Kinderen voor of na trouwen??

Discussie in 'De lounge' gestart door hoppala, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Wij kregen eerst ons zoontje. Wilde altijd wel trouwen maar het kwam er niet van.

Toen we te horen kregen dat mijn vader ziek werd ( longkanker) zijn we getrouwd met alles er op en eraan en ik was toen 20 weken zwanger van de 2de. (1 juni 2011)
    Wilde toch wel graag dat hij er nog bij zou zijn als we zouden trouwen.

Dit was zo en hij is nog steeds bij ons.

2. mol81

mol81 Niet meer actief

Bewust eerst trouwen en daarna een kindje. Zo is het ook gegaan.

3. Linana

Linana Niet meer actief

Wij hebben nu net een zoontje, dus trouwen komt na het kindje :p
    Ik had het ook niet anders gewild; ik wou "jong" moeder worden, maar jong trouwen hoeft voor mij niet. Onze relatie is goed zoals die is en als we ooit gaan trouwen zou dat leuk zijn :)

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Eerst een dochter, en bij 29 weken zwangerschap van de tweede getrouwd :)

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb altijd gezegd dat ik graag eerst wilde trouwen en daarna kindjes proberen te krijgen..... alleen mn vriend heeft al een huwelijk met scheiding achter de rug en hij ziet trouwen niet zo zitten... al moet ik zeggen dat hij met de jaren wel van gedachten begint te veranderen (na 18 jaar)
    Dus ja op een gegeven moment gaat je biologische klok wel doortikken.... dus nu twee kindjes en nog altijd niet getrouwd.
    Ach we hebben alles goed geregeld met samenlevingscontract, testamenten, erkenning en gezag.....

6. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik ben nogal ouderwets (al heb ik er absoluut geen problemen mee als een ander ongetrouwd kinderen krijgt) dus ik was getrouwd voordat ik zwanger raakte van de eerste en bij mijn tweede zijn mijn huidige man en ik vlak voor de bevalling getrouwd. Ik had ook absoluut geen zin in al die rompslomp van papierwerk, gezamelijk gezag regelen enzo. Nu is alles in 1 keer goed geregeld.

7. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik zou zwanger trouwen maar een miskraam gehad een paar week voor ons huwelijk.
    Uiteindelijk is onze dochter iets meer dan een jaar na ons huwelijk geboren.

Wij wouden wel getrouwd zijn voordat het kindje geboren zou worden, dat os toch iets anders gegaan maar uiteindelijk wel ons eerste kindje na ons huwelijk.

8. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Wij wilden altijd al trouwen, vorig jaar getrouwd vlak erna zwanger helaas is dit een miskraam geworden. Nu weer zwanger en zullen ongeveer na anderhalfjaar getrouwd te zijn ons eerste kindje krijgen.

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Voor kinderen na het trouwen ben ik te laat. Wij hebben trouwens wel alles goed geregeld, mbt elkaar en de kids.

10. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    We wilden eerst graag trouwen en daarna een kindje. Op Aruba (onze huwelijksreis) hebben we de pil achter gelaten en 3 maanden later was ik zwanger van dochter.

11. Wan86

Wan86 Lid

1 feb 2012
    80
    0
    0
    Goudsmid
    Best
    Eerst getrouwd, nu zwanger van de eerste. We wilden het graag op de traditionele manier doen, en dat is ook gelukt. Twee weken voordat we een jaar getrouwd zijn ben ik uitgerekend:)
    Vind het zelf ook wel fijn om met zijn allen dezelfde achternaam te hebben

Het is maar net hoe het loopt en bij je past

12. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wij gaan waarschijnlijk nog trouwen voordat de kleine uk er is :)

13. Jel

Jel Niet meer actief

Mijn man en ik zijn sowieso eerst getrouwd voordat we gingen samenwonen, vanuit onze geloofsovertuiging. (Christenen). Helaas hebben we seks niet kunnen bewaren tot de huwelijksnacht. Het was te moeilijk om ons daarin te beheersen.

Dus ja, kinderen in het huwelijk...

14. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Wij wilden erg graag een kindje. Voor een goede bruiloft ben je toch wel een jaar aan voorbereiding kwijt, en zolang wilde k mijn kinderwens niet uitstellen. En ik wilde ook niet zwanger trouwen. Nu gaan we in sept trouwen, erg leuk met ons kleine meisje dan als bruidsmeisje :D.

15. m1980

m1980 Bekend lid

6 apr 2008
    549
    0
    0
    In Een Huis......
    Wij hebben 3 kids en zijn niet getrouwd wel al 14 jaar samen..

16. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    we hebben al een kleine, nu nog trouwen.
    de plannen zijn er wel, nog geen datum, lijkt me helemaal geweldig dat de kleine in pakje rondloopt op onze trouwdag kan er nu al over zwijmelen hihi

17. giraf

giraf Niet meer actief

lekker recalcitrant:
    Eerst kinderen, daarna getrouwd :D

18. Bambi2011

Bambi2011 Actief lid

12 dec 2011
    121
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij trouwden omdat er een kindje op komst was... :)

19. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Wij hebben eerst kinderen gekregen en zijn niet getrouwd en gaan ook niet trouwen ...

Heb niets met trouwen en vind het zonde van mijn geld aangezien we alles al geregeld hebben.

Ik vind trouwen niet belangrijk en de kids hoeven later ook niet eerst te trouwen om dan pas aan kinderen te mogen beginnen.

Belangrijkste vind ik is dat je een huisje, boompje, beestje hebt voor je aan kinderen begint.

20. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    1 voor en 1 na maar wij getrouwd voor de belasting anders hadden we nu geregistreerd partnerschap gehad

Deel Deze Pagina