Kinderen uit spelen, wat saai

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Sjanani, 23 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Ooh nee ik vind het heerlijk…ik hou van alleen zijn en geniet van de rust. Maar dit geldt ook voor geen man om me heen.
    Nee herken het dus niet want kan er juist van genieten als ik geen ge-mama hoor.

Biny, Spectre en Sjanani vinden dit leuk.
  2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    herkenbaar hoor.... ze zijn de hele dag op school en dan vind ik het ook leuk om ze weer te zien en hun verhalen te horen. En soms denk ik na een uur al van; kom - hup naar buiten.... maar een verlenging van die schooldag tot 17.00 uur dat je ze niet ziet vind ik ook weleens lastig. Zeker als ze dan thuiskomen- eten -trainen - douchen en weer naar bed... dat je ze nog amper ziet en tijd hebt voor elkaar... vind ik weleens lastig.

GossipGirlxoxo en Sjanani vinden dit leuk.
  3. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.724
    7.220
    113
    Vrouw
    Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Hier 3 jonge kinderen, en hoewel ik het fijn vind om op werkdagen het huis voor mijzelf te hebben, zou ik niet snel mijn drie kinderen meegeven met een ander voor een uitje, en dan zelf alleen in huis achterblijven. Dan zou ik ze ook missen. En me helaas ook zorgen maken of alles wel goed gaat :rolleyes:

GossipGirlxoxo en Sjanani vinden dit leuk.
  4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.693
    18.773
    113
    Vrouw
    Ik ben om die reden meestal heel blij dat wij nog een 4 jarige in huis hebben .
    Die 2oudste lopen dan rond in de buurt en de jongste blijft dan gewoon thuis . Dat zal de komende jaren ook nog gewoon zo zijn want hier zijn ze volgens mij een tikkeltje ouder als ze van de tuin af mogen.

Sjanani vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.657
    27.305
    113
    Vrouw
    Haha idem!

Als wij op vakantie gaan met onze veel te kleine sleurhut, ga ik ook vaak even alleen op pad: stukje fietsen en ijsje eten in ander dorp bv óf vraag of man met de kids even wil wandelen , dat ik even uurtje alle ruimte heb. Dan ben ik weer opgeladen.

Mijn moeder blijkt hetzelfde te hebben, ik wist dat pas nadat ik zei hoe ik ook op vakantie even mijn alleen moment nodig heb. Ik dacht altijd dat pa alleen met mij op pad wou 1 of 2 dagen in de vakantie. Nee, dat was mama haar alleen dag bij de sleurhut :roflmao: wij werden weggestuurd (en gingen dan hele dag samen op pad, geweldig! Goede herinneringen aan. Dus ik voel mij ook niet schuldig dat ik man en kids ook verzoek om even te luchten :D )

Iertje81, Saartje33 en Sjanani vinden dit leuk.
  6. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.888
    6.421
    113
    Ik heb ook altijd nog een wens voor een derde, maar de kans dat er een derde komt is vrijwel nihil. Ik heb het daar bij vlagen moeilijk mee (soms juist als we allemaal samen zijn, soms als iedereen weg is en het thuis zo leeg voelt).
    Bij jou is dat gevoel ook overladen met rouw natuurlijk… dat lijkt me heel zwaar. Sterkte!

Sjanani vindt dit leuk.
  7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.657
    27.305
    113
    Vrouw
    @Sjanani en nog knuf voor je onvervulde kinderwens. Dat is voor mij wel heel herkenbaar. Ik had t bij de oudste wel, jaar waarin hij 4 werd toen ik nog niet zwanger was: geen werk, geen zwangerschap, kind dat jaar naar school... ja dat vloog mij ook aan. Raakte dat jaar goddank zwanger. Maar goed, nr2 gaat dit jaar ook naar de peuterspeelzaal en word ouder, net als ik... fertiliteitstraject is weer zwaar. Ik kan t gevoel nu nog wel de kop in drukken van 'is dit het dan?". Maar moeder natuur laat zich niet dwingen. En dat is shit.

Sjanani vindt dit leuk.
  8. MissXray

MissXray Niet meer actief

Ik vind mijn kinderen heel gezellig, maar met dit weer als ze elders spelen? Wijntje, lekker kaasje en met een boek eind van de middag de tuin in hoor.
    Vind het juist een heel fijn idee dat de kids een gezellige middag met andere kinderen hebben. Ik heb het gevoel van missen en niet compleet zijn wel heel erg als ze uit logeren zijn, dan voel ik me echt onprettig.

Sjanani vindt dit leuk.
  9. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik heb dat ook. Ga dan even een uurtje op bed lezen ofzo. Dochters weten dit ook, dan blijven ze even een uurtje uit (de buurt van) de caravan. Als het niet kan, dan kan het niet, geen probleem. Maar als het wel kan dan doe ik het.

Sjanani, GroeneBomen en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.838
    18.590
    113
    Vrouw
    Precies dit:o::oops:
    Even geen 'mama dit, mama dat, mama zus, mama zo' aan mijn hoofd.

Mapje en GroeneBomen vinden dit leuk.
  11. Cobon

Cobon Niet meer actief

Heel herkenbaar! Ik heb m'n kindjes het liefst 24/7 om me heen :oops:

12. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.875
    5.161
    113
    Home
    Oh nee heerlijk juist:roflmao:
    Hier waren ze de hele middag in de speeltuin of in de buurt met vriendjes
    De Jongste scharrelt wat in de tuin om maar heerlijk juist even tijd om de tuin te doen etc

Sjanani vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina