Kinderen testen

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Gewooniemand, 22 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Test jij je kind bij elke hoest/snotneus?

1. Ja

12 stem(men)
    15,2%
  2. Nee

64 stem(men)
    81,0%
  3. Alleen bij een corona contact

3 stem(men)
    3,8%
  1. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Test jij je kinderen als ze hoesten of snotterig zijn? (Even een poll erbij)

Mijn dochter en ik hebben nu corona, van wie ik het gekregen heb geen idee. Ik kreeg als 1e klachten, mijn dochter is hooikoorts patiënt dus die niest wel vaker.
    Dit vraag ik niet om te oordelen hoor.
    Ik test mijn kinderen niet elke keer, mijn dochter kreeg koorts en toen getest.
    Ik teste mezelf omdat ik keelpijn kreeg en ik in de zorg werk.

2. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ligt eraan. De oudste is nooit verkouden of ziek. Die had pasgeleden snotneus en toen getest en paar dagen later koorts en weer getest.

De middelste is vet vaak verkouden (als in loopneus) dan ligt het eraan hoe erg ik het vindt, of hij ook hoest of koorts heeft (had hij onlangs dus getest)

Ik heb zelf sinds half 2020 elke maand keelklachten. Allerlei onderzoeken voor geweest en altijd getest. Altijd negatief. Tot ik ooit niet lekker werd en dat was Corona.

ik test nu dus ook niet meer die elke keer bekende keelklachten alleen als er een “uitbreiding” bij zit.

3. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Nee, daar ben ik mee gestopt.
    De jongste twee (6 en 10 jaar) snotteren nu ook. Alleen maar een beetje neusverkouden. Het zou idd corona kunnen zijn, maar ik ga dat dus niet testen.

Ik denk pas over testen na als ze eventueel echt ziek worden. Koorts, erge keelpijn oid.

Willemijntje19, Sado, Liekje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Ze komen veel bij opa en oma, dus wij zijn daar erg alert op.

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik test mezelf als ik verkouden ben omdat ik in de zorg werk.
    De kinderen waren vorige week ziek / verkouden. Wel getest voor de zekerheid i.v.m. bezoek opa en oma en zodat ze op school komen aangeven dat ze negatief waren als er naar gevraagd zou worden.

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nee… ik test niemand

Hippo89, Liedx, Edr89 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ik test alleen bij klachten die abnormaal zijn. Hier veel allergieën, ook bij de kinderen, dus gesnotter is hier normaal, maar keelpijn of koorts niet bijvoorbeeld, dus dan testen we

8. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Nee niet meer. Afgelopen week was mijn oudste zoontje ziek. Gewoon thuis gehouden. Ik zie de meerwaarde er niet van om ook nog te testen. Hij heeft overigens wel al twee keer corona gehad.

Biny en Zxcvb vinden dit leuk.
  9. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.053
    2.554
    113
    Limburg
    Hier wordt niemand getest, ziek is ziek, klaar.

Hippo89, Edr89, Nikki23 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Niet meer nee, alleen als het anders dan normaal. Een snotneus of hoestje hebben ze hier zo ontzettend vaak. En toen we de tweede keer corona hadden was er niemand verkouden.

11. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Nee, recent allemaal Corona gehad. En we zijn er helemaal klaar mee, dus we testen hier allemaal niet meer.
    Kids zijn inmiddels alweer een aantal weken verkouden geweest maar gewoon naar school gegaan. Zelf ben ik overigens al meer dan 2,5 jaar niet ziek of verkouden geweest…waaronder 2x Corona :rolleyes:.
    Ik vind dat het tijd wordt dat we weer gewoon normaal gaan doen met z’n allen.
    Als je echt ziek bent blijf je thuis en anders doe je gewoon je ding.

Liedx, Inge1984, aardbei1707 en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.412
    113
    Hier pas geleden allemaal corona gehad. Bij echt flink hoesten/snotteren test ik wel nog, maar niet bij een beetje gesnuffel (dat is hier sowieso heel normaal). Jongste is pas nog flink ziek geweest met hoge koorts, toen ook getest.

13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Nee, niet meer.
    Ik acht de kans op een gewone verkoudheid nu vele malen groter.

Zxcvb vindt dit leuk.
  14. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ik heb mijn zoon 1 keer laten testen bij de GGD vanwege een vriendinnetje wat hier was met Corona, was een drama dus nooit meer.
    Wel een aantal sabbeltesten laten doen, dat zou ik nog wel overwegen als het nodig is.
    Toen ik corona had heb ik 'm zo'n test laten doen maar verder niet nodig.

15. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Nee hoor niet meer.
    Mezelf ook niet meer.
    Toen de golf heftig was met lockdowns enz deed ik het wel.
    Maar nu niet meer. Dus thuis als je ziek bent en geen quarantaines en al die andere ellende meer.

16. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Nee hoor, ik stuur dochter gewoon naar school met klachten tenzij ze te ziek is. Laatst was ze ruim een week ziek, hoge koorts etc. De halve klas was ziek, niks over corona gehoord dus ik hebniks getest..
    Tenzij ik corona zou hebben dan misschien wel maar ik blijf eigenlijk ook naar niet. Maar ik zou niet weten of ik corona heb of niet want ik test zelf ook niet meer:roflmao: ben er klaar mee. Op het werk komt af en toe weer een bewoner te voorschijn met corona, loopt vaak niet uit tot een uitbraak en de bewoner is zeer kort even ziek. Maar ook dan test ik niet meer. Had op een avond heel veel naast mijn bewoner gezeten, bleek aan het eind vd avond corona te hebben en ik heb niks gekregen.

Spectre vindt dit leuk.
  17. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Nee. Ze zijn een enkele x getest bij klachten, maar dan blijven we bezig. Dus nu testen we niet meer. Komt er koorts bij dan blijven ze gewoon thuis, en anders niet.

18. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Nou hier ook. Ik denk dat driekwart van de kinderen (hoge) koorts had en thuis waren. Heel lang ook. Met corona hadden de kinderen vrij weinig.
    Heb 'm trouwens toen ook zo'n sabbeltest laten doen (m'n zoon had koorts ook) toen m'n moeder oppaste want zij is wel voorzichtig vanwege kwetsbare gezoncheidheid. Maar wist eigenlijk al dat het griep was.

Hier ook gemerkt dat ik heel vaak in contact ben geweest met mensen met corona, niet van gekregen. Wel corona gehad maar werkelijk geen idee waar ik het toen had opgelopen:roflmao:

Deel Deze Pagina