Kinderen voor of na trouwen??

Discussie in 'De lounge' gestart door hoppala, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Trouwen voor er een kind is.

2. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Ik was 4 maanden zwanger toen we gingen trouwen.
    Trouwen zat al in de planning en dat ik zwanger was was een complete verrassing.
    Kwamen er net voor het trouwen achter:D

3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Maar je kan toch ook alles goed regelen zonder te trouwen?
    Of snap ik nu iets niet? :)

4. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Niet getrouwd, wel een kindje.
    Maar nu ik de enige ben met een andere achternaam gaat het trouwen toch wel kriebelen haha!
    Gebeurd hier echter pas als we zeker weten dat ons gezin compleet is, dan trouwen we met z'n allen.

5. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Mij maakte het niet uit maar mijn vriend wilde eerst trouwen en dan kindjes. Kindje hebben we nu en we gaan trouwen, weten gewoon nog niet wanneer :p

6. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik was 3 maanden zwanger van de oudste toen mijn ex en ik trouwden. Leek het handigst om alles te regelen (vonden vooral zijn ouders). 2 jaar later gescheiden.
    Met mijn huidige man was ik het liefst eerst getrouwd voor we kinderen kregen, maar voor hem hoefde dat niet zo. Uiteindelijk zijn we bijna 4 jaar geleden getrouwd, onze dochter was toen al 2,5.

7. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Hier trouwen we over een kleine 2 weekjes dan is onze dame ons bruidsmeisje, eerst zouden we nooit trouwen maar na de geboorte van onze kleine is het toch wel erg leuk als we allemaal dezelfde achternaam hebben :)

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dit is ook onze optie, al is het dan eerst een kind en nooit trouwen :)

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Eerst trouwen dan sex en dan kinderen:D

10. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    wij hebben onze kleine gekregen voordat we gingen trouwen dat trouwen moet nog steeds gebeuren is ook zeker de bedoeling.
    wij vinden het wel een leuk vooruitzicht dat onze uk de ringen kan komen brengen.
    het gaat ons eigelijk ook meer omdat we graag lekker een dagje om ons draait want 1 papiertje zegt niks over hoeveel je van iemand houd.
    en dat alles omstreeks de kinderen geregeld is en we allemaal de zelfde achternaam hebben.
    en wij gewoon een dag kunnen genieten.

11. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    eerst verloven (lekker ouderwets haha maar altijd zin in een feestje) toen getrouwd en daarna kinderen

12. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij wilden eerst voor geregistreerd partnerschap gaan i.v.m. ons huis, hadden hiervoor ook al een datum gepland. Toen we besloten voor een kindje te gaan hebben we gelijk ook maar besloten te gaan trouwen op de datum dat het geregistreerd partnerschap al gepland stond (zo'n 3 maanden voor de geplande datum). Dit was meer uit kostenoverweging. Als we eenmaal een kindje hadden, zouden we vast geen geld meer hebben om te trouwen. Uiteindelijk was ik toch iets sneller zwanger dan verwacht en was ik 14 weken zwanger toen we trouwden.

13. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

wij zijn eerst getrouwd en dan kindjes. wij zijn moslim, dus geen sex oor het huwelijk. dus dan is kinderen krijgen een beetje moeilijk:p

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.184
    113
    Hier is het eerst kinderen en mischien ooit een keer trouwen. Ik zou heel graag willen, maar wil dat de ander dat ook wil en niet alleen omdat ik het wil.
    Dus ik hoop dat het er nog van komt en anders dan niet. Vind ik jammer, maar is geen dealbreaker ;)

15. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    wij waren pas een maand getrouwd en toen al zwanger...

16. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Eerst trouwen, dan kinderen. Nu bijna 3 jaar getrouwd, dochter van 15 maanden en zwanger van ons tweede wonder.

Reden: Wij beloven elkaar eerst dat we elkaar eeuwig trouw zullen zijn en na die belofte is er dus een veilig nest voor de kindjes. In tegenstelling tot vele anderen is die belofte voor ons heel belangrijk en is dat hetgeen waar de hele bruiloft (en ons huwelijk) om draait.

17. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Wij hebben het volgens het boekje gedaan. We wilde het zelf ook zo, en we waren er eigenlijk nog niet aan toe toen.

We zijn sinds onze 15de en 17de bij elkaar, ik heb een tijdje bij hem ingewoond en we zijn toen op onszelf gegaan. We verloofde toen we 21 en 23 waren en we trouwde toen we 22 en 24 waren. Onze zoon kwam toen we 23 en 25 waren. Nu is de 2de onderweg.
    We wilde wel eerder kinderen, maar we zaten nog op school en ons huis was er toen te klein voor.

Beetje erg getalletjes achtig, maar vond het voor mezelf wel even leuk om op te schrijven :p

18. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

we hebben 3 kinderen en zijn nog niet getrouwd
    volgend jaar gaan we trouwen zijn we 10 jaar samen;)

19. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Hier een kindje voor het trouwen, dit omdat ik niet van plan was (of ben eigenlijk) om te trouwen. M'n vriend heeft ook niet de drang om te trouwen dus vandaar! Misschien dat we ooit nog wel gaan trouwen, maar dan zal dat heel klein en intiem zijn en vooral eigenlijk zodat ik ook de achternaam van m'n zoontje en vriend heb! ;) Dat zal de voornaamste reden zijn haha!

20. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Bij ons maakte het niet uit. Maar omdat de kinderwens dik 12 jaar duurde eer ons zoontje uit China er eindelijk was, en nu bijna een broertje uit de buik erbij na 13 jaar, was het huwelijk gewoon eerder ;)

Dus zeg samenloop van omstandigheden ;)

Deel Deze Pagina