Kinderen vlak na elkaar jarig. Hoe vieren jullie dat?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door MevrouwH, 20 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Hallo allemaal!

Mijn oudste zoon is van eind Juli en mijn jongste zoon wordt half Augustus geboren (geplanned)

Nu zat ik er gewoon eens aan te denken hoe je dan de verjaardagen viert van de kinderen als ze zo dicht op zitten qua verjaardag. Mijn vriend en ik schelen nog geen 2 weken en wij vieren het ook altijd samen. Maar goed wij zijn volwassen.

In mijn omgeving zijn er stellen die ervoor kiezen de kinderverjaardagen samen te vieren. Ik zou hier ook naar neigen aangezien we een grote vriendengroep en kennissenkring hebben. Twee keer een grote verjaardag vieren in 2 weken vind ik nogal wat (en bovendien heb ik een hekel aan het organiseren daarvan maar dat is gewoon niet anders dan) Mijn moeder vind het bijvoorbeeld zielig. Die vind dat ieder kind zijn eigen verjaardag hoort te hebben en dat ben ik ook wel met haar eens. Mijn idee was dus om de echte verjaardag van de kinderen dus apart te vieren met de familie en de grote verjaardag samen. Hoe doen jullie dat?

2. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Onze meiden zijn van 4 en 5 oktober. Wij vieren dit als gezin apart, dus elk op de eigen dag onze cadeaus, ieder een eigen taartje en natuurlijk hun eigen kinder feestje. Maar familie en vrienden komen altijd op 1 dag, meestal in het weekend.

Vogelmeisje vindt dit leuk.
  3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Binnen ons gezin vallen alle 4 verjaardagen binnen 6 weken :eek: Kinderverjaardagen worden per kind gevierd. Qua familie vieren we de verjaardagen 2 aan 2,oa ivm de afstand die we vanaf de familie wonen. Papa en oudste vieren we samen en voor mij en de jongste samen.
    Mijn ouders komen ook altijd nog langs op/rond de verjaardag van de beide meiden.

Lies1611 vindt dit leuk.
  4. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Wij zijn met zijn vijven en alle verjaardagen vallen binnen twee maanden.
    Tussen de verjaardag van onze 2e en mij zit 3 dagen... familie komt dus altijd op zijn verjaardag. Drie weken later is de jongste jarig en mijn man weer twee weken later. Dus vieren we de verjaardag van de jongste. Weer 14 dagen later is de oudste jarig en dat vieren we ook weer.
    Wij slaan dus onze verjaardagen over, niet als gezin, maar wel voor de rest van de familie.

Ik zou gewoon zelf een feestje van de dag maken voor elk kind en dan de familie/vrienden samen op 1 dag uitnodigen.

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Wij hadden in ons gezin vier verjaardagen in 10 dagen (mijn beide ouders, oudere broer en jonger broertje). Binnen het gezin vierden we het wel voor iedereen apart op de dag zelf. Het feest voor familie/vrienden was wel in één keer.

6. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Mijn kids zijn van 6 juni en 7 juli. Zit een maandje tussen. Wij vierden het altijd apart in het weekend en op de dag zelf met opa en oma's. Mijn oudste is nu 6 jaar en wil ook een partijtje en de jongste ook. Vond het behoorlijk in de papieren lopen. Dus vanaf komend jaar komt er 1 feest voor familie en vrienden in de 3e week van juni voor samen en we vieren de dag zelf met de opa's en oma's en tante's. Dan krijgen ze ook hun cadeau. Daar komt nog bij dat wij heel veel verjaardagen hebben in juli. Het is dan dat bij de oudste veel mensen komen en bij de jongste niet. Dat vond ik ook erg vervelend.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kinderen verjaren met twee weken tussen. In ons gezin wordt hun verjaardag uiteraard op de dag zelf gevierd, maar voor de familie gebeurt dat op één gezamenlijke dag. Ze vinden dat geweldig: allebei een taart, beiden cadeautjes, en heel vaak bovendien een extra groot cadeau voor hen beiden (trampoline, speeltoren...).

8. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier zit er tussen de verjaardagen 1 dag. Voor de familie vieren we 1 groot feest. Dit jaar denk ik in 2x omdat het anders teveel mensen zijn.
    De cadeaus van ons krijgen ze tegelijk (meestal net voor de verjaardag zodat ze het in alle rust kunnen ontdekken en niet op een schoolochtend), verder trakteert ieder op zijn eigen dag en mag dan wat lekkers te eten kiezen. Oudste heeft ook nog kinderfeestje. Ze vinden dit beiden leuk en prima maar ze zijn nog jong dus we zien in de toekomst wel verder, wijzigen kan altijd :)

9. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik laat het bij de kinderen. De oudste mag al beslissen. De jongste mag over een tijdje mee beslissen. Ze zijn vlak voor pakjes avond jarig. Daarom gaat mijn voorkeur uit naar samen vieren op/vlak voor de eerste verjaardag. Maar het is hun dag.

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier zijn ze 5 dagen na elkaar jarig. We vieren hun verjaardag in 1 keer. Ze hadden wel gewoon hun eigen kinderfeestje.

11. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Hier zijn ze iets meer dan twee weken na elkaar jarig. We vieren het voor familie en vrienden altijd op 1 dag. Dus meestal na de verjaardag van de oudste en voor de echte verjaardag van de jongste. Hun eigen verjaardag apart op de dag zelf, met ons als gezin en opa en oma.
    Als ze ouder worden en het anders willen dan kunnen we dat altijd veranderen.

12. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hier precies zo. Nu komt de jongste daar nog bij :) die is twee weken voor de oudste jarig :D

Rosy90 vindt dit leuk.
  13. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Mijn broer en ik schelen 6 dagen. De familie kwam altijd gescheiden. Familie moederskant op mijn verjaardag, familie vaderskant op die van mijn broer.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  14. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn middelste is 4 dgn na mijn oudste jarig.
    Wij vieren op de dag zelf met gezin (en cadeautjes e.d.), en in principe ieder een eigen kinderfeestje (al is dat bij ons niet van toepassing, want oudste heeft geen kinderfeestjes).

Familie/vrienden combineren we altijd. Het 'familiefeestje' is dan altijd voor beide kinderen. Ze weten niet beter.
    Mijn zwager en neefje schelen een week, zij vieren het ook altijd samen.

15. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Onze 2 kinderen zijn 8 dagen na elkaar jarig. We vieren de verjaardag apart. Daardoor zal het meestal 2 weekenden achter elkaar feest zijn in ons huis. Ik gun ze een eigen dag waarop ze in het middelpunt staan.

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Wij vieren die van de oudste 2 altijd samen. Voor familie en vrienden. Daarnaast krijgen ze op hun eigen verjaardag hun cadeau van ons, ze trakteren op school die dag en ze mogen kiezen wat ze willen eten. Oh en het kinderfeestje was ook altijd apart (zonder broers/zussen dus) Dus ze krijgen genoeg individuele aandacht in mijn ogen. :)

17. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.753
    113
    Vrouw
    Onze 3 kinderen zijn alle 3 jarig in een periode van 6 weken.
    Ze krijgen elke hun eigen mini feestjes op de dag dat ze jarig zijn en hun cadeautje ook.
    Voor familie en vrienden doen we het in 1 keer.
    Dus eigenlijk hebben ze 2 keer feest maar is het feest samen met de broers lekker uitgebreid. We zouden ook niet iedereen 3 keer samen krijgen in die 6 weken dus 1 keer is ideaal voor iedereen.

18. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Dank je voor jullie reacties. Eigenlijk doet iedereen (muv 1 persoon) het dus op de manier die ik in mijn hoofd had. Ze zijn ook allebei dan jarig in de vakantieperiode wat ook lastig is om iedereen 2 keer bij elkaar te krijgen. Bovendien is het altijd heel erg druk. De gedachte dat dat 2 keer zo snel achter elkaar moet krijg ik al de kriebels van haha.

Natuurlijk zetten we de jongens op de dag zelf in het zonnetje en zullen we natuurlijk wel een klein feestje doen met ouders/schoonouders etc. Ook krijgen ze allebei een eigen kinderfeestje.

Neuzeke en Rosy90 vinden dit leuk.
  19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.242
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zou als gast alleen niet blij zijn als ik dus 2 weekenden achter elkaar moet komen. Lopen jullie daar niet tegnaan?

fairy2011 vindt dit leuk.
  20. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Nee hoor, op de verjaardagen komen alleen naaste familie. Opa's, oma's, ooms, tantes, neefjes en nichtjes. Mijn broer en zus zijn toevallig ook een week na elkaar jarig. Zij hebben ook altijd hun eigen dag gehad. Iedereen begrijpt het en vindt het logisch. De kids kunnen er ook niets aan doen dat er weinig tijd tussen hun verjaardagen zit.

Liekje81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina