kinderfeestje 5 jaar

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by mamav2boefies, Jan 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

Jan 13, 2010
    2,575
    0
    0
    Mijn zoontje is afgelopen zomer 5 geworden.

- Ik heb ze om 12.30u op gehaald uit school.
    - Cadeautjes geven.
    - Toen hebben we patatjes gegeten. Daar na zijn hebben ze even gespeeld en heb ik alles opgeruimd en in de vaatwasser gezet.
    - Daarna een poppenkastvoorstelling en dat was echt een succes. Ze zaten helemaal in het verhaal en mochten na afloop alle dieren aaien en vragen stellen.
    - Daarna cakejes versieren en hebben ze nog lekker met z'n allen gespeeld en rond 15.30u werden ze door hun mama's opgehaald.

Mijn zoontje had het vreselijk naar zijn zin en de volgende dag kwamen de meeste mama's nog even zeggen dat de kids het hartstikke leuk vonden de poppenkast.

2. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,256
    4,486
    113
    Hier wordt het ook ouderwets gewoon thuis.
    En de troep, ach ik weet niet hoe het bij anderen thuis gaat maar hier in huis wordt er alleen aan de tafel gegeten en gedronken dus ik neem aan dat het niet zo heel moeilijk is om 5 kinderen aan een tafel te zetten om te eten en te drinken.

Eerlijk gezegd vraag ik me af hoe je in hemelsnaam een oog op al die kindjes wil houden in een speelparadijs, ze zullen nooit allemaal opo/in 1 ding willen spelen, rennen van hot naar her. Ik zou het niet kunnen hoor veel te bang dat er iemand toch perongeluk kwijt raakt/ zich bezeert terwijl ik er niet bij ben.

Onze zoon heeft het (nu ruim 6 maanden van te voren) al helemaal uitgedacht. Hij wil het in de tuin houden, zijn trampoline opzetten en zijn zwembad en zijn tent en dan gewoon spelen. Alleen de gastenlijst wisselt nogal eens.

We zullen het wel zien, mijn man heeft al belooft dat hij dan ook snippert zodat we het met zijn tweeën kunnen doen

3. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,829
    19,163
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Hier duurt het nog even, maar ik voel ook wel wat voor gewoon een feestje thuis. En dan deels zelf spelen en deels 'ouderwetse' activiteiten. Ik heb een tijdje terug met kinderen van groep 6 staan spijkerpoepen. Ze vonden het geweldig, die druiven. De meesten hadden het nog nooit gedaan! En ze hadden de grootste lol. Ik geloof dat zeker de jongeren kinderen dat soort dingen gewoon leuk vinden hoor! Een kabouterpad maken is natuurlijk ook heel leuk op die leeftijd.

Maar ze zullen het in een (indoor)speeltuin ook prima naar hun zin hebben. Dus wat dat betreft maakt het niet wat je doet, denk ik. Alleen denk ik dat tegenwoordig een heleboel kinderen / ouders kiezen voor een feestje in zo'n speeltuin (en een paar jaar later voor het zwembad of de bios.) Als mijn zoon dat straks wil: prima, het is zijn feestje. Maar het lijkt mij zo "elke keer hetzelfde". Dus vandaar dat ik liever zelf iets zou organiseren!

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

wij gaan dikwijls naar een binnenspeeltuin dus weet wel waar ik het over heb;) gewoon niet zo mijn ding om daar paar kinderen los te laten en verder daar zelf gaan zitten

5. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    1,886
    0
    0
    mama van chayenna: Bedankt voor je reactie!
    Ja ik ben er nog niet helemaal uit tot hoe lang we het moeten organiseren in ieder geval er gaat toch wel wat tijd in zitten lijkt me(cadeautjes uitpakken, een activiteit, eten/drinken, lekker vrij spelen etc.)

Maar een ding staat vast we zullen er iets leuks van maken met z'n allen !!!!

6. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

Jun 25, 2009
    843
    24
    18
    Female
    toevallig is waar wij zijn geweest erg overzichelijk zodat je ze goed in de gaten kan houden! en je moet uiteraard bij de deuren gaan zitten zodat je weet dat ze er niet lamgs kunnen! en net wat jij zegt met je man kun je het met zijn 2e doen erg handig!wij waren met 4 begleiders, ik en mijn vriend en mijn schoonvader een een goeie vriendin!

