in belgië is dit inderdaad al lang in voege en is het voor heel veel ouders een mooie opvang. de kleuter en lagere school hier bij mij in het straat heeft voor opvang van 7.00 tot 8.20. van 8.20 tot 16.00 is het school en van 16.00 tot 19.00 is er na opvang . dit dus allemaal op dezelfde plaats. ik weet dat er weinig mensen zijn die hun kind van 7.00 u tot 19.00 op de school laten. maar werken hier begint meestal vanaf 8.00 dus veel ouders brengen wel hun kind tussen 7.00 en 7.30 naar de voor opvang. ook is het zo dat je minstens ( als je full time werkt) wel tot 16.00 aan de slag bent dus veel kids blijven in de na opvang tot een uur of 17.00. mja denk niet dat die ouders met plezier hun kinderen in de opvang laten ( is tenslotte ook niet gratis) op uitzonderingen na natuurlijk
mazzel hebben met je MS dat meen je echt niet. mijn schoonzus heeft MS nou sorry dan liever mijn kind naar de opvang haar kindje nu 12 moet haar volledig verzorgen omdat ze in tijd van 10 jaar van een sterke vrouw naar een wrak is gegaan
Ik neem aan dat dit het aanbod is maar dat je je kind gewoon op kunt halen als je vrij bent. Lijkt mij perfect voor op de dagen dat we alletwee werken. Ik vind het nu vreselijk versnipperd en onprofessioneel op de meeste scholen. Die gaan er nogsteeds vanuit dat moeders hun kinderen tussen de middag op komen halen en hebben soms zelfs nog "overblijfmoeders" die passen op die arme kindertjes van werkende ouders. Nouja zeg! Vertrouw ik mijn kinderen tot hun vierde toe aan dure, professionele opvang en vervolgens moeten we ze maar overlaten aan goedwillende overblijfmoeders en na school met busjes naar naschoolse opvanglocaties laten brengen waar ze wat bezig worden gehouden tot hun ontaarde moeders ze weer op komen halen? Dat is toch niet meer van deze tijd? Dit voorstel lijkt me een geweldig idee. Niet voor 5 dagen per week en 12 uur per dag, maar gewoon voor de tijden dat je werkt. Want je moet terwijl je werkt je kind toch aan een professionele, goed georganiseerde opvang over kunnen laten? Geweldig als ze in die tijd niet alleen wat bezig gehouden worden en met busjes heen- en weer gesleept worden maar op de school zelf en zinvolle activiteiten aangeboden krijgen als sport en muziekles.
Ik vind het niet een slecht plan. Die kindjes waar voor dit bestemd is , zijn toch al de hele dag weg.. En het is idd zo dat ze dan worden opgehaald van school en naar een opvang worden gebracht. Dit zou toch veel fijner zijn voor de kindjes. Ze kunnen na school gaan sporten en andere activiteiten ondernemen. Ik ben blij dat ik een oppasoma heb...En zelfs dan vind ik het nog moeilijk om te gaan werken. Zou er dan ook nooit voor kiezen on fulltime te gaan werken. @mirell: ik denk dat ze het wat verkeerd heeft verwoord. Als ik het zo lees bedoelt ze volgens mij meer dat ze de mazzel heeft niet voor die keuze komen te staan. En mazzel lijkt mij ook niet echt het juiste woord. Maar ik neem aan dat ze het niet zo heeft bedoeld, want ik zou toch idd liever fulltime moeten gaan werken dan ms hebben