Vorige week zei mijn dochter toen ik haar van school haalde: Ilse: "krijg ik thuis een koekje?" Ik: "Nee, we gaan gewoon brood eten" Ilse: "En krijgen we daarna een koekje?" Ik: "Nee, want ik neem toch ook geen koekje?" Ilse: "Waarom niet?" Ik: "Omdat ik graag van mijn dikke kont af wil" Ilse: "Jij hebt helemaal niet een dikke kont, de mama van ..... heeft pas een dikke kont." binnen gehoorsafstand.... En een andere keer zegt ze, vooral met veel publiek erbij: "Wij zijn met de auto, we hebben wel een fiets maar memmie is te lui om te fietsen... " bovendien valt het niet mee om 3 kids met 1 fiets te vervoeren
Wahahaha wat een geweldige verhalen allemaal. Eentje die altijd te horen krijg op de meest leuke verjaardagen. Toen mijn broertje was geboren had mijn moeder helemaal verteld dat het navelstrengetje er nog af ging vallen en hij dan net zo'n mooie navel kreeg als ik. Aan het eind van de week was deze inderdaad verdwenen en ik stond te kijken toen mijn moeder hem ging verschonen. Vanuit het niets zeg ik: niet bang zijn hoor, die valt er nog af. Mijn moeder pieste zo wat in haar broek want gelukkig vallen piemeltjes er niet zomaar af.
Mijn broer is 2,5 jaar ouder, en hij had toen ik nog niet geboren was een hele leuke pop. Die noemde hij Truusje. Toen ik geboren was, en mijn broer naar me kwam kijken zei hij; "Mooi Truusje, mooi", omdat ik kaal was, net als zijn pop.. Mijn ouders gingen vaak naar Oostenrijk en toen mijn broertje nog jong was, zeiden die Oostenrijkers allemaal "Tschüs". Waarop mijn broer zei; "Ik heet geen Truus, ik heet Thijs!"
Leuk topic.... Bij ons in de stad komen weleens mensen uit een omliggend dorp hier boodschappen doen...met klederdracht! blauw mutsje op...jurk aan enz enz... ik noemde die vrouwen altijd roodkapje maar dan met blauw.....!( en riep dat altijd zodat ze dat konden horen) mijn moeder schaamde zich dan vreselijk.... ik hoor die verhalen nog veel van mijn mams!
een vriendin van mij was zwanger *heeft helaas op 16 weken een vroeg geboorte gehad* maar een week voor die narigheid was ze op de wc staat haar zoontje ineens in de deur opening... Mama hoe krijgt baby nu eten? dus mama alles uitgelegt gaat dat kind ineens weg komt terug met zijn tutfles. mama ik doe baby eten geven en duwd prompt die tutfles in mamas navel. zo nu krijgt baby van mij eten. de logica van een 3 jarig kind
Een paar maanden geleden stond ik met mijn zwangere buik het dakterras te vegen toen mijn buurmeisje naar buiten kwam. Ze was toen 5 zegt ze waarom doe jij dat en niet de buurman dus ik wil net zeggen waarom roept ze heel hard OOOOO ik weet het al de buurman is gewoon lui die doet toch nooit iets jij doet altijd alles. Haha daar heeft ze wel een beetje gelijk in maar mijn vriend vond het niet zo leuk. Heb hem toen gezegt Tja kinderen zijn eerlijk dus mischien moet je er iets aan gaan doen. Hihi
Niet heel grappig maar wel lief. Mijn neefje van net 5 heeft iets met trouwen. Of iig hij vindt het maar raar dat ik dat niet ben. Is hij met een vriendje thuis aan het spelen zegt hij tegen hem; Weet je wie dat meisje is met die lange haren? Jongetje; nee Neefje; Dat is Leonie! Neefje; en weet je wie dat is? (over mijn vriend) Jongetje; nee Neefje; Dat is Marnix, zij zijn verliefd maar niet getrouwd! En sindsdien vindt hij het nodig om dit te pas en te onpas aan iedereen te vertellen, dat ik niet getrouwd ben. In diezelfde periode vraagt hij aan mij; waarom heb jij geen ring? Ik zeg die draag ik pas wanneer ik die krijg. schreeuwt hij door de tuin naar mijn vriend; M. je moet een ring voor Leonie kopen! (daar was ik heel blij mee haha, maar nog geen ring gezien verdorrie)