inspiratie nodig: wat voor de ramen bij huismijtallergie

Discussie in 'De lounge' gestart door tupp, 2 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Vanwege de komst van onze tweede kind gaan man en ik van slaapkamer verhuizen. De nieuwe kamer is zo goed als klaar. Eén van de dingen die nog moet gebeuren, is "iets" voor de ramen.
    In de oude kamer hebben we plastic lamellen. En die vind ik wel zo lelijk, saai en ongezellig!
    Dus ik wilde eigenlijk het liefst rolgordijn. Volgens mij is dat ook wel redelijk allergie-vriendelijk? Maar onze ramen zijn te breed voor de grootste standaardmaat. Aangezien we pal onder het raam slapen, wil ik ook geen kier dus twee rolgordijnen nemen is geen optie. Dan laat ik liever een rolgordijn op maat maken.

Alleen is dat natuurlijk weer een stuk duurder. Dus ben ik even aan het verder denken. Zou ik toch gordijnen kunnen nemen en ze bijvoorbeeld elke maand of om de maand wassen?

Of zijn er nog andere "allergie-vriendelijke" mogelijkheden?

2. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hier ook allergie maar wel gordijnen.
    Je kunt ze ook stofzuigen met een borsteltje.. hier daarom niet zoveel last:D

3. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Hier ook huissofmijtallergie en nooit bij stilgestaan dat gordijnen een bron kunnen zijn.
    Dacht namelijk dat ze vooral op wamte, vochtige plekken gaan zitten. Heb dus wel van die hoezen om mijn matras en kussens. Dekens niet meer, werd gek van het gekraak!

Als je normale gordijnen neemt kun je er ook voor kiezen om ze (zeer) regelmatig te wassen. Dan is een kreukvrije stofsoort wel zeer aan te raden. Dan kun je ze na het wassen meteen weer ophangen en drogen ze al hangend.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Op de markt rolgordijnen op maat laten maken :) Scheelt een hoop geld

5. Islah

Islah Niet meer actief

Er bestaan ook anti-huisstofmijtsprays van Neutral die je op de gordijnen, tapijt, matrassen e.d. kan spuiten. Misschien is dat iets voor je?

Heb zelf trouwens ook huisstofmijtallergie maar nooit aan de gordijnen gedacht eerlijk gezegd. Volgens mij heb ik er ook niet zoveel last van. Zolang alle meubels, de vloer e.d. maar stofvrij blijven, en de filter van de stofzuiger kan ik absoluut niet schoonmaken, anders heb ik heel de dag last van m'n ogen!

6. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Hier ook beiden een huisstofmijt-allergie maar we hebben gewoon gordijnen en plissé's voor de ramen hoor!
    Het is veel belangrijker dat je je kamer stof vrij houdt en zorgt dat je goede hoezen om je matras en kussen hebt!

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oké, kreukvrije gordijnen dus. Bedankt dames!

Deel Deze Pagina