Kinderen worden steeds brutaler

Discussie in 'De lounge' gestart door streepjes, 25 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Volgens mij weet je niet hoe het is in zo'n instelling...
    Er zullen vast kids zijn die het toppie doen...

Maar er zijn ook kids...Die worden afgestraft op hun mentaliteit,belevenissen,emoties e.d...

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Ik vind de discussie op een gegeven moment wel een beetje zinloos 'wel' 'niet' 'wel' 'niet'...

3. streepjes

streepjes Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Dan moet je een klacht indienen waar dat hoort.

4. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Thanks heb em meteen gekeken....
    wat een ellende met die gasten zeg....hoop dat t ooit noggoed komt voor hun alle2

5. sistabigbones

sistabigbones Actief lid

15 mrt 2009
    380
    0
    0
    rotterdam
    Mensen slaan is geen oplossing en een internaat al helemaal niet de hulpverlening van tegen woordig is zo bar en bar slecht dat je nog een veel erger beschadigder kind terug krijgt dan dat je al had geloof me ik kan het weten en ik heb er er al veel voorbij zien gaan.Tot zelfmoord van de betreffende kinderen aantoe.De ouders moet je aan pakken want een kind word niet zo van zich zelf.Als ik hier kijk(rotterdam)hoe de kinderen met hun ouders praten daar gaan je oren van klapperen hier gaan kinderen van 6 jaar ook pas om 9 uur naar binnen samen met hun broertjes en zusjes.De ouders hebben 9 van de tien keer niet eens een idee waar ze uithangen en het intereseerd ze ook niet als hun maar lekker rust hebben.Echt triest,vervolgens groeien de kinderen bijna op straat op en wat voor voorbeelden krijg je daar kinderen die veel te snel volwassen zijn geworden omdat ze alles bijna zelf moeten doen.Ik ken 2 jongetjes eentje van 6 en eentje van 8 hun moeder maakt hun in de ochtend alleen wakker dan gaat ze weer slapen.De kinders douchen zelf maken hun eten zelf kleden zich zelf aan en gaan zelf naar school en het is best een eindje lopen naar hun school.tis te gek voor worden.
    Mijn oudste zoon is 6 jaar en hij mag van mij hier echt niet alleen naar buiten als hij op het pleintje wil spelen ga ik altijd mee.Want ik wil niet dat hij nu al omgaat met van die straat schoffies en dat hij vervolgens thuis komt en mij de huid vol scheld en over mij heen loopt nee dat nooit

6. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    ff over dat filmpje:

ik zeg groene zeep! En heel snel je mond spoelen!

7. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Zo deze uitspraak vind ik nogal wat!
    Ik heb 5 jaar in de leugdhulpverlening gewerkt, en sta dan ook totaal niet achter deze uitspraak! Ik heb veel kinderen zien komen en gaan, en de 1 eindigde beter dan de andere, en ind. er waren ook kids waar niks bij hielp, maar er waren zeker ook kids waarbij het wel goed uitpakte!

Dit meisje(heb de docu niet gezien, reageer alleen aan de hand van dit filmpje) heeft duidelijk een problematische jeugd gehad, geen regels, geen grenzen gehad. Dit zal ze moeten leren, en als dat niet lukt(grote kans), zal de hulpverlening haar moeten behoeden voor het maken van grote fouten in haar jonge leventje! Dus sturen in het leven, of dit nu in een gesloten instelling is of door middel van thuisbegeleiding.

kus miek

8. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Er zijn, helaas, meer dan genoeg aandoeningen waarbij de schuld echt niet bij de ouders ligt.
    Ik vind het altijd zo makkelijk gezegd....t ligt aan de ouders.

9. lief649

lief649 Actief lid

3 okt 2007
    449
    0
    0
    ik vind wel dat ouders een grote overhand hebben. Kinderen moet je proberen positief te benaderen, en in hun waarde laten, hun gevoel laten uiten en aandacht geven. Dit betekent niet dat er geen regels en regelmaat nodig is, zeker wel, maar het is de manier waarop je het brengt.
    Dit meisje is heel duidelijk boos en gefrustreerd en dat is eigenlijk heel erg zielig.
    Vind de aanpak van de hulpverlener ook totaal onzinnig.

