Mijn dochter van bijna 3 slaapt nog maar heel af en toe overdag.. het komt ook weinig voor de ze tegelijk slapen aangezien mijn zoontje nog zeker 2x per dag slaapt en soms wel 3x Als mijn dochter beneden speelt terwijl mijn zoontje boven slaapt dan verzint ze allerlei dingen om hem wakker te krijgen :x ze moet 100x naar de wc en gaat mij dan roepen vanaf de wc, doet de deuren hard dicht en loopt constant te springen en te stampen beneden, stoot expres tegen radiatoren enzo wat dan weer onwijs door dreunt.. gek wordt ik ervan.. Helaas slapen beide kids zo licht en werd (en word nog steeds regelmatig) mijn dochter ook altijd erg snel wakker... bij mijn dochter heb ik een hoop geprobeerd om dit te verbeteren maar helaas is dat nooit gelukt dus ik ga er bij mijn zoontje niet eens meer aan beginnen. ben gewoon op zoek naar tips om mijn dochtertje zachtjes te laten doen.. of is dat een onmogelijke vraag
Ik weet niet waarom je dochter je zoontje zou willen wakker maken, maar misschien kun je het oplossen door de tijd dat je zoontje slaapt voor je dochter wat leuker/specialer te maken? Bijvoorbeeld tijdens het eerste slaapje samen knutselen met spulletjes (stickers, mooie papiertjes etc) die normaal niet voor het grijpen liggen ("want die spullen zijn alleen voor grote kinderen, niet voor babietjes!") en tijdens het tweede slaapje een leuk filmpje op te zetten? Dan heeft je dochter ook meteen een rustmoment.
@ Eylem: Dat probeer ik inderdaad zo veel mogelijk te doen maar met 2 kinderen kom ik helemaal nergens aan toe in huis dus moet het toch vaak van de tijd onder de slaapjes hebben dus ik kan niet altijd maar met haar bezig zijn.. buiten dat alles kan mijn dochter ook niet erg lang met hetzelfde bezig zijn.. alles is 5 a 10 minuten leuk en dan is het klaar.. ze mist op dat moment echt haar broertje om mee te spelen en dat is ergens heel lief natuurlijk maar ik kan haar natuurlijk nog niet aan haar verstand peuteren dat haar broertje zijn slaapjes nodig heeft.
Oh dat is wel lastig ja. Ik doe het huishouden gewoon waar de kinderen bij zijn, als ze hier op bed leggen probeer ik zelf ook even pauze te houden (mits de oudste gaat slapen).
Zo doe ik t ook. Dochter 'helpt' me en zoon schuift achter ons aan. en als de kleine dan slaapt ga ik iets doen met de oudste
Ow was dat maar waar dat dat hier lukte.. M'n dochter maakt achter me vies wat ik schoonmaak en zoontje drukt stofzuiger uit, trekt de stekker eruit, trekt emmers omver enzo.. dus dat doe ik dus gewoon onder slaaptijd haha.. probeer vaak onder 1 slaapje te poetsen enzo en onder het andere slaapje doe ik iets met mn dochter, voor zover ze het volhoudt dan