Misschien een tip?

Discussie in 'Babynamen' gestart door KleineAva, 20 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineAva

KleineAva Lid

20 apr 2015
    26
    0
    0
    Als je twijfelt tussen namen, of je hebt nog helemaal geen naam:

Mocht je het belangrijk vinden, pak elke naam die je hebt, en ga heel kinderachtig verbastering van de naam maken.

Jeroen poep in de schoen bijvoorbeeld. :D

Nou is er niets mis met Jeroen als naam, maar mocht je nou waarde hechten aan het feit dat de naam geen makkelijk doelwit word van gepest worden op school of later, dan kan dit misschien het makkelijker maken om een naam te bedenken.

Uiteraard zou dit niets tegen emotioneel belang wegen.
    Als je een naam kiest omdat je er gewoon zo verlieft op bent, dan hoef je de keuze ook niet meer te maken. De naam is er dan al :)

Veel bedenk plezier!

Oh, onze dochter hebben we (roepnaam) Ava (2de naam: Madelief ) genoemd.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

mmmm mijn oudste heeft een naam waar je helemaal niets mee kunt rijmen/inkorten.....Heel handig.

3. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Als je dit gaat doen, vallen er zo veel namen af...
    Ik zou mij hier echt totaal niet druk om maken.

4. bella013

bella013 Lid

11 sep 2013
    92
    0
    0
    Dan moet je toch heel goed gaan zoeken naar een naam waar niks op te rijmen is. Als je een naam mooi vind zou ik er gewoon voor gaan. Ongeacht wat je er nog van kunt maken

5. KleineAva

KleineAva Lid

20 apr 2015
    26
    0
    0
    Het is ook een tip voor de mensen die er BELANG aan hebben :)
    Heb ook verteld:

"Uiteraard zou dit niets tegen emotioneel belang wegen.
    Als je een naam kiest omdat je er gewoon zo verlieft op bent, dan hoef je de keuze ook niet meer te maken. De naam is er dan al :)"

6. KleineAva

KleineAva Lid

20 apr 2015
    26
    0
    0
    :) Het is trouwens ook maar een suggestie hoor, ik vond het namelijk zelf wel belangrijk.

7. Celest

Celest Bekend lid

17 sep 2009
    575
    0
    0
    Moederen
    Thuis
    Dit zelf ook gedaan met namen. Misschien ook handig om initialen te testen zoals O.B. of B.H. te vermijden.

En ook voornaam in combinatie met de achternaam natuurlijk. Soms "zie" je het niet maar hoor je het wel! Zoals Beau ter Ham....

(boterham...)

:) :)

8. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik vraag me altijd af waar ouders dan bang voor zijn. Ok, je kind dick of yoni noemen is niet handig. Maar rijmwoorden? En dan jeroen, poep in je schoen... Ga je kind liever weerbaar maken, dan hem bij voorbaat al zo extreem te beschermen tegen dingen die niet erg zijn. In mijn tijd werden de moederskindjes het meest gepest trouwens. Niet de kinderen met rijmbare namen.

9. KleineAva

KleineAva Lid

20 apr 2015
    26
    0
    0
    Is het dan niet de taak om het allebei te doen? Kind weerbaarder maken, maar het ook niet te makkelijk maken voor andere kinderen?

ik vind het geen extreem beschermen hoor, het is zelfs een kleinigheidje om rekening mee te houden.. En voor sommige is het wel erg, is dus jou persoonlijke mening. Jeroen is dan welliswaar is zacht voorbeeld, maar er zijn een hoop anderen. En zoals eerder word gemeld, initialen niet te vergeten of in combinatie met achternaam...

Maar nogmaals, ik zie dat mensen een zware discussie willen starten om eigenlijk iets lichts. Het is gewoon een tip van mij, voor mensen die er ook rekening mee willen houden. Zo niet, doe het gewoon niet, zou ik zeggen. Iedereen zijn ding. :)

Ik zie soms mensen hun kind een naam geven, omdat ze het mooi vinden. Maar gaat het kind het zelf mooi vinden later, omdat het door ieder kind word getreiterd? Daar denken die ouders niet over na omdat ze te druk waren met het zelf mooi vinden. Daarom mijn advies. Je kunt er mee doen wat je wilt, toch? :)

Deel Deze Pagina