10. sistabigbones

sistabigbones Actief lid

15 mrt 2009
    380
    0
    0
    rotterdam
    miekie82
    Nou als dat zo is dan mogen de mensen die bij jou werken wel even een voorbeeld geven aan de rest ik heb zelf veel contacten met jeugdzorg,stek en maatschappelijk werk een meerendeels is de manier hoe het met de hulpverlenig zat ze willen de kinderen helpen maar het gaat gewoon niet door weinig geld lange wachtlijsten enz enz en doordat er heel veel personeel te kort is en alles overvol zit krijgen heel veel kinderen niet de goede begeleiding.Ik heb al een paar keer meegemaakt dat kinderen naar een half open internaat moesten maar er was een te lange wacht lijst nou ze werden zonder pardon naar jeugdgevangenis gestuurt.Ouders die recht hebben op hulp thuis een bepaalt aantal uren omdat de kinderen onhandelbaar zijn en de hulpverleners gewoon de uren niet vol kunnen maken omdat ze gewoon weg te veel gezinnen hebben dus mevrouw heeft recht op 6 uur per week en krijgt er maar 3.Kijk ik ken ook kinderen waarbij het beter gaat maar nee het merendeel krijgt niet de hulp die ze verdienen

En crisje veel van de gedragsstoornissen komen door een problematische jeugd of dat er symtomen waren en die genegeerd werden
    Kijk als je praat over autisme en dat soort dingen daar word je mee geboren en dat ligt niet aan de ouders nee

11. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hey,
    een bekende...
    Dit meisje heeft bij een medestudent/collega van mij in Teylingereind 'gewoond'/gezeten..
    Meisje mankeert meer dan alleen een slechte opvoeding gehad te hebben...

12. Roanne

Roanne Lid

10 feb 2009
    78
    0
    0
    Down South
    Dat is idd wel zo..Het is dan wel de taak van ouders om te zorgen dat het kind de goede hulp krijgt en het kind te begeleiden in zijn/haar aandoening.

M'n nekharen gaan overeind staan bij dit filmpje...Mijn hemel, wat eruit komt qua taal :confused: . En ergens moet ze deze woorden/manier van discussie opgepakt hebben lijkt me...Ze weten 9 van de 10 keer niet eens waar ze het over hebben..

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wel grappig dat je dit precies na mijn post neerzet haha. ;)

14. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Ik ben het er mee eens dat het niet altijd (vaak ook wel) de schuld van de ouders is.
    Kinderen kunnen vanalles en nog wat mankeren. Dan kun je als ouders doen wat je wilt en begeleiden wat je wilt, maar toch blijft het kind dan voor buitenstaanders onbegrijpelijk gedrag vertonen.

De verantwoordelijkheid bij de hulpverleners neerleggen vind ik niet helemaal kloppen.
    Mensen blijven altijd zelf verantwoordelijk voor hoe ze hun kinderen opvoeden. Natuurlijk zijn er soms hulpverleners die de kantjes er vanaf lopen, maar je kunt moeilijk verwachten dat zij de puinhoop in orde maken die ouders hebben gemaakt.

Ik hoop dat mijn kind op z'n pootjes terecht komt. pffffffff. eng

15. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

21 mrt 2009
    1.195
    0
    0
    schipperin
    Een meisje die op de bank van dr. Phil had kunnen zitten...
    Als ik dit vroeger had geflikt...:(
    Mijn moeder dreigde altijd met een eetlepel sambal die zn dan in mn mond zou duwen :(
    (hielp trouwens wel haha :))

16. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Nee tikken vnd ik ook geen oplossing maar consequent straffen ervoor wel, althans, waarschuwing en werkt t niet dan straf.

Ik was ook erg onduidelijk naar de meiden, dus die namen ook een loopje met me.
    Grenzen stellen vond ik moeilijk, ik heb dat zelf ook nooit gekend, ik deed alles thuis en niks werd geleerd, ja slaan en schelden :rolleyes:
    Heb er wel hulp voor hoor, duurt een jaar en t gaat super maar heb soms wel t gevoel te falen als moeder zijnde..terwijl ik weet dat t alleen maar goed uitkomt voor mn kids.

17. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    haha..
    Pure toeval!
    Zag ineens Mina.. (of hoe je t schrijft..)
    Toen dacht ik.. hey dat filmpje ken ik en mijn medestudent heeft haar op de groep gehad...

18. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    OMG

wat heeft het kind gedaan dan dat die vader moet zitten?

19. 1975

1975 Actief lid

2 jun 2006
    270
    0
    0
    Als ik het me goed herinner had die vader vastgezeten ivm valse beschuldiging misbruik door de dochter. (Hoop niet dat ik nu dingen door elkaar haal) Wat ik tot op heden niet begrijp is dat je over het algemeen toch echt niet komt vast te zitten op grond van puur een beschuldiging, vals of niet. Als dit inderdaad op deze documantaire slaat, weet iemand nog hoe dat nou zat?

20. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Volgens mij moet er heel wat gebeuren wil je hier in Nederland vast komen te zitten wegens seksueel misbruik.

Ikzelf ben ook misbruikt, door een ex. Ik moest daar bewijs van leveren. Zo niet, dan had een rechtzaak geen zin. Natuurlijk had ik geen bewijs. Dus die rechtzaak is er nooit van gekomen.

Als deze vader in de bak moest omdat hij zijn dochter had misbruikt, dan kun je er vanuit gaan dat dit ook zo was. Ik denk dat er meer mensen zijn vrijgesproken dan dat er zijn veroordeeld.

Deel Deze Pagina