Kinderen voor of na trouwen??

Discussie in 'De lounge' gestart door hoppala, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thisisus

thisisus Lid

16 jun 2012
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben kinderen voor het huwelijk. En kinderen na het huwelijk.

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier zijn we eerst getrouwd.

Mijn man zou het sowieso niet zo leuk vinden om zijn eigen kind te moeten erkennen op het gemeentehuis, nu was dit niet nodig.

3. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    We gaan in September eerst trouwen, daarna hopen we op een zwangerschap :)

4. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Na trouwen... maar ik ben heel erg ouderswets en traditioneel ;)

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.743
    1.061
    113
    1st getrouwd,zo was t echt onze dag.. jonden nog op verre honeymoon en zijn daarna voor onze uk gegaan!

6. singa

singa Niet meer actief

Trouwen zit er hier voorlopig niet in. In eerste instantie leek het helemaal nooi iets te worden met trouwen. En ik wilde heel graag kinderen dus dan maar eerst kinderen. Nu mijn dochter er is wil ik ook wachten tot er een 2e kindje bij is voor we misschien stiekem toch gaan trouwen.

7. Dwaze vader

Dwaze vader Actief lid

7 dec 2009
    275
    0
    16
    NULL
    NULL
    Eerst getrouwd en daarna pas aan kinderen begonnen. Niet zozeer omdat dat vanuit de historie of bepaalde religies "zo hoort". Maar meer vanuit het idee dat het een dag is waarop de mensen die trouwen in het middelpunt van de belangstelling horen te staan. Met een koter (of meer) erbij wordt de aandacht (van de gasten en het bruidspaar) te veel van afgeleid.

8. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    wij zijn eerst voor een kindje gegaan. hecht niet veel waarde aan trouwen en trouwen omdat je zwanger bent vind ik helemaal gek. (mijn mening) zou niet willen dat mijn vriend met mij trouwt omdat ik Zwanger ben / was. Vind dat hij het moet doen omdat hij het wilt.. niet omdat het makkelijk is.. want erkennen was net zo makkelijk.. :)

9. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik wilde eerst getrouwd zijn voordat er kids kwamen, dat was gewoon een gevoelskwestie, dus zo is het ook gegaan:D

We zijn getrouwd in augustus 2004 en december 2005 werd Justin geboren:)

10. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    wij zijn nu net een maand getrouwd, hebben een prachtige dag gehad met onze kindjes erbij, de oudste 3jaar en de jongste 10mnd!
    voor ons is het nu helemaal compleet zo.
    wij hebben het extra speciaal gevonden dat je kindjes erbij waren, bij deze bijzonder dag!

de grootste verbintenis die je met elkaar kunt hebben zijn je kinderen, je eigen vlees en bloed, de perfecte combi van beide, we hebben het huwelijk meer als een 'kroon' op ons complete leven gezien.

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik heb eigenlijk nooit willen trouwen (redenen als geen nut van in zien, het is enkel een papiertje, ik wil niet die dag speciaal in de belangstelling staan) vandaar dat wij onze kinderen gekregen hebben toen we nog niet getrouwd waren.

Maar tegen het einde van vorig jaar hebben we besloten toch te gaan trouwen, wat we begin dit jaar gedaan hebben. Hebben het heel klein gehouden, geen jurk, geen foto's, ik wel een ring maar hij niet. En de dag erna zijn we met de kinderen, mijn ouders, zijn ouders, zijn broer+vriendin en mijn opa en mijn oma heerlijk uit eten geweest. Was voor ons helemaal prima zo!

Liefs Hanneke.

12. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.263
    1.028
    113
    Zuid-Holland
    voor mij persoonlijk horen kids binnen het huwelijk. no offense naar een ieder die er anders over denkt!! dus ik wilde graag getrouwd zijn voordat we zwanger werden. dit dus ook gedaan

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij zijn eerst getrouwd. Niet omdat ik vind dat kinderen alleen binnen een huwelijk passen, juist helemaal niet. Maar vooral ik wilde erg graag trouwen. En als je eenmaal een kindje hebt, is de kans groot dat het er niet meer van komt, doordat je minder tijd en financiele middelen hebt, en rekening moet houden met een kindje. Ik ben 1,5 week voor de bruiloft met de pil gestopt.

14. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Hier kinderen gekregen voor het trouwen. Helaas nog steeds niet getrouwd na 3 kinderen maar hopelijk word ik ooit gevraagd :)

15. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Hier eerst getrouwd en toen gestopt met de pil. Ik vond dat zelf gewoon net even een mooier idee. Ik wilde ook graag dat mijn kind getrouwde ouders zou hebben, maar ik kan niet goed uitleggen waarom. Gevoelsmatig, denk ik. Dat papa het gewoon heeft over zijn vrouw, en niet zijn vriendin. Ma een bepaalde leeftijd vind ik dat nit zo lekker meer klinken. Is heel persoonlijk hoor, en slaat ook nergens op, gewoon een gevoel.

16. Leliana

Leliana Niet meer actief

Niet getrouwd, gaat ook nooit gebeuren. Heb ik zo mijn redenen voor... Wel 3 prachtige zonen samen.

17. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Eerst kinderen en over 10 dagen trouwen!!

18. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ons plan was eerst trouwen en dan kinderen. Maar
    Het is even anders gelopen haha.

19. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    eerst kids en toen getrouwd.... nooit echt gepland maar toen we zo graag een kindje wilde vonden we trouwen zo belangrijk niet meer dus besloten we eerst voor kindjes te gaan en later eventueel te trouwen. Ik had alleen nooit gedacht dat we ook echt zouden gaan trouwen zoals we wenste {met jurk, pak, feest enz} gewoon vanwege het geld.
    En toch toch is het gebeurd, met onze 2 kids zijn we heerlijk met z'n 4tjes getrouwd! SUPER

ow en waarom niet andersom?
    Ik vind het dus echt vreselijk als er getrouwd moet zijn vóór dat de kids erkomen. Dus echt zo'n moetje van mensen die trouwen en dan 2 mnd later vertellen zwanger te zijn pff dan lijkt het wel of getrouwd moet worden ipv dat ze dit wilde... Maar goed dat ook mijn mening natuurlijk

20. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Trouwen wilde ik heel graag. Kinderen waren aan mij niet besteed. Mijn man en ik zijn getrouwd toen we beide 23 waren.
    Nu 4 jaar later ben ik 28 weken zwanger. Tot vorig jaar hebben wij altijd geroepen dat kinderen niet in ons plaatje pastte. Maar er kan veel gebeuren in een jaar! En de biologische klok begon te tikken....

Deel Deze Pagina