Kinderen zijn zo eerlijk.....

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door JustNice, 8 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik vind blowen niet erg, doe het zelf weleens maar niet thuis, ook niet als de kinderen slapen vanwege de geur.
    Ik rook en drink dan weer niet ;)

Ik vind het niet normaal dat kinderen van 7 al met joints in aanraking komen!

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik rook eerlijk gezegd ook wel eens een wietje. Maar uiteraard noooooit waar de kinderen bij zijn.
    Het helpt bij mijn angsten en depressies dus ik zie er niet veel meer kwaad in dan een wijntje of een biertje drinken.
    En ik lig ook heus niet laveloos op de bank o.i d.

Maar mijn kinderen weten dit helemaal niet, en ze weten ook niet wat het is.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb btw niet gezegd dat ik nooit rook en drink...
    Ja ik drink wel eens, altijd gerookt, nu toevallig 1,5 jaar gestopt en ja ik heb ook geblowd, ik spreek dus uit ervaring dat ik blowen bij je kinderen not done vind...

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Als kind zijnde vaak in de kroeg??:$

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Toen mocht dat nog :)

Ik ging altijd mee naar de voetbal.. Dat is weinig beter dan de kroeg :)

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Mogen en willen zijn 2 verschillende dingen...

Zo zie ik ook vaak hier bij kroeg in het winkelcentrum kinderen savonds in het winkelcentrum spelen omdat pa en ma in de kroeg zitten te zuipen...

Ik zou me kapot schamen

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

En zo zit er (niet altijd) een verschil tussen gezellig in de kroeg en stomdronken in de kroeg :)

In het eerste geval is het een soort van verlengde huiskamer.. In 2e geval.. Een goed excuus im je kapot te schamen :)

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ja ;) mijn ouders kwamen daar vaak, wij vermaakte ons wel. Of naar bungalow of springkussen paradijs en zaten ouders op terras bier te drinken. Zijn goed terecht gekomen hoor haha. Geen een van ons 5 doet aan drugs of drinkt alcohol. Op feestje
    We werden wel altijd goed in de gaten gehouden en er was altijd een bob mee

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wij drinken regelmatig een wijntje/biertje waar zoontje bij is en ik rook zelf dan niet meer maar er zitten nog wel veel rokers in de familie/vriendenkring. Het zo spastisch reageren hierop herken ik alleen van het forum, niet uit het dagelijks leven...en we begeven ons in een gewoon net milieu, met hoger en minder hoger opgeleiden door elkaar heen ;)

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik blow niet en rook niet. Wel rokers in de familie enzo. Gisteren nog afgesproken met familie bij een café op het terras en dan gaan de kinderen gewoon mee. Dan drinken we ook gewoon een biertje enzo. Paar borrelhapjes erbij. Tja, ik zie er weinig kwaad in, zit me daar niet te bezatten en degene die naar huis rijdt, drinkt sowieso niets. Ja, en er roken ook mensen op het terras.

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat denk je van dorpjes, daar gaan de kinderen geregeld mee de kroeg in. Is daar heel normaal. Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet zo.

Ik rook, en drink sporadisch een wijntje. Mijn zoontjes zien dit ook, heb hier ook totaal geen problemen mee. Ik word niet dronken. Ze gaan ook rustig mee het terras op, vinden ze alleen maar gezellig.

Ze weten ook wat wiet is, ze horen van alles op straat/school en als ze mij vragen wat iets is krijgen ze daar gewoon een eerlijk antwoord op.

Een vriend van mij heeft een zware psygosche gehad van de harddrugs. Hij is gewoon apart, ondanks dat het nu heel goed gaat. 1 van mijn zoontjes vroeg een paar maanden terug waarom hij soms zo apart doet. Dan vertel ik ze gewoon de waarheid.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik woon in een kleine stad en hier gaan kinderen ook wel mee de kroeg in (niet tot al te laat uiteraard, ligt ook aan de leeftijd van de kinderen) en er wordt dan ook wel wat gedronken. Net als bij de hockey. En wat dacht je van carnaval? ;) Ik vind dat dus echt niet zo gek. Onze kinderen weten voor zover ik weet niet wat wiet is, kennen niemand die het gebruikt (waar ze bij zijn dan) en ik denk dat het op school ook niet ter sprake is gekomen.

13. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Misschien een beetje rare vergelijking. Maar er zijn ook ouders die voor hun kinderen zorgen als ze medicatie slikken waar ze suf en afwezig van worden. Daar zegt niemand wat van? Ik blow niet, en zou het ook niet waarderen als iemand het doet in de buurt van mijn kinderen. Maar ik heb ook wel eens bijvoorbeeld op vakantie een wijntje te veel gedronken samen met mijn man, terwijl de kids lekker lagen te slapen. Ook niet heel verantwoord :)

Deel Deze Pagina