Kinderfeestje en autostoel

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sammie85, 30 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Ik heb zelf geen rijbewijs en zowel mijn man als ik moeten allebei werken die dag. Een zitverhoger is ook geen optie voor dochter. Is nog te laag voor de gordel.

2. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Het is hier tegenwoordig gebruikelijk dat je de kinderen zelf brengt en ophaalt. Vind het ook wel net zo fijn als ik heel eerlijk ben.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Ik zou sowieso een zitverhoger meegeven of vragen of zij die hebben. Over een hele autostoel als in een groep 1 stoel oid zou ik wel eventjes overleggen ivm de ruimte in de auto.

Ik moest laatst voor school rijden (groep 3/4) en er stond niks over zitverhogers. Maar wij hebben standaard twee zitverhogers met rugleuning in de auto en nog een losse verhoger dus dan weet ik in ieder geval dat de kinderen in mijn auto veilig zitten.

Maar het is altijd relatief die veiligheid. Er zijn ouders waarbij ik mijn kind liever zonder verhoger zou willen hebben dan op een complete stoel bij sommige andere ouders.... brrr rijstijl en auto doen ook veel in de veiligheid hoor! Alle factoren samen bepalen uiteindelijk hoe veilig je zit.

MyMiracle vindt dit leuk.
  4. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik vind dit eerlijk gezegd wel vreemd. Bij ons werd bij de kleuters bij excursies altijd gecommuniceerd dat ouders zitverhogers/autostoelen mee moesten geven als ze wilden dat hun kind daarin vervoerd werd. Er waren dan altijd wel wat ouders die dat niet nodig vonden of het vergaten, maar zeker de helft van de klas kwam dan met een zitverhoger aanzetten. Was altijd wel een beetje chaos, al die stoeltjes onder de kapstok, maar ik vind het wel goed dat de school zo met de veiligheid van de kinderen omgaat.

5. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Bedankt allemaal voor jullie reacties.
    Jullie hebben me overtuigd dat ik haar niet zonder stoel ga meegeven.

Het gaat inderdaad over een stoelverhoging met rugleuning. Ik heb eventueel ook nog wel een kleine stoelverhoger in de auto liggen.

Ga even kijken of ik het nummer van moeder te pakken krijg of anders geef ik het morgen aan.
    Mocht ze het niet willen of kunnen dan breng ik haar.

Fuddey, Riverdale87, tuc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Heeft de school misschien een touringcar gehuurd? Want dan zitten ze in een tweepuntsgordel en zijn verhogers in principe niet nodig.
    Anders vind ik het ook wel raar.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik zou even met de ouders overleggen of eigenlijk meer 'melden' dat je een stoel mee geeft. Deed ik in het begin ook. Toen ze net op school zat ook met schooluitjes, omdat ze nog geen 15 kg woog. Ze was de enige. Ook later met zitverhoger. Maar dat is dan jammer, boeide haar en mij weinig (of eigenlijk: niets ;)).

Fuddey vindt dit leuk.
  8. mamavan2moppies

mamavan2moppies Actief lid

15 feb 2016
    193
    80
    28
    haarlem
    Het lijkt mij logischer dat degene die uitnodigt ervan uitgaat dat ouders willen dat hun kind veilig wordt vervoerd en er dus grote kans is dat er een stoel wordt meegegeven. Ik zou verbaasd zijn als mensen geïrriteerd zouden raken omdat zij niet goed voorbereid zijn. Ik snap daar echt niets van. Dat check je dan toch zelf van te voren als het een probleem zou zijn.

MyMiracle vindt dit leuk.
  9. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Zeker onder de 15 kilo moet je er extra goed over nadenken! De standaard autogordels bieden geen garantie dat ze blokkeren onder de 15 kilo, daarom is dat ook de grens voor overstappen naar de volgende autostoel. Dus ook een zitverhoger doet dan niks als de gordel niet blokkeert, omdat er onvoldoende tegengewicht is voor dit systeem van blokkeren.

10. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Precies dit dus.
    Maar het is geregeld. De autostoel mag gewoon mee. De moeder wilde iedereen nog vragen voor een verhoger of stoel mee te brengen.

pietje1987 en NiekeKris vinden dit leuk.
  11. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Ja dat snap ik ook niet. Ik heb zelfs een stoelverhoger gekocht voor vriendjes of vriendinnetjes. Wil die ook graag zo veilig mogelijk vervoeren ook al is het maar een paar straten.

12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hebben ze zelf geen extra verhogers? Ik regelde dat gewoon altijd zelf als ik een feestje gaf. Lijkt me niet meer dan logisch.

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Een newborn in maxicosi weegt toch ook geen 15 kg en die gaat ook in een gordel.

Mimosa en Tuttebella vinden dit leuk.
  14. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Ik vraag ze ook aan de ouders zelf.
    Gelukkig hebben wij zelf al 4 stoelen dus valt dat wel mee maar ik zou niet weten waar ik zoveel zitverhogers zou moeten lenen?

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Idd, ik heb ooit ergens gelezen dat er geen minimaal gewicht is voor zo'n gordel - ik kan alleen niet meer vinden waar.. Een standaard maxicosi groep 0 weegt zo'n 3,5kg. Dan moet een baby dus minimaal 11,5 kg wegen voor dat veilig zou zijn.

nelta vindt dit leuk.
  16. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Voor dit soort dingen gebruik in de zitverhogers zonder rugleuning. Ga niet met hele stoelen sjouwen ;)

17. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.031
    2.837
    113
    Ik vraag gewoon of ze genoeg zitverhogers/autostoelen hebben of dat ze er wat willen lenen ;)

Zeker bij van die vage ouders zeg ik het gewoon dat ik wil dat ze op een verhoger wordt vervoerd.

Zelf nodig ik niet meer kindjes uit dan ik veilig (dus op verhogers) kan vervoeren.

Ik zit nu wel op de makkelijkere lengte/gewicht dat zitverhogers mogen.

18. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Dus jij geeft altijd een hele stoel mee. Ook bij een speelafspraakje?
    Ik heb zitverhogers in de auto. Maar een zitverhoger is geen stoel.

Dat werkt prima en daarvan kunnen er 3 naast elkaar.
    3 autostoelen past niet in mijn auto en in veel andere auto’s ook niet. Ik zou dus inderdaad erg geirriteerd zijn als er opeens 3 stoelen achterin zouden moeten. Want dat past niet en dan zouden niet alle kindjes meekunnen. En nee, dat heeft niets met voorbereiding te maken. De wet geeft zelfs aan dat er incidenteel zonder verhoger en of stoel vervoerd mag worden. ( als het zo onveilig was dan zou dit niet mogen) Het aantal gordels achterin telt. De voorbereiding is dus prima. De communicatie van de ouders van de genodigden had dan beter gemoeten.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar in een maxicosi zit een kind wel beschermd. En de gordel zit meestal zo strak al dat het haast niets meer kan meegeven.

20. mamavan2moppies

mamavan2moppies Actief lid

15 feb 2016
    193
    80
    28
    haarlem
    Ja ik geef altijd een autostoel mee. Veiligheid voorop. Super fijn dat het wettelijk mag maar ik kies toch voor zekerheid. En ja natuurlijk vraag ik altijd of ze een stoeltje hebben of dat ik er een moet meegegeven. Maar dat vind ik meer sociaal vanuit mijn kant. Ik vind het nog steeds omgekeerde wereld dat degene die uitnodigt daar niet aan zou moeten denken en dan zich vervolgens niet eens bezwaard zou voelen maar het geïrriteerd is.

Speelafspraak waarbij je samen iets afspreekt is natuurlijk anders dan dat een partij alles regelt.

Deel Deze Pagina