Nog een vraag van mij over de verjaardag van mijn zoontje. Hij wordt 1, maar we hebben erg veel kinderen van ooms en tantes en vrienden die mee komen. Erg gezellig. Maar hoe vermaken we die kinderen? Ik heb alleen maar babyspeelgoed.. De andere 12 kinderen zijn tussen de 2 en de 5 jaar. Hoe gaat zoiets? Wijst dat vanzelf? Ze kunnen als het droog is naar buiten de tuin in, maar ook daar geen speelgoed. En dan maar hopen dat het droog is. Ik heb al bellenblaas gekocht voor ieder kind. Ze krijgen een stukje taart, zakje chips. Maar hoe verder dan? Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb geen kamer over waar ze kunnen spelen (daar slapen de baby's). Moet ik iets kopen? Een bal ofzo? Maar ja voor hetzelfde geld spelen ze er niet eens mee?
Ik zou dat eerlijk gezegd aan de ouders overlaten..als ik ergens heen ga waar ik weet dat alleen een klein babytje is of helemaal geen kinderen dan neem ik voor de oudste zelf speelgoed mee. Ik verwacht niet dat de gastvrouw dat doet hoor.
Ik zou kleurpotloden en papier klaar leggen, kunnen ze altijd even kleuren en anders een filmpje erin?
Ik hoop maar dat de ouders daar dan aan denken.. Tot nu toe gebeurt dat dus nooit ergens.. En ik was ook niet van plan bergen speelgoed te kopen. Maar toch, ik zie het al helemaal gebeuren.... pff Kleurpotloden kan ik wel halen. Filmpje kan niet, dat is in de kamer waar de volwassenen ook zitten.
Persoonlijk zou ik er niets voor regelen, behalve wat lekkers speciaal voor de kinderen. Dus geen speelgoed / activiteiten e.d. regelen. Ik zou het andersom ook niet verwachten trouwens.
Stoepkrijt is hier altijd the bom! Verder koop ik bij de Action vaak sticker en spelletjes boeken voor de verjaardagen.
Waarom wel? Ik verwacht gewoon niet dat iemand speciaal voor mijn kinderen allerlei speelgoed in huis haalt voor de paar uurtjes die we daar zijn. Ik vind het mijn verantwoordelijkheid en niet die van de gastheer/vrouw.
Ik zou wat kleurtjes kopen en wat kleurplaten verder niks. Als ik ergens heen ga met de kinderen ben ik altijd mijn eigen spullen mee.
Ik denk ook niet dat alle ouders verwachten dat ik de kinderen vermaak. Maar in de praktijk blijkt dat ze in mijn omgeving ook niet zelf iets meenemen (denken ze dan niet aan ofzo), want meestal is er toch wel een ouder broertje of zusje dat speelgoed heeft. of er is een schommel/zandbak/ loopdingen/ binnenspeelgoed/ aparte kamers. Maar ik heb dat dus echt niet. En ik heb geen zin in allemaal kinderen tussen de 2 en 5 die zich vervelen en maar gaan hangen of wat slopen of wat dan ook.. (er zitten wat wildebrassen bij) Stoepkrijt vind ik ook een goede tip. Iets om te knutselen weet ik niet, daar zijn ze te klein voor denk ik. Stickers kan wel. Moet ook niet teveel kosten vind ik.
stickers zou ik niet doen. die vind je straks op alle kast en tec. zeker met die leeftijden. wat papier/kleurplaten en wat potloden evt. stoepkrijt. samen 3 euro bij action.. Klaar, wijst zich vanzelf wel verder.
Arme jij Verjaardag van mn kind vind ik erg leuk. maar niet met zoveel kinderen... Mn hele huis wordt vernield en de ouders zeggen er niks over.. Laatste verjaardag konden alle kinderen naar buiten..
Wij hebben onze dochters verjaardag anderhalve week geleden gevierd. Deze vraag speelde ook door mijn hoofd en ik maakte me er zelfs een beetje druk over. Hier ook alleen babyspeelgoed. Maar uiteindelijk helemaal goed gekomen! Het was prachtig weer . Had een bal gekocht bij de hema en de kinderen hebben bijna de hele middag in de tuin gespeeld. Vanaf 17.30 uur met een broodje knakworst voor de tv gezet en om 18.30 uur ging iedereen braaf naar huis . Kreeg van mijn vriendin nog de tips om drop-/aardbeiveters en Nibbit rings in huis te halen. Kunnen ze kettingen maken. Misschien nog een tip voor jou. Alvast heel veel plezier!
Kan je anders vooraf niet vragen aan de ouders van de kinderen of ze iets van speelgoed mee willen nemen?
Ik hoop maar dat het mooi weer is, de verwachtingen zijn minder. Een bal ga ik ook halen. Drop aardbeiveters en nibbit is goed idee!! En ik ga de ouders ook wel even vragen..
ik koop altijd een tafelkleed van papier , bedek de hele tafel ermee en leg stiften of evt potloden op de tafel altijd een succes hier , zelfs de volwassenen kunnen er niet afblijven.
Toen wij nog geen kinderen hadden en er een hele bubbs kids zou komen spelen bij ons , heb ik m'n beste vriendin gevraagd of zij wat buitenspeelgoed mee wilde nemen. Zij had n loopauto, loopfietsje, bal, en zo n spel waarbij je pionnen moet omrollen mrt n bal meegenomen . Die dingen gaan niet stuk Je kan dus vragen aan iemand of die nog wat voor buiten mee kan nemen. Ik neem zelf altijd wel wat mee als ik twijfel of er wat is anders gaan ze andere dingen uitvreten