kan het programma helaas niet vinden op uitzending gemist,Het is van ncrv dokument, van mina murat, de besloten groep
sjeetje wat erg zeg....hoe oud is dat kind 10 ofzo....pff zal je kind maar zijn... ben ook benieuwd of je de heled documentaira ergens kan zien....
als mijn kind ooit zo praat. poeeee.. die is nog lang niet jarig dan hoor soms zijn de ouderwetse tikken toch wel eventjes nodig
Nou ik ben niet voor tikken uitdelen of slaan, daar leer je ze ook alleen maar mee dat slaan goed is, want mama/papa doet het ook. Maar een zeer streng internaat of school met uniform en veel regelmaat en duidelijke regels lijkt me hier op zijn plaats.
Leuk hè, de vrije opvoeding van tegenwoordig Je ziet wat er van komt... Die "wat wil je lieverd" mentaliteit van veel ouders van tegenwoordig doet meer kwaad dan goed, helaas wordt dat nog niet echt ingezien En kinderen zijn de dupe. Die hebben gewoon meer aan een vast regelpatroon en sturing, dan al die vrijheid die ze krijgen. Mentaal zijn ze daar toch helemaal niet aan toe? Een keer overleggen met je kinderen kan gerust geen kwaad, maar in sommige (veel) situaties is nee gewoon nee, zònder discussie!
Een school waarbij het kind strenge regels en veel regelmaat heeft is toch niet perse een straf? Het kan juist een redding zijn omdat het kind thuis op het verkeerde spoor is gezet? Als dit gedrag door de ouders komt en niet door dit kind haar omgeving(vriendjes op school/straat) moet je de ouders een cursus kinderopvoeding laten doen!
http://forum.fok.nl/topic/1127797 (op de eerste link klikken in het topic, gaat direct in Media Player open)
http://dokument.ncrv.nl/ncrv?nav=jodlmD ... KnJybBjXjF kan allen nog niet vinden of je de uitzending ergens kan bekijken ik zoek verder......
Mee eens! Erger me ook dood als ik moeders in de supermarkt hoor vragen aan hun kind: Wat zullen we vanavond eten schatje?" Waarop het kind natuurlijk antwoord dat ze patat wil en dat mag natuurlijk niet van moeders en dan komt er een hele discussie over dat sla ook best lekker is...kind huilen, moeder gefrustreerd bla bla bla Duidelijk voorbeeld dat kinderen nog geen verstandige keuzes kunnen maken.
Strenge regels en veel regelmaat vind je niet in een (gesloten) internaat. Kijk maar naar me ventje wat daar van is gekomen... Die is nu ooo zo slecht...en heeft een slecht voorbeeld naar zijn toekomstige zoon. (zijn je eigen woorden)
dit filmpje vond ik ook erg schokkend... respect voor die leerkrachten! http://player.omroep.nl/?aflID=5688556
Hihi, ook zo'n leuk voorbeeld... M'n zus zat van de week bij de dokter. Liep daar een peutertje van een jaar of 2 1/2 rond en die wilde naar buiten. Waarop moeders zegt, "neeej lieverd, dat kan niet, want je hebt toch geen jas aan?" Eèn keer raden wat het peutertje ging doen......Juist, die pakt zijn jasje. Tja en toen moest mams door het stof om toch iets te verzinnen waarom hij mèt jas evengoed niet naar buiten mocht...Gevolg, huilende peuter, wanhopende moeder...Terwijl als ze gewoon, "nee, je kunt nu niet naar buiten" had gezegt was het probleem veel kleiner geweest. Mss had het kindje dan ook even gehuild, maar het was wel duidelijk geweest wat de bedoeling was. In dat geval had de moeder dan mee kunnen lopen naar de speelhoek en haar kind daar kunnen afleiden en was het probleem eerder opgelost, ipv deze verwarring te zaaien....
kinderen worden niet altijd (denk ik) slecht ''gemaakt''.. maar worden ook zo geboren.. neef van mijn man die is pas een etter.. al sinds hij klein is..! hij is nu 36, en precies hetzelfde... Ik denk gewoon, als je het vanaf kleins af aan al aanpakt, dat alles gewoon goed gaat. Duidelijke regels in huis. NEE=NEE, klaar.. En zo min mogelijk discussie's aangaan! En ik vind dat je als ouder niet altijd 100% eerlijk hoeft te zijn over je verleden, teminste.. tot hij volwassen is natuurlijk.. je gaat niet als je je kind het slechte pad op ziet gaan zeggen: jaaa papa heeft dat ook gedaan, maar jij moet dat niet doen hoor. Gewoon altijd het goede voorbeeld geven (ook al hebben we dat zelf allemaal weleens niet gedaan natuurlijk )