Kinderen thuis, niet werken, geen loon?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Mammaaa, 15 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novi

Novi Niet meer actief

Ik zeg ook voor de meesten. De meerderheid is in loondienst. Dus die zullen deze maand hun normale salaris ontvangen. En hopelijk komt er dan een regeling voor de mensen die in een andere situatie zitten.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ja de vitale beroepen is de uitzondering, verder dicht. Ik heb geen gezinnen waar beide ouders een vitaal beroep hebben.

3. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Klopt in loondienst maar geen uren draaien betekent geen loon. Ik zou wel de vakantiedagen kunnen opnemen maar dan heb ik de rest van het jaar geen vakantie meer. En klopt weer, een maand opzegtermijn maar dan ben ik er vanaf. Het is namelijk nog helemaal niet zeker dat alles op 6 april wel open gaat, het kan zomaar verlengd worden.

4. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Uhm geen uren betekent of vakantiedagen opnemen of onbetaald verlof. In het algemeen verbaas ik mij hoe makkelijk men over denkt. Dus die normale salaris is niet vanzelfsprekend.

5. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
  6. tuc

tuc Niet meer actief

7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik vind het eigenlijk nadelig dat beide ouders een vitaal beroep moeten hebben. Wij hebben beide geen vitaal beroep, kunnen thuis werken en doen om en om. Bij een vitaal beroep moet 1 van de ouders sowieso buiten de deur werken, waardoor het op die dagen op de partner neer komt. Als hij ook een locatie afhankelijke baan heeft, kan je alsnog niets. Ik zou als ik in die situatie zou zitten alsnog met school in gesprek gaan of er nog andere mogelijkheden zijn.

8. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Is ook geen makkelijke situatie voor jullie :( Sterkte! Wij krijgen het wslk ook wel rond maar makkelijk is het zeker niet.

Theezeefje vindt dit leuk.
  9. Novi

Novi Niet meer actief

Of thuiswerken of elkaar onderling helpen. Het is niet makkelijk erover denken. Het is een noodsituatie waarbij geen enkele oplossing voor iedereen ideaal is. Ik snap dat het heel vervelend kan zijn voor een gezin. Echter in het grotere geheel kan ik me wel vinden in deze beslissing vanuit de overheid. Met als opmerking dat ik hoop dat er nog aanvullende maatregelen komen. Maar ik hou er verder over op :)

10. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik werk in de kinderopvang en wij zullen echt alleen kinderen opvangen waarbij beide ouders een vitale functie hebben.

Anders hadden ze net zo goed geen maatregelen kunnen nemen. Dit wordt niet voor niks gedaan.

Maar ook dan geldt nog dat de kinderen niet verkouden mogen zijn, hoesten of koorts. Dan mogen ze alsnog niet komen.

11. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ook sterkte! Ik hoop van harte dat het uiteindelijk voor iedereen mee zal vallen en vooral dat het niet langer dan 6 april duurt.

tuc vindt dit leuk.
  12. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.367
    113
    De organisatie van onze KDV/BSO heeft de maatregel dat tenminste 1 ouder in een vitale beroepsgroep werkt.

13. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Oh maar ze mogen van mij ook wel winkels en het luchtruim sluiten :rolleyes: anders zijn wij er op 6 april nog niet vanaf.

Syane en Lorena86 vinden dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is niet zo heel slim denk. In de gemiddelde kdv groep heb je dan nog alle kinderen.

Screenshot_20200315-221026.png

15. Novi

Novi Niet meer actief

Mag van mij ook ja :)

16. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.367
    113
    Ik neem aan dat ouders nu zelf verstandig genoeg zijn en hun kind thuis houden, tenzij ze echt in nood zitten. We zullen het zien...

17. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Wat een mooie oplossing! Heel fijn dat dit zo kan.

18. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Pfff ik val onder vitaal beroep. Maar ze mogen niet hoesten of snotterig zijn. Wat veel kinderen hebben en normaal geen probleem is, maar nu natuurlijk wel. Dus ze kunnen dan alsnog niet naar de opvang...

19. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.703
    113
    Ik heb een vitaal beroep, man heeft een chronische hersenziekte. Hij had al twee dagen buikpijn van het idee dat hij (dachten we toen nog) twee keer vier dagen fulltime de kinderen zou hebben, zonder opties voor uitjes (anders dan even gaan skeeleren/voetballen/wandelen etc), playdates of oma. Hij kan het mentaal en fysiek gewoon niet aan, en als hij ver over zijn grenzen gaat, kan dat leiden tot oa woede-uitbarstingen, balansproblemen en verlammingsverschijnselen. We hebben school gevraagd of ze toch mogen komen, en dat mocht. (En dan maar hopen dat ze niet verkouden worden :$)

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Calamiteitenverlof opnemen. Werkgever is verplicht door te betalen.

Deel Deze Pagina