Zwager is sportinstructeur en heeft de beschikking over een enorme hoeveelheid sport- en spelmateriaal dat we kunnen lenen. Park (of ivm matig weer de speeltuin naast ons huis), berg spelmateriaal, wat gestructureerde onderdelen en vrij spelen, cakejes en wat te eten en drinken, en klaar. Omdat het geen klap kost, zijn we vrij makkelijk qua aantal kinderen. Nadeel is het weer: een keer werd er noodweer verwacht, en moesten we last minute alsnog naar de binnenspeeltuin uitwijken. Toen was het ineens wel duur, want al die kinderen waren natuurlijk al uitgenodigd.
Oh ja, brengen is hier ook gebruikelijk (in tegenstelling tot de stad waar we eerst woonden). Maar dat zagen wij niet zitten met een grote bups kinderen, dan hadden we 4 auto's nodig gehad. We hebben gezegd "liever halen, brengen is eventueel mogelijk". Maar iedereen kwam gewoon halen, en wij leerden gelijk de ouders kennen (we wonen hier nog niet zo lang en hebben nog niet alle ouders gezien)
Ik heb altijd liever brengen en halen dan, want dan kunnen we carpool afspraken maken. Midden op de dag brengen is voor mij erg lastig/ onmogelijk terwijl ik wel kan halen, ik moet dan altijd andere ouders lastig vallen en vind het fijn als ik dan halen kan aanbieden. Zo ook bijv gedaan met de zwemlessen van de jongste.
Bij mijn dochters waren er juist meer thuisfeestjes hoe ouder ze werden. Slaapfeestjes, gourmetten/barbecuen, high-tea, bakfeestje (taarten of cupcakes e.d.), Wie is de mol feestje, filmavondje, kinderen met een groot zwembad in de tuin waar de hele klas mocht komen chillen, ze hebben van alles gehad en veel gewoon thuis tot en met groep 8. Inderdaad het huis en tuin moet je er voor hebben. Toch hebben ze ook hele gezellige slaapfeestjes gehad met een paar meiden in een huiskamer.