Kinderen zijn zo eerlijk.....

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door JustNice, 8 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Toch vreemd dat iedereen hier zo verschrikkeljk braaf is..
    En in de grote boze buitenwereld iedereen gewoon lekker borrelt en rookt.

Heel apart.

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.335
    113
    Vrouw
    Dat vind ik ook altijd.
    Nu rook ik zelf ook niet en drink nauwelijks :D, maar ik vind het niet dat je kinderen angstvallig weg moet houden van iemand die een borreltje drinkt. Roken buiten, niet binnen, zeker niet als er kinderen zijn.
    Tja, blowen, ik heb er een hekel aan, maar ik werk met een doelgroep waar een blow niet onschuldig is.
    En met 7 jaar, dit behoorlijk 'normaal' vinden keur ik ook af.
    Als ouders dit af en toe doen, zelf weten, daar heb ik geen probleem mee, maar dan wel af en toe en niet ieder weekend.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Volgens mij heb ik nergens gezegd dat het verboden moet worden??

Maar goed ik blijf alsnog bij m'n mening dat ik blowen in bijzijn van kinderen not doen vind

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier komt natuurlijk wel een bepaald type op af; vooral vrouwen, met vaak jonge kinderen, die ook nog eens graag op topics over drank/drugs klikken dus daar waarschijnlijk een mening over hebben... De borrelaar zit natuurlijk lekker te borrelen zonder zp ;)
    Net zoals je bij een populatie van enkel longartsen zal zien dat die veeeel minder roken dan de volledige populatie... Betekent dus niet dat longartsen liegen over hun rookgedrag.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Oh ik vind dat ook niet nodig.

Ik vind het alleen verbazingwekkend dat hier ENKEL volwassenen zitten die zelden drinken, maar niet waar een kind bij is, niet roken en nooit zouden blowen.

Niet echt een afspiegeling van de maatschappij zoals ik die ken.
    Meestal ben ik de enige braverik.
    (En ik drink graag een wijntje..)

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    ZP ís ook geen afspiegeling van de maatschappij. Tenminste, de maatschappij die ik ken bevat vrijwel evenveel mannen als vrouwen. Hier zit een specifieke doelgroep, en dit soort topics trekken ook weer een deel aan van die specifieke doelgroep. Kennelijk het deel met een uitgesproken mening over drugs... Weinig verrassend...

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Heeft niet zoveel met braaf zijn lijkt mij. Eerder met gezond verstand. Roken is sowieso altijd slecht en blowen/alcohol drinken doe je niet waar kleine kinderen bij zijn en dat wil niet zeggen dat mijn kinderen op hun 17e oid nooit eens een keer een jointje mogen proberen, maar lijkt mij wel doodnormaal dat het niet iets is wat normaal gevonden moet worden. Het is drugs, klaar.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Oh, ik heb niks tegen een drankje in de kroeg op zijn tijd, maar eigenlijk vind ik alcohol gewoon vies, dus daarom drink ik niet, geen principe kwestie (wel datje niet drinkt met kleine kids). Maar goed, neef is verslaafd aan wiet (ook dat is errug vervelens, schoonvader is een alcoholist, dus ja, we zien de gevolgen ook van erg dochtbij.

9. veense

veense Niet meer actief

Ik 'schrik' er juist van dat er mensen zijn die uberhaupt een joint roken of dat acceptabel vinden, of dat kinderen langs coffeeshops lopen en wietlucht herkennen, ik zou niet eens weten waar ik hier een coffeshop moet vinden, die kom je hier in het normale leven niet tegen in ieder geval... Dat zijn wij echt niet gewend, ik ken amper rokers, laat staan mensen die met drugs bezig zijn...

O, en ik heb echt nog nooit een sigaret aangeraakt, mijn man ook niet, net als we allebei nog nooit in de buurt van drug zijn geweest.
    Alcohol heb ik nooit gedronken, mijn man drinkt soms een biertje, wel waar de kinderen bij zijn, op vakantie bijvoorbeeld, maar dat zijn er hooguit 2 tijdens ene avondje tafelen.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Deels mee eens, joint roken vind ik ook niet acceptabel, maar kom je nooit in een stad dan? Hier in het centrum zit in bijna elke straat wel een coffeeshop en om die geur kun je echt niet heen.

11. veense

veense Niet meer actief

Woon in een stad/dorp van 60.000 inwoners, en het dorp hiernaast heeft er 100.000 geloof ik, in beide plaatsen kom ik vaak in het centrum, maar coffeeshops zijn hier niet te vinden in de gebieden waar alle winkels enzo zijn. Het is hier ook nog vrij degelijk (Veenendaal/Ede).

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Ik woon in een dorp met nog geen 10000 inwoners, 5 kerken en uiteraard geen koffieshop te vinden (degelijkheid ten top ben ik bang, zelfs de winkels zijn op zondag gesloten), maar in de dichtstbijzijnde stad, Groningen, zitten er heel veel hoor. Zeker een stuk of 4 in her centrum, misschien wel meer.

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij wonen in een stad, dan kom je het echt wel eens tegen. Nu zijn er veel coffeeshops gesloten hier, dus is het al een stúk minder. Maar blowende jongeren in het park, dat blijft wel. En dat vind ik ook geen probleem.

