Hongerrrr

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zara75, 4 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    De laatste weken word ik knettergek van mijn dochter. De heeeeele dag door zeurt ze om eten.
    Is dit normaal en moet ik er niet aan toegeven of heeft het te maken met een groeispurt??? Ik wil niet dat ze te dik wordt, maar als het aan haar ligt eet ze de hele dag door. Heb altijd braaf volgens schema 'gevoed ( dus de maaltijden en 's morgens en 's middags een tussendoortje (fruit of iets te snoepen /koekje), dus dit zou ze gewend moeten zijn...

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Dat heeft die van mij nu ook, ik krijg het eten niet aangesleept!
    Ik denk altijd: als ze een gewone boterham accepteert dan zal ze wel echt honger hebben, dus die krijgt ze dan ook gewoon. Zal wel een groeispurt zijn.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Gewoon eten geven, van fruit en groente wordt ze echt niet dik. Hier zou dochter wel de heke dag brood willen eten, dat mag van mij niet, maar bv komkommer, een appel, paprika, etcetc mag ze eigenlijk onbeperkt wel.

4. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Zal de leeftijd wel zijn.. Die van mij is precies zo. De hele dag door. Ik heb laatst gewoon gegeven op 'aanvraag' en toen had hij voor 10 uur 2 broodjes, een banaan, 2 rijstewafels, een appel en een koekje op.. Niet normaal man.

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik heb haar net een beschuitje met pindakaas (ja echt, vindt ze lekker 😂 ) gegeven en wat mango. Maar dat was niet genoeg, dus ze eet nu nog een beschuitje.
    Ik en mijn man hebben totaal geen aanleg om dik te worden, maar aangezien mijn dochter uit eiceldonatie is geboren weet ik niet hoe dit bij de donor het geval is. Vandaar dat ik er voorzichtig mee ben. Maar goed, brood en fruit is natuurlijk geen snoepgoed...

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    😂😂😂😂😂 oh nog een vreetzakje!!

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Beschuit vult niet echt, volgens mij?

Hier ook een vreetzakje sinds kort (sinds ze naar school gaat). Tussen 12.30u en 14.00 twee boterhammen met kaas en worst (is voor haar heel veel), drie crackers, een mandarijn en een koekje en dan nog meer willen.

8. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier een kleuter die er ook flink wat van kan. Als ze om eten zeurt bied ik idd altijd een boterham of fruit aan.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn zoontje is al vanaf zijn geboorte een hol vat. Hier is het geen fase dus. En soms moeten we het echt inperken..4 stukken fruit per dag is genoeg bv en hij durft gerust om 17.00 uur 2 bakken rauwkost te eten en dan om 18. 00uur 2-3 peuterborden vol warm eten.

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier is het de laatste tijd ook meer geworden. Ik denk ook echt een groeispurt want hij schiet de hoogte in. Ik heb het zelf niet in de gaten, maar foto's van 2 maanden geleden tot nu zeggen een hoop.

Als ik hier niet uitkijk verdwijnen er zomaar appels uit de fruitschaal zonder dat ze gewassen/geschild/in stukjes zijn. Of dan ben je paprika aan het snijden voor het avondeten en dan is ineens je halve paprika soldaat gemaakt. Of ineens een tomaat verdwenen of iets dergelijks.

Ik geef hem nu dus vooral dat soort dingen. Paprika, tomaat, maximaal 3 stuks fruit (ik heb wel aanleg; dus ook met fruit doe ik voorzichtig ivm teveel fruitsuiker ;)) schijfjes komkommer, rijstwafeltje, cracker met smeerworst, eierkoek of een klein blokje kaas ofzo. Schijnbaar heeft hij het dan toch nodig en dan geef ik liever gezondere dingen. Ook heb ik wel de mazzel dat mijn mannetje niet zo heel erg warm loopt voor koekjes en snoep. Dat heeft hij dan weer niet van mij.

Het is niet de eerste keer dat ik een appel pak en er ineens 3 happen uitgenomen zijn en teruggelegd is op de fruitschaal :D Vooral tussen 14:00 en 16:00 begint hij hongerig te zijn. 1 tussendoortje voldoet dan niet meer.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier ook 2 kleuters (volgende week wordt de ene 4 en de andere 6) en ze hebben echt de hele dag honger. Ik hoor niet anders: mama, ik heb zo'n honger.......

En als je ziet wat ze wegstouwen met zijn 2 ....:$ Ze eten allebei 's morgens 2 boterhammen, een half uur later willen ze een appel of een banaan, weer een half uur later begint het zeuren om de koekjes, de tumtums en de chips....dat krijgen ze niet, dus dan maar weer een rijstewafel, gaat een uur overheen, eten ze weer 2 boterhammen en komkommer, een cracker, een mandarijn....en dat gaat echt de hele dag door zo. En dan 's avonds een goed peuterbord vol.

Moet ik wel zeggen dat het momenteel heel extreem is en ze beiden ook echt in een ontzettende groeispurt zijn. Zoon is heel klein voor zijn leeftijd en is de afgelopen maand bijna 2 maten gegroeid (van 92/98 naar 110 en dochter is in 2 mnd van 128 naar (bijna) 140 gegaan. Dus ja.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.514
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook de jongste van 3,5 jaar die continue zegt dat ze honger heeft en dat heeft ze ook echt.
    Ze eet brood,fruit,rozijntjes.
    Nu is ze de afgelopen maanden best aan het kwakkelen geweest en is ook zeker 1 kilo afgevallen en ik heb nu het idee dat ze aan het inhalen is.
    Eerst dacht ik dat ze het uit verveling zei maar ze vraagt niet om snoep maar echt om eten.
    Ik doe er niet te spastisch over maar natuurlijk niet de hele dag door hihi en misschien inderdaad ook een groeispurt.

Deel Deze Pagina