Ja, dat doe ik wel vaker bij moeders waarmee ik bevriend ben. Deze moeders hebben mij ook wel eens geholpen tijdens feestjes.
mijn dochter was 6 juni jarig en we hebben het niet gedaan. Ik ben gister voor het eerst weer naar ballorig geweest en vond dat geen succes. Blij dat we dus geen ballorigfeestje hebben gedaan. Volgend jaar gewoon weer. Jongste wordt 4 en ik begin sowieso pas met 5. we houden klein en overzichtelijk. Maar meer omdat ik al die maatregelen en dat gedoe erom heen gewoon niet zie zitten. Ik kreeg appjes van mensen die alleen wilde komen als ze alleen waren etc. Daar heb ik geen zin meer in. Dan maar niet. Nu waren allen de tantes en opa en oma er, en haar beste vriendinnetje en ze had een super dag. Ik ben helemaal klaar met deze waanzin.
Ok, nog nooit gezien in mijn omgeving. Mijn kinderen vinden het ook wel heel stoer om alleen te gaan! Maar bedoelde eigenlijk ook dat het risico voor jou en de moeder groter is dan voor de kids. Dus zou voor een feestje van 4 kids niet een extra volwassen mee laten gaan. Dat is toch wel te doen alleen?
Haha mijn oudste is een moederskindje en zit vaak nog aan me vastgeplakt. Dat zal vast ook schelen. Ik zie het niet als risico. Het is in de buitenlucht, we houden netjes afstand, de kinderen komen sowieso al bij ons over de vloer, de moeders ook en het is een stuk gezelliger en makkelijker!
Qua buitenlucht... dat weet je uiteindelijk nooit zeker he. We hadden twee jaar terug een parkfeestje gehouden, en dat beviel zo goed dat we vorig jaar hetzelfde deden. En hey, het is buiten en het kost niks, dus we hadden een ruim uitnodigingsbeleid gehanteerd. En toen was er midden juli ineens regen op de feestdag voorspeld, en eindigden we met twintig kinderen (van twee jarigen) in de binnenspeeltuin (ka-ching...). Tijdens het feestje kwamen buiten de golfballen uit de lucht!