ik denk dat veel ouders in deze situatie zichzelf ziek gaan melden. heb je schoonouders, andere familie leden bij wie je terecht kunt (broers/zussen?) misschien via facebook een buurmeisje/vrouw ofzo te vinden die kan oppassen?!
Wij moeten beiden thuiswerken, beide in niet vitale beroepen. Wij gaan om-en-om werken en in de avond. En ik heb al werkjes klaargelegd voor morgen voor de kinderen. Ik zal niet precies aan mijn uren komen , maar ik doe mijn best en meer kan ik niet doen.
Jaa heb het inmiddels gelezen ja. Maar omdat ik eerst hoorde over mensen in zorg en agenten etc. Dacht ik dat mijn beroep er niet bij hoorde. Maar dus wel, dus ik ga morgen even bellen met de opvang hoe en wat.
Ik gok dat je gewoon moet werken, maar ook dat de medewerkers dan ook heel blij met je zijn. Hygiëne is echt een must in deze tijd, als de medewerkers schoonmaakwerkzaamheden er nog bij krijgen redden ze het niet. Vaak is er al onderbezetting en hoge werkdruk.
@Lotion ohja, vergat ik nog. Wij hebben ook een keer een virus op locatie gehad (uiteraard geen corona) waardoor alle bewoners thuis waren. Als de facelitaire medewerkers kwamen haalde wij de bewoners naar de algemene ruimte zodat ze de woningen schoon konden maken. Andersom ook: alle bewoners op hun woning zodat de algemene ruimtes schoon konden gemaakt worden
Ik werk in de zorg, maar niet in de directe patiëntenzorg. Thuis werken kan niet in mijn functie. Dus ik voel mij gedwongen om te weren. Maar wat als ik niet wil werken? Ik ben zelf risico patiënt. Ik heb astma plus nog wat dingen. Vorig jaar griep met zware longontsteking gehad. Ik heb daar maanden van moeten herstellen. Ik gebruik sindsdien meer medicatie. De gastouderopvang is wel open. Al heb ik de kritische vraag net wel gesteld worden ook kinderen geweerd die geen klachten hebben maar ouders wel? Ik ben alleenstaand en ik heb geen andere opvang mogelijkheden. Maar ik weiger verlofdagen of onbetaald verlof op te nemen. Ik kom dan financieel niet rond. Zo lastig allemaal.
Maar ook gezinnen hebben nu extra kosten, vooral voor de mensen die minder uitbetaald krijgen als ze niet kunnen werken. Dus ook dubbele kosten.. Maar ik snap jou beredenering ook wel. Het is gewoon allemaal klote hoe je het ook draait of keert
Ik kreeg bericht van mijn werk dat als ik niet kan komen werken vanwege de kinderen dat ik vakantie uren in moet leveren. Denk dat het bij elke werkgever anders is. Nu is het hier gelukkig geen probleem omdat mijn man thuis kan werken. Ondanks dat het voor hem pittig zal zijn met onze meiden. Als ik uit mijn werk kom (vitaal beroep) gaat hij naar zijn werk als dat moet. Word pittig de aankomende weken!
Dit was net ook op het nieuws.. Alleen de kinderen naar school als beide ouders een vitaal beroep hebben
Evt met 1 ander gezin op elkaar kinderen op te passen. Dan kan je tenminste een halve week wel normaal werken. Zo gaan wij het doen.
Ja dat wel. Maar betekent dat ik rest van jaar geen verlofdagen meer kan opnemen. Die ik hard nodig heb ivm mijn gezondheid en de zorg alleen voor mijn dochter.
Sterkte allemaal dames. Hier tot nu toe in een luxepositie dat ik thuis ben voor de kinderen en mijn partner fulltime thuis kan werken. Alles draait hier dus ‘gewoon’ door. Hopelijk is dit gedoe snel onder controle...
Morgen even werken en dan 3 weken thuis.... (onderwijs) Wij werken vanuit huis en verzorgen alles digitaal. Ik denk dat ik ook extra opvang aan huis ga aanbieden.
De situatie is voor iedereen ingewikkeld. En gelukkig deels mensen die ook jonge kinderen hebben. Al is het ook voor anderen lastig, denk ik. Iedereen heeft z’n eigen dingen. Wat iemand al schrijft: lief zijn voor elkaar! En voor jezelf!
Niet helemaal waar als je ondernemer bent. Wij zijn erg benieuwd wat de kinderopvang als antwoord zal geven op mijn vraag hoe het zit met de kosten de komende 3 weken. Wij zitten straks anders met dubbele kosten en met 3 kinderen thuis is het niet erg effectief werken..
Als de bewoners thuis zijn kan ik mijn werkzaamheden niet doen. De meeste zijn zwaar autistisch en lopen daadwerkelijk overal rond. Daarom werken wij ook niet in het weekend en word er dus in het weekend niet schoon gemaakt. Maar misschien moet ik dan alleen de badkamers oid doen. We zullen het moeten afwachten. Edit: ik zag je andere bericht niet. Er zijn soms bewoners thuis en die ruimtes waar zij dan zijn moeten wij dan over slaan. Maar dat gaat om 1 of 2 bewoners. Alle 13 is nog niet voor gekomen.