Kinderfeestje buitenland geen ID?

Discussie in 'De lounge' gestart door joyce1980, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.752
    646
    113
    Gelderland
    Vanaf 26 juni mogen kinderen niet meer bij ouders in het paspoort bijgeschreven staan. Maar dat betekend niet dat kids tot 26 juni 'niks' hoeven hebben. Dus ook Emma moet een id of paspoort als je voor 26 juni naar het buitenland op vakantie gaat. Tenzij ze bij jullie in het paspoort staat. Dan is dat geldig tot 26 juni.

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik rij zo vaak de grens over met duitsland en ook al regelmatig staande gehouden door mijn goede vrienden van de bundespolizei :D en nog nooit heb ik mijn paspoort hoeven tonen. Dus dat hele strafbaar zijn om zonder paspoort de grens over te gaan is een beetje overtrokken. Misschien is het wel zo op de letter van de wet maar in de praktijk valt het echt wel mee.
    De bundespolizei heeft tot nu toe altijd genoegen genomen met een geldig rijbewijs en de papieren van mijn auto.

Persoonlijk zou ik mijn zoon ook niet mee laten gaan maar ik vind het al bijzonder dat je met een groep 3 jarige kids voor een kinderfeestje naar de dierentuin gaat. Ik moet er zelf niet aan denken gewoon lekker wat dichterbij en wat overzichtelijkere activiteit gaan doen.

3. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    Het feestje gaat gewoon hier in de buurt plaatsvinden, een andere moeder had aangegeven dat ze Duitsland echt te ver vind, dus er is al geen probleem meer.

Bedankt voor de reacties,

Groet joyce

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ja daar verbaasde ik me ook zo over! :$
    Meer dan dat hij zonder id-kaart in de auto zit eigenlijk..

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    De dierentuin in Kleve is erg kleinschalig en voor kleintjes een leuk speeltuintje. ;) Maar om nou überhaupt met 3-jarigen weg te gaan ;)

Verder over het wel of geen id bij je hebben. Ik woon net over de grens en ze staan hier werkelijk elke dag te controleren. Je hebt gewoon altijd identiteitspapieren nodig.

Deel Deze Pagina