Kinderen testen ja of nee?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Willemijntje19, 1 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Dit gaat echt veel en veel te ver hoor. En dit mogen ze beslist niet doen op school. Ze gaan hier echt een grens over en als ze dit bij een van mijn kinderen zouden flikken op hun school…echt ik zou laaiend zijn en daar zou het laatste woord niet over gezegd zijn. Moet niet gekker worden zeg. Succes met het gesprek morgen.

Baileyy, Willemijntje19, tuc en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.358
    30.650
    113
    Vrouw
    Dat zou genoeg moeten zijn voor school. Zeker als ze geen klachten hebben.
    En elke dag zou ik ook niet doen hoor

Baileyy en SAARC vinden dit leuk.
  3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar voor school hoef je helemaal niet te testen. Dus geen test is al genoeg.
    Hier al meerdere keren corona in huis gehad sinds de quarantaine voor huisgenoten niet meer geldt, maar de kids zijn gewoon naar school geweest. Heb daar ook niet gemeld dat er covid in huis was. Zou ook niet weten waarom wel.

Sado, Havermout, Zxcvb en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.358
    30.650
    113
    Vrouw
    Ik dacht dat in geval van positieve huisgenoot wel iedereen moest testen. Maar heb t even opgezocht. En blijkbaar dus niet meer:

Regels gezinnen met kinderen na positieve corona (zelf)test
    Als iemand in huis corona heeft, mogen de andere gezinsleden naar buiten en naar school als zij geen klachten hebben. Bij klachten blijft een gezinslid wel altijd thuis en doet een zelftest. Bij een positieve uitslag van de zelftest gaat een gezinslid of kind in isolatie.

Alleen testen bij klachten dus. :thumup:

En als ik de berichten lees (of rigenlijk de afwezigheid van nieuws) heb ik zo t idee dat het met de opnames en ic's allemaal prima loopt (corona- gerelateerd... dr is nog genoeg ellende omtrent personeel tekort aldaar).

Dus meer naar persoonlijke situatie kijken en de mensen om je heen.

Ik zou het waarschijnlijk wel melden bij school, en ook even testen. Voor mijn eigen geruststelling.
    Maar als ik zou vernemen dat school eigenhandig met stokkies in neuzen gaat peuteren dan wordt ik iets minder mededeelzaam :rolleyes:.

Willemijntje19 en Zxcvb vinden dit leuk.
  5. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik heb het ook niet zelf gemeld.. dat deed mijn zoon dus zelf tegen de juf. En ook dat hij die dag niet getest had..

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja maar dan nog moet de juf daar niets mee doen en zeker niet zomaar testen.

Sado, SAARC en Baileyy vinden dit leuk.
  7. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Neee dat vind ik dus ook. Echt belachelijk!! Ze vond trouwens dat ik overdreef..

8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    :eek::eek::eek:
    Zij vind het dus normaal dat zij dat zonder toestemming van jullie heeft gedaan?
    Ik moet zelfs iets ondertekenen om toestemming te geven aan school om mijn kind een paracetamol te mogen laten innemen op school. En dit zou zo mogen?
    Echt niet!

Sado, Willemijntje19 en SAARC vinden dit leuk.
  9. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Die kreeg een dikke vette aanklacht van mij wegens medisch handelen bij mijn kind zonder toestemming!!!!!

10. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Super eerlijk van je zoon. En dat wordt dan meteen “afgestraft” door hem te testen. Vreemde gewaarwording van de school! Ik zou ook boos zijn hoor!

Baileyy en Zxcvb vinden dit leuk.
  11. Havermout

Havermout Niet meer actief

Sorry? Zei ze dat?!

Baileyy vindt dit leuk.
  12. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Nee niet met die woorden. Maar haar hele reactie en houding straalde dat uit.
    "Het is toch geen probleem dat wij hem even testen."

Havermout vindt dit leuk.
  13. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ja ze vond het echt heel normaal. Ze vertelde hoe het gegaan was.
    Mijn zoon vertelde het eerlijk en dat hij niet getest had want geen tijd dus zij vond het heel normaal dat ze dan maar even zou helpen met testen. Nouja ik heb duidelijk gemaakt dat ik hier echt niet van gediend ben. Heb het ook aangegeven bij de directeur dat ik dit niet nog eens wil zonder overleg en ook niet bij mijn andere kinderen.
    Ik ga maar uit van goede bedoelingen..

Willemijntje19, Nikki23 en Zxcvb vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina