Wij hadden in die tijd twee kinderen in een groep 2 stoel en twee auto’s en dan een extra verhoger in de auto liggen voor vriendjes; dus dat waren er al 5. En dan leenden ik er nog twee van mn schoonzusje of ouders.
Ja dat kan inderdaad. Hier geen vrienden met kinderen in verhogers. Alleen kleiner of groter. Gelukkig is het al opgelost. De stoel staat al met cadeau bij de moeder in de auto
Wij hebben geen zitverhoger omdat onze dochter ook daarvoor te klein is. Wij hebben in onze auto geïntegreerde zitverhogers waarbij blijkt dat de gordel wanneer onze dochter daar op zit, over haar hals/kaaklijn gaat. Niet veilig dus. Ik ga dus ook geen zitverhoger voor haar aanschaffen nu omdat dat dus nog niet veilig is mbt de gordel. Een autostoel meegeven is blijkbaar geen optie voor het uitje. Dan niet. Dan zien ze maar hoe ze dochter veilig denken te vervoeren. Het is iets van 10 minuutjes binnendoor rijden .
Rijdt er een vader of moeder van een vriendinnetje? Dan zou je met hen kunnen regelen dat er een stoel voor haar alvast in de auto zit. Want zoals ik je hoor is er zonder stoel geen mogelijkheid. Als een verhoger geen optie is. Dan kan je dochter dus niet mee...
Waarom een autostoel meegeven geen optie is begrijp ik niet en zou dat ook niet accepteren. Mijn beide kinderen zijn een stuk kleiner dan gemiddeld en zijn pas met ruim 5,5 naar een groep 2 stoel overgegaan (de zitverhoger met rugleuning) daarvoor zaten ze dus in een groep 1 stoel en die gaf ik ook mee met uitjes. Mijn kinderen waren ook nog geen 15 kilo dus zeker niet veilig. School heeft dat maar te accepteren.
Ik zou voordat ik mijn kind mee zou geven eerst willen weten hoe ze het gaan oplossen in plaats van dit maar overlaten aan anderen en als ze mijn kind niet veilig kunnen vervoeren dan gaat die niet mee en zorg ik ervoor dat ik zelf kan rijden.
Daar hebben ik en mijn man zich gister nog over zitten verbazen toen wij het kinderfeestje van onze zoon hadden en er een ander kinderfeestje met 12 jongens wegreden in 2 auto's. Uuuhhh hoe dan??! Wij hadden 8 kinderen en dat was 4 bij mij en 4 bij mijn man en dat past gewoon maar hoe krijg je 12 kinderen in 2 auto's en dat waren gewoon normale auto's dus geen busjes of wat dan ook. De kinderen moesten bij elkaar op schoot liggen. Zo gevaarlijk en ik zeg eerlijk als ik dat als moeder zou weten dan zou ik mijn kind zelf gaan brengen en halen want dit was gewoon een gevaarlijke situatie. Je zit wel met andermans kinderen in de auto.
Juist daarom vraag ik elke keer wanneer mijn kinderen met een ander meerijden hoe ze vervoerd worden. Niet iedereen verteld dit namelijk uit zichzelf.
Ik lees hier best schrikbarende dingen over vervoer! Als ik met iemand meerijdt, mag mijn dochter altijd in het zitje van de ander en gaat het eigen kind (tot nu toe altijd ouder) in de gordel. Mijn dochter is 17kg dus de gordel blokkeert wel gewoon gelukkig als het zou moeten. Ik zou haar sowieso nooit los in een auto willen hebben. @ts, fijn dat er al een goede oplossing is gevonden
Ik geef altijd verhoger mee bij school activiteiten en feestjes maar denk dat ik eerder een uitzondering dan de standaard ben
Ja belachelijk he. Ik ben dus ook echt een zeikerd wat dat betreft. Mijn dochter en zoon mochten dus toen ze wat kleiner waren max. 5 kinderen uitnodigen omdat er niet meer in de 2 auto’s pasten. Want die werden dus in de juiste stoelen vervoerd (met rugleuning, de kleinste zelfs nog een keer in een groep 1 stoel). Ik zou t mezelf nooit vergeven dat als er een ongeluk gebeurt er kinderen gewond raken of erger doordat ze niet op de juiste manier vervoerd zijn. En ook dus als mijn kinderen met iemand anders meegingen, ik vroeg altijd: hebben jullie voldoende autostoeltjes of moet ik de mijne meegeven?
Ik had voor alle kinderen een eigen autostoel (mn moeder, sm en zusje hadden er allemaal 1 en ik had er zelf 2). Alle ouders vroegen ook of ze het stoeltje mee moesten geven en zou dat andersom ook zeker wel doen. Heb ook voor een speelafspraakje een stoelverhoger in de auto liggen. (School is niet in de buurt helaas) Maar wel gek dat het bij jullie op school niet zo leeft. Hier eigenlijk alle ouders wel die het vragen bij het spelen of verjaardagen enzo.