Kinderen testen ja of nee?

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Willemijntje19, Oct 1, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Hier ook. Wijkverpleging. Niet ziek ervan? Dan kan je gewoon werken met handschoenen/mondkapje op. Deze bescherming zou het personeel moeten beschermen tegen corona via clienten dus dan moet het andersom ook voorkomen dat een medewerker corona aan een client geeft.

Vorige week was er een ziekenhuis op tv of in de krant, waar ze niet meer hoeven te testen bij luchtwegklachten. Want positieve test betekend automatisch thuis blijven dus personeelstekort.
    Mensen die zich niet te ziek voelde om te werken en met luchtwegklachten, gaan gewoon aan het werk. Met beschermende kleding. Ben het er helemaal mee eens. We moeten weer normaal gaan doen. Corona blijft en je kan niet meer zo spastisch blijven doen. De kwetsbaren kunnen van een gewone verkoudheid ook flink ziek worden of erger dus bij klachten gewoon beschermende kleding aan en klaar.

2. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    #122 Damay77, Nov 8, 2022
    Last edited: Nov 8, 2022
    Sorry ik vind dit heel erg ver gaan en eigenlijk flink doorslaan:oops:
    Thuisblijven vanwege een VERKOUDHEID??
    je collega's opzadelen met extra werk:thumup:
    M'n baas ziet me aankomen:roflmao:
    Ik werk in de wijkverpleging en bij ons en bij de meeste werkgevers kan je dit gewoon echt niet maken. Hoe zie je dat voor je? 1.5 week thuis zitten met je snottebel terwijl je prima in staat bent om te werken?
    En in het geval van een tandarts of zo die verkouden is: alle patiënten voor die week maar even verzetten? o_O
    Houdt dus in: weken tot maanden verschoven en dat met een beetje pech, meerdere keren per jaar? Dat worden in ieder geval super veel achterstanden met alles:thumup:
    Zelfde met school enz. Verkouden leerkrachten gewoon voor de klas en verkouden kinderen naar school. Niks mis met en vies aan een verkoudheid. Goed voor de weerstand en ook NODIG om hier regelmatig mee in aanraking te komen.

En een verkouden arts/mondhygiëniste, tandarts enz zou mij werkelijk worst wezen:)
    Zolang die snottebel niet in m'n mond komt vind ik het prima. Tandarts draagt trouwens een mondkapje en handschoenen dus niets aan de hand.
    En dan nog, je kan niet alles voorkomen. Dan zeg je nu de tandarts af en staat er vervolgens iemand in de winkel naast je te blaffen. Of neemt je kind het mee.
    Niet te voorkomen.

3. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,842
    4,103
    113
    Aanhakend op de tandarts...mijne draagt mondkapje, handschoenen, spatbril en soms ook nog een shield bij bepaalde handelingen. Best beschermd dus. Ze mag mij gewoon behandelen hoor!

Omgekeerd ook een leuke...als cliënten/patiënten afbellen voor een snotneus. Wij werken in de 1e lijn met patiënten en op sommige dagen heb je zo meerdere afmeldingen. Maar die gaten worden niet altijd weer opgevuld! En dat is dus direct minder inkomsten voor de praktijk maar ook direct minder loon voor ons omdat salaris aan omzet gekoppeld is!
    Dus even een afspraak verzetten kan voor een ander soms ook vervelend uitpakken. Daar staat niet iedereen bij stil denk ik;)

Spectre and nelta like this.
  4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,358
    30,650
    113
    Female
    Ik krijg het idee dat er hier heel veel verschillende interpretaties zijn van "in situaties waar dat kan".

Voor mij betekent dat bijvoorbeeld,dat er voor iets wat prima een week kan wachten er ook een week geschoven wordt (en niet een half jaar, want dan kon het dus niet)
    Of dat een bepaalde afspraak op afstand via (beeld)bellen wordt gedaan ipv op locatie (nee. Als er fysiek onderzoek moet plaatsvinden dan kan dit natuurlijk niet)
    Of dat iemand die bureauwerk doet, dit vanuit huis kan doen.

Er zijn heel veel situaties waar je wel thuis kan blijven of schuiven. En het zou fijn zijn als mensen een beetje nadenken en flexibel zijn. Scheelt ook weer voor de mensen die elk virusje meepikken als verkouden mensen een beetje op afstand blijven.

En natuurlijk. Kinderopvang of een hulpbehoevend mens verzorgen kan niet op afstand. Dat snappen we allemaal toch mag ik hopen?

Met je vieze snothoofd op kantoor komen vond en vind ik erg storend.

5. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Ja helemaal mee eens. Want die gaten krijg je lang niet altijd opgevuld en dat terwijl de wachtlijsten enorm zijn. Bij ons wel iig.
    Als iedereen gewoon zou komen en niet last minute afbelt voor schoolreisje, toetsweken en geen no shows zou dat al zoveel schelen.

Havermout, olleke and tuc like this.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

En of iemand het nodig vindt.
    Ik begrijp nu dat er mensen zijn die snot vies vinden? Is voor mij iets nieuws. Geen idee waarom je snot of een verkouden persoon vies zou vinden.
    Het vliegt me dagelijks rond de oren, waarschijnlijk ben ik er daarom zo makkelijk in. Ik zie dus zelf amper een reden om met snot weg te blijven ergens. Voor mij is dat kraambezoek of ziekenbezoek. Maar snotterig naar een verjaardag, of whatever vind ik doodnormaal. Maar goed, ik ben al ruim 15 jaar niet meer verkouden geweest:roflmao:

Havermout and Zxcvb like this.
  7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,358
    30,650
    113
    Female
    Ik kan er dus serieus misselijk van worden :|
    En dat heeft nog niks te maken met de angst om aangestoken te worden oid.

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Het is voor mij nieuws dat er mensen zijn die snot NIET vies vinden:roflmao:

Maar goed ik heb dus een naaste collega met astmatische bronchitis en die zit bij het minste virusje weer wekenlang te rochelen en te blaffen. Daar kan hij ook niks aan doen. En werkgever wil hem gewoon op kantoor zien. Dat is soms wel even slikken. Ik ben toch bang dat er niks anders op zit dan tegen het snot van mijn collega’s aan te kijken.

9. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

Sep 10, 2015
    1,800
    1,618
    113
    Snap ook niet dat mensen het vies vinden. Neem aan dat mensen er niet hele bellen aan hebben hangen. En dat ze dan af en toe snuffen of snuiten, tja. Is echt een eye-opener dat anderen het heel erg vies kunnen vinden. En waarschijnlijk ook de reden dat mensen er zo verschillend tegenaan kijken.

Havermout and tuc like this.
  10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,146
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Sowieso, een verkouden kind telkens thuis houden? School telkens missen. En ik kan daar toch niet telkens vrij voor nemen?

11. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Maar hoe moet ik dit voor me zien? Dat je collega's net als kleine kleuters met van die groene kabels vanuit neus richting mond zitten?:p
    Bedoel, je ziet bij een volwassene toch helemaal geen snot?

Baileyy, Spectre, TotalBella and 8 others like this.
  12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,003
    14,667
    113
    Female
    Ja lekker joh, met af en toe een flinke bel:roflmao:

13. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    En met meerdere kinderen zit je nog vaker thuis:|

vaak wordt er dan al snel gezegd:
    " jij hebt voor een kind gekozen dus dan moet je dit soort dingen incalculeren".:|
    Of: " hoe doe je het dan met opvang wanneer ze echt ziek zijn?"

Meestal door thuisblijfmoeders of thuiswerkers.

Liekje81 likes this.
  14. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,358
    30,650
    113
    Female
    Valt bij mij ook niet onder de noemer "als het kan"
    Zeker niet als ze vaak verkouden zijn.

Maar ik laat ze dan wel een testje doen. Dat wordt door school in elk geval wel nog op prijs gesteld. En is een kleine moeite (sabbel voor jongste. Stok is bij hem wel een hele grote moeite)

15. SAARC

SAARC Fanatiek lid

Nov 16, 2018
    1,676
    2,387
    113
    Ben een thuisblijfmoeder maar ook hier gaan ze verkouden gewoon naar school of de peutergroep. Ze missen anders veel te veel school en voor werkende ouders begrijp ik ook dat het een ramp is, je baas ziet je al aankomen bij elke snotneus of verkoudheid...

16. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Als mijn zoontjes thuis zijn, vooral die van 3, kan ik echt niet werken.

17. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

Dec 9, 2008
    1,517
    229
    63
    Preventief testen vanaf groep 6 hebben wij niet gedaan.
    Ik test alleen het snot. Ze mogen de neus snuiten, dan roer ik het staafje daardoor en doe de test. Vorige keer beiden op deze manier positief getest, dus lijkt mij prima te werken.

18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,003
    14,667
    113
    Female
    Ik vind dat dat idd niet goed is. Dus hier gaan ze verkouden ook gewoon naar school. Ik ben tbm, dus ze kunnen hier in principe zonder problemen thuis blijven, maar steeds voor een snotneus school skippen? Echt niet!

Ik snap dat het voor werkende ouders nog veel lastiger is. Ik ben de afgelopen jaren zo vaak gedacht aan alle ouders die iedere keer met hun handen in hun haar zaten vanwege deze problemen.

Willemijntje19 and tuc like this.
  19. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik vind het niet heel netjes om op een openbaar forum mijn collega’s te beschrijven. Maar laten we het erop houden dat ik regelmatig geen trek meer heb in lunch. Dat komt met name door het geluid ook… denk aan rochelen, gorgelen, neus ophalen , snuiten. Als er iemand naast je zit die dat de hele dag non stop doet is dat niet prettig.

20. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,818
    18,533
    113
    Female
    Ik snap wel wat je bedoelt.. ik heb ook zo'n collega met astma. Vind dat ook niet prettig, maar dat is dan mijn probleem dat ik het vies vind en niet die van hem.

Share This Page