgaat.
    Ik heb zo vaak een snotterend kind in huis, daar houd ik ook geen afstand van.

Nikki23 vindt dit leuk.
  18. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Zo is dat. Mijn dochter hoest alweer enorm, maar dat doet ze zo vaak. Ze is dus ook gewoon naar school hoor. Kan wel bezig blijven.

Zxcvb, tuc en Liekje81 vinden dit leuk.
  19. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.006
    14.668
    113
    Vrouw
    Maar dat is niet meer 'gewoon verkouden'. Dan kun je je idd afvragen of die niet beter thuis had kunnen blijven.
    Maar goed, ook in bepaalde werkvelden zal iemand met zulke klachten misschien toch aan het werk gaan. Een handje paracetamol mee en gaan met die banaan.

Iertje81, SAARC, Spectre en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Nee als iemand een snotneus heeft dan ben ik daar ook niet zo vies van maar wat ik zei in m’n eerste post in dit draadje over dat rochelen; ja vind ik smerig.

Zxcvb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina