Eerst getrouwd, daarna kinderen. Ik vind dat zelf een fijne volgorde, maar beslist geen 'must' hoor. Als ik niet ten huwelijk was gevraagd voordat we aan kinderen waren begonnen had mij dat niet tegengehouden om kinderen te krijgen. Heb alleen altijd wel gesteld dat ik niet zwanger zou trouwen, vind ik gewoon niet leuk. Wilde wel helemaal 'in shape' stralen in een mooie bruidsjurk.
Wij zijn getrouwd toen ik zwanger was van de eerste. We waren al een tijdje bezig met de trouw-voorbereidingen toen we bedachten dat we dan ook wel alvast voor een kindje konden proberen. En dat is gelukt . Ik wilde perse getrouwd zijn als we kinderen kregen. Ik vond 'mijn vriend' is bij de kinderen vanavond vreselijk klinken, ik wil 'Mijn Man' kunnen zeggen!
Wij zijn vorig jaar getrouwd, en moeten nog beginnen voor ons eerste kindje. Deze volgorde vonden we zelf fijn... Maar ik vind het een persoonlijke keuze voor iedereen en iedere situatie is weer anders!
Eerst getrouwd, toen een kindje. Bewust, vanwege de waarde die de trouwbelofte voor ons heeft. En omdat voor mij de biologische klok ook pas na ons huwelijk begon te tikken. Ik vermoed dat manlief daarom ook niet al te lang gewacht heeft met "de vraag" nadat we waren gaan samenwonen.. zijn klok tikte eerder dan die van mij
Ik wilde eerst getrouwd zijn voor er een kindje zou komen. Ben gewoon ouderwets aangelegd, en nooit spijt van gehad. Alleen maar blij mee! Er hadden ook geen kinderen gekomen als we niet getrouwd waren.
Zilverman was snel met verloven en ik wacht nog steeds op het trouwen... (nou ja, in goed overleg hoor... er kwamen een verhuizing en kind tussendoor). Ik zou achteraf liever wel eerst getrouwd zijn. Het betekent verder niet zoveel voor ons, maar dan is wel meteen de hele bups geregeld. Ik heb nu bijv. - eigen keuze - een andere achternaam dan zilverman en kind. Dat vind ik inmiddels echt niet leuk meer. We gaan overigens binnenkort wel een geregistreerd partnerschap aanvragen, ook dat kan voor weinig op maandagmorgen Trouwen komt nog wel.
Als je getrouwd bent is alles in één klap geregeld: erkenning, gezag en erfrecht, dus daarom eerst getrouwd en toen voor kinderen gegaan.
Wij zijn getrouwd toen ik 7 maanden zwanger was van de eerste. Idealiter zou ik zeggen dat het het leukst is (voor mij dan) om eerst te trouwen en daarna zwanger te worden. Maar dit paste erg goed bij hoe de rest van onze relatie verloopt (en ik vind het ook wel grappig dat onze oudste erbij was.
Ja daarin heb je gelijk. Alleen hadden wij al ruim voor de kinderwens de testamenten en het samenlevingscontract geregeld ivm de dochter van mn partner en zijn koopwoning. Dus was er ten tijde van de kindjes niet echt "noodzaak" om te gaan trouwen.
Zelf vind ik dat trouwen toch wel een stuk serieuzer is dan enkel een relatie hebben. Bij vrouwen met kinderen die het hebben over "mijn vriend" vraag ik me altijd af of de kinderen ook van hem zijn. Vrouwen die spreken van "mijn man", daar heb ik dat nooit zo bij.
Wij waren iets meer dan 2 jaar getrouwd toen onze dochter kwam. We zijn getrouwd ivm mijn man zijn werk..militair. Vaak weg, uitzendingen e.d. Je weet nooit wat er gebeurt. Maar het had niet gehoeven hoor van ons...trouwen... Kindjes wel hihi!
Wij zijn niet getrouwd, aangezien mijn man geen geboorte akte heeft kan hij niet volgens de wet trouwen.. We zijn wel getrouwd binnen ons geloof.
Wij zijn nu 10 jaar samen (ik nu 26, hij bijna 28). Woonden eerst in een appartement en kregen toen trouwplannen. Eensgezinswoning kwam op ons pad, klein half jaar later trouwden we. Toen wisseling van werk. En nu was de tijd rijp om aan kinderen te beginnen.