Wat hebben jullie gedaan met jullie grotere kinderen? Ik wil het graag betaalbaar houden. Dus onder 10 euro pp. Maar als je buitenshuis gaat, lijkt dat vrij onmogelijk! Er zullen zo'n 8 kinderen komen. Meiden en jongens van 7 tot 10 jaar. En dochter vind 'iets buiten' - wel leuk. Prima. Het is in juli - of we vieren het eind augustus/begin september. Dus redelijke kans op lekker weer. Afgelopen 3 jaar zijn we wezen zwemmen (een makkelijke en betaalbare optie voor ons) -de laatste keer gecombineerd met een spel/speurtocht in het park bij het zwembad. Maarja, ze wil nu wat anders. Maar wát? Onze dochter houd wel van bouwen, water, vies worden - maar de natuurspeeltuin is net te ver. Tutten en dansen is niet zo aan haar besteed... Mensen nog leuke ideeen? We willen er zelf best wat aan doen hoor .
Toen onze oudste 9 werd zijn we gaan bowlen en lasergamen. Was rond de 9 euro op. Zat ook nog eten en drinken bij.
Kijk eens op de website van Tijs en Toosje! https://www.tijsentoosje.nl/ Zij maakt feestkisten met een thema, je kunt een hele kist bestellen, dan heb je dus alle materialen, maar ze heeft ook wat thema`s die je kunt downloaden, dan moet je zelf de materialen aanschaffen maar heb je alle handvaten. Leuke mogelijkheden! Speurtochten met thema, high tea, paardenfeestje etc. Aanrader!
Met mijn oudste die 8 werd zijn we wezen bowlen en daarna thuis pannenkoekjes en pizzaatjes bakken. Zijn vriendinnetje werd pas 9, en ze zijn lekker naar het bos geweest. In dat bos zijn ook allemaal fitnessapparaten. Hij heeft genoten. Het kan dus lekker goedkoop, maar je moet dan wel goed weer hebben.
Mijn oudste meiden zijn een keer gaan paardrijden met hun feestje. Was €11,50 pp incl een patatje en snack, maar dat zal per manege natuurlijk verschillen.
Toen mijn dochter 9 werd heeft ze een discofeest gegeven in het buurthuis. Dat kostte €2,60 per kind. Toen ze 8 werd een natuurfeestje bij IVN. Toen hebben ze reeënbedjes en ander dierensporen in het bos gezocht, insecten gezocht en daarna binnen uilenballen uitgeplozen. Was ook erg leuk en niet duur.
dat is inderdaad ook wel iets voor onze dochter! Eens even kijken of hier in de buurt wat leuks zit. Enig nadeel is dat ze een deel van deze programma's al met school gedaan hebben.. Maar dat vind ze altijd wel erg leuk! -ai.. hier alleen op woensdagmiddag en vrijdagmiddag. Logisch enerzijds. Maar woensdag is mijn werkdag. En vrijdagmiddag zijn ze niet vrij. Jammer. Verder kijken dus.
Ik weet niet of ze lasergamen leuk vinden maar ik zag laatst op een site dat je een kist met lasergame pistolen kan huren voor nog geen € 50. Dan ga je lekker naar het bos en zo lang lasegamen als je wil en thuis patatjes eten. Ik zal eens kijken hoe die site ook al weer heet.
Wij hebben vorig jaar glowgolf gedaan: glow in the dark midgetgolf. Het koste 8 Euro pp en de meiden van 9 jaar vonden het helemaal leuk. Is wel binnen natuurlijk. Ik had bij de Action setjes gehaald met glow in the dark assecoires (armbandjes, kettingen etc.), dat was leuk voor erbij.
Haal wat pallets en spijkers ,en hamers een zeil en laat ze zelf een hut in de tuin of park timmeren, als het heel mooi weer zou zijn zou je ze zelf erin kunnen laten slapen. En dan als eten een bbq erbij Je zou dan ook spellen kunnen doen Waarmee ze (monolpoly) geld mee kunnen verdienen en met dat geld kunnen ze weer spullen kopen voor hun hut.
of je maakt een foto speurtocht, aan de hand van foto's van bekende plekken lopen ze een route in de buurt. Als je dan nog een paar oude mobieltjes hebt laat je ze op bepaalde plekken selfies maken met een opdracht. Bv maak een selfie av de hele groep met een hond erop, maak en selfie op de schommel. De leukste selfies print je uit en mogen ze dan mee naar huis nemen En dan halverwege een picknick
Wij zijn met het kinderfeestje van mijn dochter toen ze 8 werd naar de plaatselijke manege geweest Super leuk. pony's borstelen en allemaal minstens een kwartier gereden. Patatjes met drinken. Heel leuk € 10.00
Zoiets had een vriendinnetje van de oudste ook gedaan. Een speurtocht door het winkelcentrum, zo moesten ze aan de hand van een foto de prijs van een bepaalde broek opzoeken (eerst zoeken welke winkel). Ze mochten bij de Hema een nagellak, lipgloss of oogschaduw uitkiezen. En zo nog wat dingen, valt genoeg te verzinnen. Mijn oudste vond dat echt een geweldig feestje! Ze liepen in 2 groepen met elke groep een begeleider.
Het verschilt per seizoen erg wat ze kunnen doen dus wellicht zijn er weer andere dingen dan met school. En juli/ augustus is natuurlijk wel ideaal. Mijn dochter is in maart jarig dan zijn de mogelijkheden wat beperkter.
Je hebt verschillende survival feestjes, deze worden dan aangepast aan de leeftijd; klimmen, spoorzoeken, hutten bouwen, vuur maken etc etc. En ken je spyctive? Dan zet je zelf een route uit. Je hebt verschillende mogelijkheden waarbij de kids een 'misdaad' gaan oplossen. Voor deze leeftijd volgens mij ook erg leuk.