7. mama van chayenna

Jun 25, 2009
    843
    24
    18
    Female
    moet zelf zeggen dat ik er niet zit hoor ik loop er wel rond en je bent altijd bezig met een van de kinderen die naar je toe komt voor wat te drinken etc of dat ze wat willen vragen ! ieder zijn ding en ieder zijn keuze wat die doet met zijn of haar zoon of dochter! en mijn dochtertje wou het zelf zij was jarig dus zij mocht kiezen!;)

8. mama van chayenna

Jun 25, 2009
    843
    24
    18
    Female
    ja precies ! alvast heel veel plezier met wat je ook gaat doen! een kinderfeestje is altijd een succes of het nu thuis of ergens anders word gehouden!

9. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Wij hadden voor Thessa een "niet-verjaardagsfeest" omdat ze, toen ze 4 werd niet wilde uitdelen aangezien ze de kindjes nog niet zo goed kende. (ze is in de zomervakantie jarig en was voor de zomervakantie wel al 5x naar school geweest maar ze vond het toch wel eng om toen al uit te delen). Dus toen het december werd wilde ze wel graag gaan uitdelen en hebben we met de juf afgesproken dat dat kon. Maar bij uitdelen hoort ook een vrjaardagsfeestje (al haar vriendinnen vroegen iig wanneer het verjaardagsfeestje was) dus wij een "niet-verjaardagsfeest" georganiseerd voor 4 van haar vriendinnetjes. Helemaal in de stijl van K3's Alice in Wonderland.

Ze kwamen binnen, konden een prinsessenjurk aandoen en werden door mijn moeder geschminkt. Intussen deed ik hun haar (met simpele lintjes en wat mini-elastiekjes).
    Daarna hadden ze een theefeestje met de limonade in theekannen (heb hier nog een klassiek theeservies staan) en natuurlijk echte theekopjes waar dan cupcakes bij werden uitgedeeld. Tijdens het theepartijtje werden de cadeautjes gegeven en open gemaakt.
    Daarna hebben ze een heuse fotoshoot gehad en konden ze vrij spelen. Na het vrij spelen zijn ze de musical van Alice in Wonderland gaan kijken en heb ik wat fruit en limonade op tafel gezet.

Tijdens het tv kijken hadden mijn moeder en ik tijd om "prinsessenhamburgers" te maken met frietjes en die konden ze dan na de film opeten.
    Daarna was het tijd om naar huis te gaan.

In de week na de verjaardag hebben ze dan nog een klein cadeautje gekregen. Ik had van alle foto's een soort slideshow/filmpje gemaakt en voor iedereen een dvd daarvan gebrand. Helemaal met persoonlijk dvd-hoesje.

Volgend jaar, voor haar echte verjaardag, wil ze graag ergens naartoe met een paar vriendinnen. We moeten nog even kijken wat we dan precies gaan doen. Misschien dat we met een paar vriendinnen naar de film gaan als er een leuke kinderfilm in de bios draait dan...

10. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik woon zelf naast het bos dus voor mij was de keuze zo gemaakt!
    We hebben een leuke speurtocht gedaan met vragen en opdrachten over dieren.

Wel jammer was dat die kids van opdracht naar opdracht rennen dus volgende keer doe ik het ietsjes anders.

11. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    de vorige keer toen ze dus 5 werd. zijn we naar een buitenspeeltuin gegaan. erna hebben we thuis patat gehaald en lekker gegeten en nog ijs gehad haha lekker simpel dus.

eind april word ze zes en ze heeft het allang uitgedacht. ze wil in ieder geval snoep happen dusi n zo bak met water hahaha. gelukkig is het altijd met haar verjaardag mooi weer dus we zijn allemaal buiten. lekker indr speeltuin en zorg voor allemaal spelletjes. prinsessen feest wil neit echt want ze heeft ook 2 jongens erbij. makeup ed word dus niks hihihi.

de meesten gaan hier toch weg naar een indoording. maar dat kennen die kidsn u ook wel ene keer. heb nbog wel veel ideen voor als ze ouder zijn haha maar dat schietn u nog niet op. bios vind ik ze ook nog iets te klein voor.

Share This Page