Kinderen voordeur openen voor vreemden

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Chocolat, 9 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Nee, dat mag hij niet, tenzij hij ziet dat het een bekende is. Dan roept hij ook vaak al dat diegene voor de deur staat en dat hij de deur open gaat doen.

Verder blijf hij meestal zitten waar hij zit, maar voor de zekerheid heb ik altijd de hoek erop (ff geen idee wat de werkelijke naam is).
    Mijn zoontje is 3,5

2. kaatjuh81

kaatjuh81 Actief lid

20 apr 2015
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij wonen in een dorp en iedereen die we kennen komt achterom de deur is altijd open als we thuis zijn.
    Waar ik wel van schrik is dat zoveel mensen de deur op slot hebben dat kinderen er niet uit kunnen
    Je sluit jezelf en kinderen binnen op. Wat als er brand uitbreekt. Wat als jij als volwassene bewusteloos raakt. Dan kunnen de kinderen ook niet naar buiten.
    Vind dat een enger idee dan de deur open doen voor een onbekende

3. Als ik gewoon thuis ben, mag hij best de deur opendoen hoor.. Nu belt er hier naast de postbode eigenlijk nooit iemand aan, we hebben een érg duidelijk briefje op de deur waardoor collectanten / mannetjes van Eneco - Nuon - Ziggo - noemmaarop / sinaasappelverkopers / enzovoorts, weten dat ze niet aan hoeven te bellen.. :D

4. tuc

tuc Niet meer actief

Hier alleen als ik er bij sta. Laatst heel toevallig per ongeluk getest dat ze zich er idd aan houdt. Ik was even door de voordeur meegelopen met een oppaskindje. Had de deur dichtgedaan omdat het achter sowieso open was. Maar zonder na te denken belde ik aan en er gebeurde niks. Nog een keer aangebeld...weer niks. Dus ik loop om en vroeg aan dochter of ze de bel niet gehoord had. " ja, maar ik wist niet zeker of jij het was mama en dan mag ik niet opendoen". :)

5. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Onze voordeur gebruiken we eigenlijk nooit,we hebben ook geen deurbel.
    Hier komt iedereen achterom en als het iemand van een collecte is ofzo dan kloppen ze op het keukenraam en loppen wij naar de poort....

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik doe de deur altijd op slot.
    De jongens weten dat het niet mag, daar zijn ze nu oud genoeg voor. Maar toen ze 2/3 jaar waren begrepen ze dat echt nog niet. Dus dan deed ik 'm gewoon op de knip 😊
    En die gewoonte zit er nu helemaal in.

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Nee dat mogen ze niet, maar ze doen het wel. Hier zit de deur altijd op slot, maar de sleutel steekt er gewoon in. Dit meer voor het geval er iets gebeurd en we snel naar buiten moeten en ik die sleutel dan niet meer kan vinden. Knip zit en kan er niet op.

Een paar maanden geleden stond ik onder de douche en ik hoor ineens een man roepen en ik dacht: huh is mijn man nu al thuis.
    Bleek het de postbode te zijn en die had een pakketje waar ik voor moest tekenen. Heb kindjes toen duidelijk uitgelegd waarom ze de deur niet mogen open maken. Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat ze het de volgende keer weer doen.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, buiten dat ik loop zelf ook vaak in en uit, de kinderen spelen veel buiten en dan zit ik er ook niet met mijn neus bovenop. Kortom, waar moet ik bang voor zijn? Dat iemand mijn kind ontvoert of ons huis invalt? Dat kunnen ze ook doen als ze op straat spelen en ze kunnen ook mij de hersens inslaan als ik de deur open doe.

9. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

De deur is altijd op slot maar wel de sleutel erin.
    Maar nu kan ze sinds een paar weken ook de sleutel omdraaien.
    Ik zit wel te denken om de sleutel op een haakje te doen van de kapstok, dan kan zij er niet bij.

De achterdeur is eigenlijk altijd van het slot maar het poortje is wel op slot.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Eens, hier ook altijd een deur open waar de kinderen door naar buiten kunnen in geval van nood. Maar goed, hier staat sowieso de garagedeur altijd open en als ik even snel boodschappen ga doen blijft hij ook vaak open staan.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Haha ja, als ze echt kwaad willen lukt dat sowieso wel.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Onze achterdeur staat ook altijd open, maar die is niet zo toegankelijk.
    Maar inderdaad, als ze kwaad willen dan zijn er legio andere 'mogelijkheden'.

13. Islah

Islah Niet meer actief

Dat wist ik niet zeg. Hier was de deur eigenlijk alleen 's nachts op slot maar nu ik dit weet dus altijd. Dankje

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Nee dochter van 6 en zoon van 3 doen beide de deur niet open maar komen ons halen.
    Als dochter alleen thuis is laat ze de deur dicht

15. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    Ze mogen de deur niet opendoen als ik er niet bij ben. Heb de deur niet op slot.
    Als er brand uitbreekt kunnen ze er niet uit als de deur op de knip zit.
    En in paniek is een sleutel om draaien nog best lastig denk ik.

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Als je dat hier doet is gegarandeerd je huis leeg :D

17. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier ook, incl alle fietsen op de oprit zonder slot.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Jep dat ook inderdaad. En soms per ongeluk ook ' s nachts nog wel.

19. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Mijn dochter van 7 doet wel de deur open maar alleen voor bekenden. Ze weet dat ze eerste moet kijke wie het is. Meestal roept ze naar mij wie er aan de deur is voordat ze open doet. Mn zoon van bijna 5 vind het niet zo boeiend om de deur open te doen. We hebben hem wel uitgelegd dat hij de deur alleen open mag doen voor bekenden. Tot nu toe doet hij alleen open als wij hem vragen dat te doen. Ik heb trouwens de deur altijd op slot met de sleutel er in zodat mn jonge oppas kindjes er niet vandoor kunnen gaan als ze in de gang komen. Mijn eigen kinderen weten hoe ze de sleutel moeten omdraaien om open te doen. Als ik niet wil dat ze open doen en ik ben boven oid dan doe ik de bovenste knip erop.

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik vergeet wel eens de sleutels uit de voordeur te halen, met autosleutels, garagesleutels etc. er aan :$
    Oeps.
    Fietsen zet ik hier nooit op slot. Spacescooter staat voor de deur, net als de skelter.

Deel Deze Pagina