Zou ik hier met 9 jaar ook niet meer doen. Met 9 jaar gingen we zwemmen en gourmetten. Bij de Big Bazar verkopen ze wegwerptafelkleden met een soort fotolijstjes er op die ze zelf kunnen inkleuren, zijn ze ook lekker mee bezig voor het eten klaar is...of de taart enzo. Staan bij de feestartikelen. Zo'n jellybeanspel of ander vies/lekker snoepspel is ook grappig. Part & Co junior is ook leuk om te doen of thuis een high tea met filmpje, hoeft allemaal niet veel te kosten. Tattoo's (van de Action) vinden ze vaak ook wel leuk. Buiten de deur bowlen, gymzaaltje huren, lasergamen (kun je ook huren) etc. is altijd wel leuk.
Mijn dochter word volgende week 9 en wij gaan een hair and fotoshoot party doen. Met 6 meiden bij een fotograaf in haar studio. Kids gaan een lijstje versieren waar een groepsfoto in komt. Meiden worden allemaal opgemaakt en haartjes gedaan en krijgen dan een shoot. Niet goedkoop, 18 euro per kind en dan komt er nog 65 euro bij voor de foto's. Eerder gedaan; - Binnenspeeltuin - Bowlen+ eten - Zwemfeestje - Glowgolfen Wat hier ook vaak gedaan word is workshop taarten versieren of cupcakes oid
De 9e van dochter hebben wij thuis gevierd. Ik heb rechthoekige witte bloembakken gehaald en heeeeel veeeel knutselspul bij action. Dan hebben ze allemaal hun eigen bak versierd . grond erin en sla aardbei en radijsje. Waren ze wel evenzoet mee. Ervoor hadden we jodekoeken die versierd en opgegeten werden. Als eten had ik knakworst spinnen. Gewone spaghetti en rode saus. En dan nog ijs toe. Aan het einde hadden ze een pinnata . meiden hadden top middag. Jaren ervoor ook vaak zoiets. Met knutsels. 1 keee doosjes gemaakt en armbandjes voor erin. Andere keer tshirts met textilstiften. Over 3 wk zit je tegen ojtober. Pompoenen uithollen is dan ook leuke optie. Een beker of bord bekleuren Kettingen /armbanden maken. Ligt erg aan de kids. Ene kind van 9 is een stuk verder dan de ander. Als ze al met paar speelt kun je die kinders of hun ouders miss eens vragen wat ze al gedaan hebben dan geb je een indicatie
Leuke kookworkshop/high tea/3 gangen diner/ bon bons maken of wat dan ook. Bijv zoals. www.kookparty.com
Mijn dochter heeft haar feestje op de manege gehouden toen ze 8 werd, haar vriendinnen wilden gelijk ook op paardrijden.
Bedankt voor alle lieve reacties en de vele tips!! Gisteren heeft ze de uitnodigingen uitgedeeld aan alle meiden, dat was stap 1! Ik heb hier hele leuke ideeën gezien alleen sommige zijn, voor ons nu, echt onbetaalbaar helaas. Want zo een shoot middag zou geweldig zijn op deze leeftijd denk ik. Het idee is om samen te lunchen (pannenkoeken of een soort broodjes buffet), dan cupcakes maken versieren en eten, en hartvormige doosjes verven en versieren (een soort sieradendoosje, best groot nog). BDL (bonusdochterlief haha) vond dat zelf heel leuk en hopelijk denkt de rest er ook zo over. Tussendoor tijdens het bakken van de cupcakes misschien ook nog een filmpje met popcorn en m&m's enzo.. hopelijk wordt het een geslaagd feestje want ik ben nu al nerveuzer dan dat zij is!
Klinkt alsof het een leuk feestje gaat worden. Nog een kleine tip, mijn dochter is ook 9 en zou het super leuk vinden zo'n doosje te versieren, maar absoluut niet met roze frutseltjes, kies ook wat stoerdere dingen om de doosjes mee te versieren voor de 'niet meisje meisjes' Veel plezier!
Klinkt heel leuk! Ik denk dat de gemiddelde 9-jarige daar echt wel blij van wordt. Veel plezier alvast!