In een draak veranderd 21 maanden

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by rijo, Jan 2, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,273
    2,035
    113
    Ik moet even van me afschrijven hoor :cool: Mijn dochter is bijna 22 maandjes jong en een paar weken is ze in een draak veranderd. De peuterpubertijd heeft zich aangediend vermoed ik. Sjeminee, ik herken dit helemaal niet van mijn oudste! Huilen, krijsen, schreeuwen, op de grond laten vallen, boos neeneenee roepen, slaan, wegduwen.. Je hoeft haar soms maar verkeerd aan te kijken of ze gaat compleet door het lint. Erg leuk voor de buren, of als je op visite bent.. :confused: Ik heb alle trucs uit mijn pedagogische koffer gehaald, we zijn nu vooral bezig met consequent zijn, veeeeeeel geduld hebben en aan alles een positieve draai geven/afleiden :rolleyes: En veel knuffelen, dat vindt ze af en toe -gelukkig- ook erg fijn. Pff heftig hoor, ik hoop niet dat dit een voorbode is voor de pubertijd haha. Wie zit er ook middenin?

2. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

May 12, 2015
    800
    274
    63
    Hier begint het ook! Regelmatig een driftbuitje om de meest simpele dingen, die eigenlijk de discussie niet waard zijn.
    En wegrennen... Ik zie er al tegenop om met hem naar de winkel te gaan als we met de auto of fiets zijn. (zonder buggy). Geheid dat meneer één of meerdere keren wegrent, en ook niet terugkomt als je roept.
    Vanochtend was ik er even helemaal klaar mee. We waren in de winkel geweest, hij was al een paar keer weg gelopen, pakt dingen , schopt ergens tegenaan, gaat in een schap klimmen.. (wat ik allemaal absoluut niet wil hebben). Lopen we naar de auto, rent meneer weg, kan ik er achteraan rennen. Krijg ik hem met geen mogelijkheid meer in dat autostoeltje. Tjee, ik ben echt even heel boos geworden, was er echt even klaar mee. Continue dat grenzen opzoeken, ik wordt er doodmoe van. Hopelijk is die fase snel voorbij, de moed zinkt me soms in de schoenen ;).
    We hoefden maar 5min te rijden, tijdens dat ritje kon hij even uitrazen en van de schrik bekomen. Daarna had ik mn lieve dreumes gelukkig weer terug, stapte uit de auto zonder de weg op te rennen, en ging lief spelen.

3. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

Aug 20, 2013
    1,364
    31
    48
    Allereerst, sterkte! Hier begon het ook zo rond die leeftijd, ietsje eerder maar nu is ze ruim twee en half en zo ineens is het over en is ze al een paar weken ontzettend lief en meegaand!!! Dus het gaat weer over. (tot zolang het duurt dan, komt vast nog wel weer een periode hahahaha)
    Tips, consequent blijven en pick your battles!!

4. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,188
    823
    113
    Hoi,

Hier begon het ook net na zn tweede verjaardag, een paar weken geduurd en nu is ie weer vrolijk. Wel meer ongehoorzaam; dingen gooien, zus slaan af en toe. En weer een heel stuk wijzer, toch iets van ontwikkelingssprong denk ik...

5. Shaana

Shaana Bekend lid

Apr 7, 2014
    886
    23
    18
    Ik! hier zitten we er middenin. Het was 2 weken wel heel erg! Lijkt nu wat beter te gaan, maar ik hou er rekening mee dat het zo weer kan beginnen.
    Heb me laten vertellen dat dit ook heel essentieel is voor de ontwikkeling.
    Dus ach ja we slaan ons er wel doorheen :D

Share This Page