Niet wat je bedoeld maar zou iets geven met de tekst "Vinquit qui se vincit" Vertaald als: Hij overwint die zichzelf overwint. Wij hadden t als spreuk met de sport die ik deed en er zit voor mij (allang gepensioneerd van die sport) nog altijd heel veel waarde in. Faalangst is iets moeilijks. Als je merkt dat er een perfectionistisch karakter en een zeer hoog verantwoordelijkheids gevoel bij hoort zou ik in die hoek ook eens zoeken. Dat gaat vaak hand in hand met faalangst. Geen boeken tips helaas, ben niet echt iets tegen gekomen wat daar op aansloot waar ik ook echt wat aan had. Nog altijd perfectionistisch van aard dus falen is echt wel een heel heftig dingetje. G. heeft er ook last van. Haar train ik al vanaf jongs af aan dat er eigenlijk maar weinig dingen in t leven zijn die niet te herstellen zijn mocht er iets mislukken al of niet door eigen toedoen en dat je fouten mag maken. Als ze wat beter met sieraden om kan gaan krijgt ze van mij een hangertje met die tekst. Als ze dan weer eens twijfelt aan zichzelf, hoop ik dat die tekst haar moed geeft.
Hoe oud is jouw kind? Mijn dochter heeft een leuk (prenten)boek, moet even opzoeken hoe die heet. Als het hem/haar in de weg gaat zitten, zou ik eens rondkijken naar een kindercoach. Die heeft ons erg geholpen met hoe we er het beste mee om kunnen gaan.