14. veense

veense Niet meer actief

Hier kun je op zondagochtend naar 40 kerkdiensten, en uiteraard zijn alle winkels dicht op zondag ;) Veenendaal heeft zat, dus ik hoef niet zo nodig naar een andere stad. Kom wel eens in Amsterdam, dat is wat anders natuurlijk, gelukkig hoef ik daar niet te wonen...

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Haha, nee, ben ook blij dat ik niet in de stad woon en dan is het Groningen nog maar haha.

16. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb zelf nooit een jointje gerookt, wel normale sigaretten. Drinken doe ik zelden tot nooit ( nu al helemaal niet) en als ik wat drinken heb ik genoeg aan 1 glaasje en ga daarna weer over op wat fris.

Maar zal niemand erop oordelen als ze wel een jointje roken. Zit je thuis met je kinderen erbij dan denken ik wel van hmm...kun je dat niet buiten doen. Die geur alleen al! Ieuw. Een glaasje wijn drinken of een biertje..daar zie ik het probleem niet zo van in eerlijk gezegd. Mits je het echt bij een glaasje houdt natuurlijk.

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

#37 sydneys, 9 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 apr 2016
    Hier gestopt met roken, van alcohol moet ik alleen maar plassen dus dat drink ik zelden. Af en toe een jillz of een kriek op het terras. Joint, tja dan val ik in slaap van dus daar heb ik ook niks aan.

Ik ben wel in alles neutraal. Een sigaret doet zo goed als niks met een persoon maar een glas alcohol of een joint, daar zie ik geen verschil in.
    de ene voelt bijna niks van een wijntje, de andere voelt bijna niks van een joint.

Qua zicht komt een joint harder over. Iedereen drinkt. Kind weet niet dat er alcohol in kan zitten. Niet iedereen rookt en zeker niet met die rare geur en dat geknutsel op voorhand.
    Daarom zou ik met mijn zoontje eerder een omweg lopen met een joint in de buurt dan met een glas alcohol in de buurt.
    Maar eigenlijk vind ik beiden evenredig aan elkaar. Alleen omdat een joint meer opvalt vind ik dat kinderen daar niet mee in aanraking moeten komen. Dit zullen ze beter onthouden dan iemand die een glas alcohol drinkt.
    Hoewel alcohol geaccepteerd is en je overal mensen ziet drinken. Eigenlijk best wel erg dat we kinderen laten denken dat alcohol normaal is en een sigaret met een rare geur niet normaal is

18. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik vind dat helemaal niet sociaal geaccepteerd. Ik vind roken in bijzijn van je kids niet kunnen en al helemaal niet binnenshuis. Je hebt als ouder het goede voorbeeld te geven en ze niet op te zadelen met schadelijke dingen.
    Kids van 7 die überhaupt weten wat een joint is en weet wat het bij hun ouders doet daar zou ik dat gezin eens extra goed van in de gaten willen houden. Maar mijn mensen zullen het niet zijn. Het is toch meestal een bepaald slag volk...

19. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    In dit geval ogen de ouders als hele nette mensen, dus daarin kun je je ook vergissen. Misschien hebben ze een hele open opvoeding daarin, dat kan natuurlijk ook.

Moet zeggen dat het topic veel teweeg kan brengen onder de leden. Ik heb het er toevallig ook met vriendinnen vandaag over gehad, en hun mond viel ook open

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Hier in Tilburg een koffieshop op elke hoek. Ken ook veel ouders die echt wel joint roken hoor. Niet in familie maar wel kennis kring. Hun doen dat voor slapen als Kids al op bed liggen. Sommige had ik het echt niet van verwacht.
    Mijn man drinkt wel is weekend maar dan 1a 2 flesjes. Ikzelf alleen als ze logeren zijn. Kinderen kennen dat dus ook. Hij wordt er niet zat van maar weten wel wat drank doet en waarom kinderen het niet mogen hebben omdat ik dat uitgelegd heb.

Bij mijn huis waar ik opgegroeid bent zit tegen over het huis van mijn moeder een café en daar naast koffieshop. Ze wonen midden in het centrum. De geur kennen ze ook. In Tilburg zitten zoveel shops, das gewoon echt elke wijk 2. Die daar bij mijn ouders komen vooral zaken mensen. Strak in pak en kopen dan wat wiet. Ziet er bijna geen hang jeugd want die gaan naar de grote shops. De kinderen herkennen de geur daarvan ook. Hebben zelf verder nooit wiet ofzo gezien.

Vind het ook niet erg dat ze het kennen. Wist het zelf ook al vanaf kind af aan. Ook waren wij zelf als kind vaak in de kroeg in de weekenden en ouders drinken dan wel. Wiet kende ik dus kwa geur van de shop omdat ik in centrum opgegroeid ben. Wij zijn met 5 dochters. Drinken geen een van alle en ja hebben wel is een joint geprobeerd in onze jeugd maar daar is het bij gebleven. Zielig, nee hoor. Zelfs kwa nieuws berichten etc ben ik eerlijk op een kinderlijke manier

Deel Deze Pagina