Test jij je kinderen als ze hoesten of snotterig zijn? (Even een poll erbij) Mijn dochter en ik hebben nu corona, van wie ik het gekregen heb geen idee. Ik kreeg als 1e klachten, mijn dochter is hooikoorts patiënt dus die niest wel vaker. Dit vraag ik niet om te oordelen hoor. Ik test mijn kinderen niet elke keer, mijn dochter kreeg koorts en toen getest. Ik teste mezelf omdat ik keelpijn kreeg en ik in de zorg werk.
Ligt eraan. De oudste is nooit verkouden of ziek. Die had pasgeleden snotneus en toen getest en paar dagen later koorts en weer getest. De middelste is vet vaak verkouden (als in loopneus) dan ligt het eraan hoe erg ik het vindt, of hij ook hoest of koorts heeft (had hij onlangs dus getest) Ik heb zelf sinds half 2020 elke maand keelklachten. Allerlei onderzoeken voor geweest en altijd getest. Altijd negatief. Tot ik ooit niet lekker werd en dat was Corona. ik test nu dus ook niet meer die elke keer bekende keelklachten alleen als er een “uitbreiding” bij zit.
Nee, daar ben ik mee gestopt. De jongste twee (6 en 10 jaar) snotteren nu ook. Alleen maar een beetje neusverkouden. Het zou idd corona kunnen zijn, maar ik ga dat dus niet testen. Ik denk pas over testen na als ze eventueel echt ziek worden. Koorts, erge keelpijn oid.
Ik test mezelf als ik verkouden ben omdat ik in de zorg werk. De kinderen waren vorige week ziek / verkouden. Wel getest voor de zekerheid i.v.m. bezoek opa en oma en zodat ze op school komen aangeven dat ze negatief waren als er naar gevraagd zou worden.
Ik test alleen bij klachten die abnormaal zijn. Hier veel allergieën, ook bij de kinderen, dus gesnotter is hier normaal, maar keelpijn of koorts niet bijvoorbeeld, dus dan testen we
Nee niet meer. Afgelopen week was mijn oudste zoontje ziek. Gewoon thuis gehouden. Ik zie de meerwaarde er niet van om ook nog te testen. Hij heeft overigens wel al twee keer corona gehad.
Niet meer nee, alleen als het anders dan normaal. Een snotneus of hoestje hebben ze hier zo ontzettend vaak. En toen we de tweede keer corona hadden was er niemand verkouden.
Nee, recent allemaal Corona gehad. En we zijn er helemaal klaar mee, dus we testen hier allemaal niet meer. Kids zijn inmiddels alweer een aantal weken verkouden geweest maar gewoon naar school gegaan. Zelf ben ik overigens al meer dan 2,5 jaar niet ziek of verkouden geweest…waaronder 2x Corona . Ik vind dat het tijd wordt dat we weer gewoon normaal gaan doen met z’n allen. Als je echt ziek bent blijf je thuis en anders doe je gewoon je ding.
Hier pas geleden allemaal corona gehad. Bij echt flink hoesten/snotteren test ik wel nog, maar niet bij een beetje gesnuffel (dat is hier sowieso heel normaal). Jongste is pas nog flink ziek geweest met hoge koorts, toen ook getest.
Ik heb mijn zoon 1 keer laten testen bij de GGD vanwege een vriendinnetje wat hier was met Corona, was een drama dus nooit meer. Wel een aantal sabbeltesten laten doen, dat zou ik nog wel overwegen als het nodig is. Toen ik corona had heb ik 'm zo'n test laten doen maar verder niet nodig.
Nee hoor niet meer. Mezelf ook niet meer. Toen de golf heftig was met lockdowns enz deed ik het wel. Maar nu niet meer. Dus thuis als je ziek bent en geen quarantaines en al die andere ellende meer.
Nee hoor, ik stuur dochter gewoon naar school met klachten tenzij ze te ziek is. Laatst was ze ruim een week ziek, hoge koorts etc. De halve klas was ziek, niks over corona gehoord dus ik hebniks getest.. Tenzij ik corona zou hebben dan misschien wel maar ik blijf eigenlijk ook naar niet. Maar ik zou niet weten of ik corona heb of niet want ik test zelf ook niet meer ben er klaar mee. Op het werk komt af en toe weer een bewoner te voorschijn met corona, loopt vaak niet uit tot een uitbraak en de bewoner is zeer kort even ziek. Maar ook dan test ik niet meer. Had op een avond heel veel naast mijn bewoner gezeten, bleek aan het eind vd avond corona te hebben en ik heb niks gekregen.
Nee. Ze zijn een enkele x getest bij klachten, maar dan blijven we bezig. Dus nu testen we niet meer. Komt er koorts bij dan blijven ze gewoon thuis, en anders niet.
Nou hier ook. Ik denk dat driekwart van de kinderen (hoge) koorts had en thuis waren. Heel lang ook. Met corona hadden de kinderen vrij weinig. Heb 'm trouwens toen ook zo'n sabbeltest laten doen (m'n zoon had koorts ook) toen m'n moeder oppaste want zij is wel voorzichtig vanwege kwetsbare gezoncheidheid. Maar wist eigenlijk al dat het griep was. Hier ook gemerkt dat ik heel vaak in contact ben geweest met mensen met corona, niet van gekregen. Wel corona gehad maar werkelijk geen idee waar ik het toen had opgelopen