Hoi Dames, Even een vraagje; iedere avond moeten we onze dochter weer in de houtgreep nemen om goed haar tandjes te kunnen poetsen. Nu komen er steeds meer bij (ze is wat laat) en moet er natuurlijk steeds langer gepoetst worden. Nu vroeg ik me af of het poetsen vanzelf nog leuk gaat worden/goed gaat komen. Wat we ook doen het is een drama. Ik ben bang dat ze straks een trauma aan tandenpoetsen over houd. Groetjes,
Mijn zoontje was ook laat met tanden. Dan moet je precies in zo'n lastige fase beginnen met poetsen. Hier gaat het heel wisselend. Heel lang is het drama geweest. Nu is hij bijna 2,5 en kun je wat beter communiceren. Nu vertel ik tijdens het poetsen wat hij die dag gegeten heeft en wat we nog weg moeten poetsen. Dan doe ik dus net of ik nog stukjes appel, brood enz. zie zitten. Op dit moment werkt dat goed maar dat kan morgen ook ineens weer over zijn. Jouw kindje is voor dat soort trucjes mss ook nog wat jong. Wel heel vervelend dat het dan met zoveel tegensputteren moet he.
Hier is het ook elke avond een drama! Terwijl we al poetsen vanaf 4 maanden, toen had ze al 2 tandjes. Misschien electrisch eens proberen inderdaad.
Hier is het ook drama bij onze dochter (15 mnd). Ik heb ook vanalles geprobeerd; kietelen, liedjes zingen, gekke bekken trekken enz. maar niets helpt. ook duwt ze de tandenborstel constant met haar tongetje weg...( Dus moet ze ook in de houdgreep, maar dat is dus gillen! wat ik ook nog weleens doe is haar zelf de tandenborstel geven en als ze dan ook maar in de buurt van haar tanden komt snel even meepoetsen. En dan maar hopen dat ik alle tanden even heb gehad... Bij onze zoon is het nooit een probleem geweest. Ik heb de stille hoop dat het ook bij ons meisje goed komt!!!
Hier gaat het een stuk beter als ik haar gewoon op het aankleedkussen leg ipv op de arm houden, maar ze is ook nog een stuk jonger dan jouw kindje.... Wel houden we samen de tandenborstel vast, met mijn hand over die van haar. Over het algemeen gaat het eigenlijk wel goed, nog wel eens een mindere dag er tussen! Succes...
Komt goed!Hier was t ook altijd drama soms tot kokhalzen aan toe(ja t is een dramaqueen)En sinds een maand of 2 doet ze zelf maar mondje wagenwijd open en is zelfs maandag al meegeweest naar de tandarts en die mocht haar tandjes tellen..Dus komt goed!
Mijn dochter was er ook niet blij mee, dat tandenpoetsen, ben toen op advies van meiden hier met haar elektrisch gaan tandenpoetsen en dat vind mevrouw prima! Probeer het eens zou ik zeggen, misschien vind ze het wel heel interessant
Dames bedankt voor jullie reacties!! Bestaan er speciale kinder elektrische tandenborstels?? Zo ja waar haal ik die? Bedankt weer!
Hier een mannetje van bijna 2 en ook nog steeds een drama...Finn was ook laat met tanden (pas na zn eerste verjaardag) en heeft ze nu nog niet allemaal, maar hij vind het echt helemaal niets om te poetsen.. Ook maar eens electrisch gaan proberen...
Ik weet niet of een houdgreep de beste manier is om de tanden te poetsen. Hier was het ook een drama. Maar het gaat steeds beter. En we poetsen maar heel eventjes zodat ze niet overstuur raakt. Daarna mag ze zelf nog even poetsen. ivm medicijngebruik is mijn dochter al bij een tandarts geweest en gaat ze elke 3 maanden. Maar hun advies was zeker geen drama's te maken en zo goed mogelijk poetsen. Maar lukt het niet dan niet. Wij poetsen trouwens ook smorgens om een extra wenmoment te hebben. Die hebben ze oral-b volgens mij. Ik heb die electrische kinder dingen wel vaak gezien bij kruidvat en electronicawinkels.
hier ook strijd gehad , op en gegeven moment hebben we de rollen omgedraaid hij mag eerst zelf poetsen met n inimini beetje tandpasta en daarna doen wij het nog even met iets meer en dat ging in het begin ook niet van harte maar nu gaat t prima
ik heb gelukkig nog geen strijd gehad. hij vind het zelfs erg leuk. als ik jullie verhaal zo lees, dan hoop ik maar dat dat zo blijft
We maken er een spelletje van hier... even zelf poetsen dan mag ze bij mama poetsen, dan poets ik weer bij haar tot het hele gebit weer klaar is. Ze poetst zelf ook wel heel graag moet ik erbij zeggen.
Bij zoon was het in het begin totaal geen probleem (vanaf 5 mnd ongeveer), toen een tijdlang wel (1,5-2 jaar) en daarna meestal wel goed. Soms ligt hij dwars, maar poetsen moet van ons, dus dan heeft hij pech en gaat hij toch in de houdgreep. Meestal vindt hij het geen enkel probleem. Hij poetst eerst zelf en daarna poetst een van ons na. Tandartsbezoek vindt hij leuk, ze mag altijd in z'n mond kijken en laatst mocht ze er ook met haar spiegeltje in. Dochter zit midden in de dat wil ik niet fase, en zij houdt haar lippen stijf op elkaar. Ze heeft zelfs al door dat ze niet moet huilen want dan gaat haar mond open. Toch vind ik dat het moet. Soms kan ik haar afleiden en vindt ze het niet erg, maar meestal is het een klein drama. Zelf poetsen vindt ze leuk, maar zodra wij de borstel pakken houdt ze haar mond stijf dicht. Hoe het bij de tandarts gaat weet ik nog niet; ik neem haar mee bij m'n volgende afspraak (dan is ze bijna 2). Ik ken wel elektrische tandenborstels voor kinderen, maar alleen vanaf 3 jaar. Wil nog overleggen met tandarts of zij die goed vindt, ben eigenlijk bang dat ze dan nooit goed zelf leren poetsen. (maar ja, hoe belangrijk is dat, als je de rest van je leven elektrisch poetst?)