zakmes mee naar school 7 jaar!

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Caithy, Mar 15, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Gisteren hoorde ik van een andere moeder dat er tijdens de pauze iets voorgevallen was. Een kind van 7 jr had een zakmes mee naar school genomen en laten zien in de pauze. (laat dit nu de tweede keer al zijn!!!!!).
    Ik heb aan mijn zoon gevraagd of hij daar iets van wist, maar hij was met andere kinderen aan het spelen. Fijn gelukkig niets van meegekregen.

Dit kindje is heel uitsloverig, aanwezig, pest andere kids etc. Hij scoort bovengemiddeld in de klas (en dit is geen sterke klas, dus hij zal zich lekker vervelen).
    Het zit me niet lekker en ik ben even naar de juf gelopen en zij beaamde het hele verhaal.
    Ik heb duidelijk gemaakt dat ik hiervan erg geschrokken ben, dat zoiets kan en dat het al 2x gebeurd is. Ze verzekerde me dat beide keren de ouders zijn aangesproken en dat ze ermee aan de slag zijn.
    Nu hoef ik niet te weten wat, maar ik wil dat mijn school veilig is op school (nu is er nog niets gebeurd... maar toch heb ik die jongen al vreemde dingen zien doen).
    Ik weet niet wat ik ermee wil, maar moest het ff kwijt!

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heeft de school hier een protocol voor?

Op de Grundschule van mijn oudste hebben wij een "wapenprotocol" moeten ondertekenen. (geen wapens/messen of dingen die daarop lijken mee laten nemen)
    Tijdens de Carnaval periode werd er op Grundschule en KinderGarten expliciet op gewezen dat kinderen GEEN geweertjes/pistooltjes/messen mee mochten nemen, ongeacht of het wel of niet bij hun outfit hoorde.

3. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Ik kan geen protocol in de schoolgids vinden of überhaupt iets dat erop lijkt.
    Wij hebben idd nooit zoiets ondertekent (ik ken het zeg maar ook niet).

4. disaro

disaro Fanatiek lid

Aug 18, 2014
    2,036
    251
    83
    Mijn kinderen mogen vroeg met een zakmes omgaan maar NIET mee naar school, gewoon voor takjes slijpen ed.
    Bij mijn jongste op school mogen ze in de natuurspeeltuin ook met messen omgaan zoals takjes slijpen. Maar alleen met juf erbij. En ja ze heeft al eens in haar vinger gesneden.

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hoe zijn ze ermee bezig? Is het kind direct apart genomen, mes afgepakt en ouders gebeld? Ik vind het vrij bizar dat dit al eerder besproken is met de ouders en dat het dan weer gebeurd :( Bizar weer zeg.

6. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Juf heeft het opgemerkt en het mes afgepakt. Na schooltijd zijn de ouders gebeld en is er een gesprek geweest (2x) aldus juf.
    Ik heb begrepen van een andere moeder dat zij dit neergelegd heeft bij de directeur. Ik ben benieuwd.

Share This Page