Wij willen komend voorjaar de tuin aanpakken. Gras is geen succes omdat er te weinig zonlicht bij komt. Nu denken we aan kunstgras.. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Nog niet, we hebben al wel een grassoort uitgezocht. Iets langer gras en het lijkt net echt. Komend voorjaar gaan we het erin laten leggen.
Wij hebben het er dit jaar in laten leggen en ik ben er super blij mee! Echt gras vind ik wel net wat mooier maar zou niet anders meer willen.
Wij hebben kunstgras en ik vind het niks! In de zomer kun je er niet op lopen omdat het ontzettend heet wordt en er blijft veel water op staan als het regent. Maar misschien hebben wij een verkeerde soort, dat zou kunnen. Er schijnen namelijk wel veel verschillende soorten te zijn.
Wij hebben al jaren kunstgras en ik zou nooit meer anders willen Eldoli, ja misschien niet goed gras. Hier geen problemen met warm worden en juist na regen nagenoeg droog gras na een paar minuten
Wij hebben het nu zo'n 5 jaar inleggen en we zijn er erg blij mee. was wel een dure variant kunstgras. Het blijft mooi groen en ziet er erg natuurlijk uit. Het enige is dat het niet zo 'zacht' is als echt gras. Het prikt een beetje als je er met blote benen in zit.
Wij hebben zelf echt gras in de tuin, maar de buren hebben kunstgras. De buurvrouw stofzuigt regelmatig haar gazonnetje, dat vind ik er altijd zo gek uitzien haha.
Wij hebben ook kunstgras, ideaal! Zo droog na een buitje, kids kunnen er gelijk weer op spelen, terwijl echt gras lang nat blijft,.... blijft altijd groen Geen gemaai, gezaai en weet ik veel wat nog meer. Nu in de winter ook een mooi veldje.... Tot nu toe geen nadelen.... Het wordt wel iets warmer in de zomer maar niet echt heet hier... Vriendlief heeft het trouwens ook eens gestofzuigd.... Hihi zoonlief had met nichtje "gepicknickt" in het speelhuisje, dus lagen er kruimels, wat hageltjes e.d. Toen heeft hij de stofzuiger er maar bij gepakt.... Ik kwam niet meer bij
Wij hebben het ook. Ook een duurder variant met drie kleuren groen. Ik vind het erg mooi, lijkt met echt. Het water is ook snel weg, maar wij hebben wel drainage in heel de tuin. In de zomer wordt het nooit bloedheet terwijl de hele dag de zon erop staat. Kortom, ik ben er blij mee
Wij hebben het goedkoopste van het goedkoopste kunstgras Een groene lap dus. Ondanks dat het niet echt móói is. Vind ik het mooier dan grijze tegels . Het gras is altijd heel snel droog na een buitje en het voelt nooit écht 'steenkoud' . Dus ze kunnen er al snel zittend op spelen buiten. In de zomer vind ik het gras minder heet dan de tegels. En oja: Als m'n moeder hier komt (die is iets opgeruimder/netter dan ik) dan gaat ook hier in de zomer regelmatig de stofzuiger over het kunstgras. Het went .
Oké veel ervaringen dus! Dat met heet worden moeten we op letten want zomers kan de zon wel een paar uur op het gras staan. Nog bepaalde merken of leveranciers?