Kinderen worden steeds brutaler

Discussion in 'De lounge' started by streepjes, Mar 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Ik ken ook een vader die een aantal maanden vast heeft gezeten.
    Werd beschuldigd door zn dochter.
    En dat bleek helemaal niet zo te zijn. (andere dochter van die vader zat bij mij in de klas).
    Hoe vaak zoiets voorkomt weet ik niet, maar het gebeurt dus wel.

2. sillie78

sillie78 Actief lid

Nov 13, 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Uitzonderingen daargelaten natuurlijk

3. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Ik heb in de docu gezien dat (volgens het meisje) een vriendin haar had geslagen/geschopt omdat zij dat vroeg, en toen heeft ze haar vader ervan beschuldig haar geslagen enz te hebben.

4. 1975

1975 Actief lid

Jun 2, 2006
    270
    0
    0
    Dat was ook mijn gedachtengang sillie78. Ben benieuwd of iemand nog weet hoe dat nu zat. Stel je voor dat ze idd misbruikt is en dan ook nog eens verwijten krijgt dat haar vader door haar... Hoop dat ik het verkeerd begrepen heb.
    Vind dat youtube-filmpje met die titel 'kutkinderen' sowieso niet kunnen. Over asociaal gesproken, zomaar iets totaal uit z'n verband rukken. Met dat meisje was heel wat aan de hand!

5. streepjes

streepjes Fanatiek lid

Apr 2, 2007
    1,155
    0
    0
    Ja ik had het ook gezien, vroeg me wel af hoe een meisje van toen 8 geloof ik? zo'n verhaal bedenkt..
    Ze moet toch het een en ander meegemaakt hebben lijkt me..

6. streepjes

streepjes Fanatiek lid

Apr 2, 2007
    1,155
    0
    0
    Inderdaad die titel is vreselijk!

7. 1975

1975 Actief lid

Jun 2, 2006
    270
    0
    0
    Oke, toch vreemd dat die vader op grond daarvan vast komt te zitten.

8. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Dat denk ik ook absoluut!

9. streepjes

streepjes Fanatiek lid

Apr 2, 2007
    1,155
    0
    0
    Ja dat vind ik ook... Ook dat de vader het helemaal niet erg vind dat ze dat hele verhaal over hem heeft gelogen!

Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt.

10. sillie78

sillie78 Actief lid

Nov 13, 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Dat kan dus echt niet.
    Dit gebeurt er dus heel vaak met kinderen die zijn misbruikt. Ze worden gewoon niet geloofd.

11. streepjes

streepjes Fanatiek lid

Apr 2, 2007
    1,155
    0
    0
    Nou ze hebben haar wel degelijk serieus genomen, want haar vader heeft moeten zitten en ze zit zelf in een gesloten tehuis/gevangenis?

12. 1975

1975 Actief lid

Jun 2, 2006
    270
    0
    0
    Tja, en dan is zij het kutkind...

13. sillie78

sillie78 Actief lid

Nov 13, 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Nee, ik bedoel te zeggen dat je als vader niet alleen maar vast komt te zitten voor een keertje slaan. Dat er dan meer aan de hand is, maar wat ze dan waarschijnlijk niet laten zien in de documentaire. (die ik overigens niet gezien heb)

14. streepjes

streepjes Fanatiek lid

Apr 2, 2007
    1,155
    0
    0
    Je ziet het wel vaak hoor dat kinderen zich gedragen als duiveltjes.
    En de moeders staan er bij te lachen of draaien zich om.

Laatst in de supermarkt 2 kinderen die de hele boel afbreekten en met kleine karretjes overal en tegen iedereen aan ramden.
    Bij de kassa duwde zo'n kind een kar in mijn been en zei tegen me: Ga eens aan de kant!"En moederlief? Die stond er bij te glimlachen en zei niets! Toen heb ik maar gezegd dat ik wel vond dat hij een hele grote mond had en dat ik niet voor hem aan de kant ga als hij het zo vraagt.

Nou toen kwam mama wel in aktie, die trok haar lieve kindje dicht tegen zich aan en ik was natuurlijk heel gemeen..

15. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

echt? ik ga ook nooit aan de kant als ik geduwd wordt door een kind (of bejaarde maar dat is een hele andere discussie :evil: ) groot gelijk dat je er wat van gezegd hebt, echt een zielige reactie van die moeder!

16. 1975

1975 Actief lid

Jun 2, 2006
    270
    0
    0
    Ik herken helemaal wat je aangeeft. Maar in mijn ogen kun je niet van kinderen verwachten dat het engeltjes blijven als ze totaal geen grenzen krijgen. Des te erger vind ik het als de kinderen dan ook nog eens het stempel 'probleemkind' krijgen. Ik weet ook wel dat er uitzonderingen zijn maar te vaak nemen ouders te weinig verantwoordelijkheid voor het gedrag van hun kinderen.

17. streepjes

streepjes Fanatiek lid

Apr 2, 2007
    1,155
    0
    0
    Natuurlijk dat is ook zo.

18. Saaya

Saaya Niet meer actief

woah :confused: hier heb ik echt geen woorden voor..

19. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

ik zie hier meerdere reacties van; het kind geen tikken geven maar waarschuwen en daarna straf geven.. maar dit is dan mijn mening hoor:

als mijn kind, 1 keer het woord kanker hoer of iets anders met kanker, of alleen maar hoer uit zijn mond gooit.. dan krijgt ie van mij echt wel een tik hoor, geen waarschuwing...tuurlijk voor andere dingen waarschuw je eerst.. als je kind vervelend aan het doen is, of noem maar op.

maar ik vind dat ouders met dit gewoon geen speling moeten geven.. want dan word het ''normaal'' gevonden

20. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag

wow ik ben echt in shock :confused: dan ben je als ouders toch wel echt tekort geschoten....

Share This Page