Richtlijnen RIVM voor kinderen aangepast

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Mammielove, Jun 16, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

mamameer and flipflop like this.
  2. Doublemom

Doublemom Fanatiek lid

Mar 5, 2012
    1,410
    1,190
    113
    Die van mij moest vandaag thuis blijven omdat hij snotterend op stond. Met juf overlegd en die heeft met een collega overlegd en ze willen dat ik hem nog een dag thuis houd morgen...

oh edit: hij valt buiten de leeftijdsgrens zie ik..

3. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    mamameer and Mammielove like this.
  4. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

Oct 8, 2014
    574
    119
    43
    Oh super fijn! Hier in 3 weken tijd elke week onze dochter weer op kunnen halen van kdv vanwege een snottebel. Valt gewoon niet mee te werken/plannen dus wij zijn hier erg blij mee!

mamameer likes this.
  5. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Tot 6 jaar. Dus een kind van 6 valt hier dan toch buiten? Kreeg vanmiddag van de juf van m'n jongste te horen dat ze morgen niet maar school mocht als ze snotterde. M'n kind zegt dat ze een loopneus had na het Buitenspelen. Heeft haar neus gesnoten en toen was het over. Later op de opvang ook weer na het Buitenspelen.
    Ik heb van de opvang niks gehoord. Ik merk ook niet aan haar dat ze verkouden is. Lekker dit. Lekker dit:rolleyes:

GossipGirlxoxo likes this.
  6. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    6 jaar en ouder valt hier buiten.
    Ik vind het als leerkracht zooooo lastig..... Wij worden geacht de richtlijnen te volgen, maar ik sta elke keer met lood in mijn schoenen als ik weer een ouder moet bellen :(

dds and WinterBird like this.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Tot 6 jaar idd. Dat is vast een goed begin. Na de zomervakantie graag voor iedereen.
    Net als in het begin, enkel bij meerdere symptomen thuis moeten blijven.

Dubbelgeluk, Relax, SAARC and 2 others like this.
  8. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,610
    2,404
    113
    Goed begin, maar ik hoop toch echt dat ze de regeling al gaan versoepelen voor de zomervakantie. Mijn oudste zit al twee dagen thuis en ik baal ervan dat ze nu weer beperkt onderwijs krijgt.Ik werk maandagochtend meteen gebeld dus gelukkig heb ik haar gevraagd om wat werk schriftjes mee te nemen en thuis kunnen we op het schoolsysteem inloggen, maar toch. Ben er nu langzaam wel klaar mee
    Mijn 5-jarige kan in ieder geval wel weer gegarandeerd gaan ha

tuc likes this.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Ja als het aan mij ligt ook hoor, maar wat dit betreft zijn ze niet zo vlot, dus ik hoop er maar niet op.

julia80 likes this.
  10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,656
    113
    Heel blij mee. Mijn dochter heeft snel een snottebel. Als ze buiten geeft gespeeld en dan weer binnen komt bijv. Even snuiten en weg is het. Dus verkouden nee maar wel af en toe een snotje.

11. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

Aug 4, 2013
    3,155
    2,542
    113
    De juf stuurde vanavond al een berichtje dat het aangepast is... Zou het niet gewoon kleuter klas zijn? Dus 6 jaar kleuterklas wel met snotter en 6 jaar groep 3 niet? Zou het zo gek vinden als ik de 1 wel mag brengen en de ander niet... Met dezelfde klachten in dezelfde klas!

Heb de juf verteld dat ik nog even morgen afwacht met de jongens.. Maar fijn om te weten dat met een lichte snotter ze wel weer welkom zouden zijn

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Beetje jammer dat de versoepeling enkel tot 6 jaar is. Ik hoop dat ze het snel versoepelen voor de hele basisschool. Ik word er zelf ook een beetje panisch van. Dochter van 7 jaar vertelde dat ze vandaag vaak haar neus moest ophalen en oorpijn links had. Gelukkig verder geen snotneus gezien en ook de oorpijn is over. Is ze morgen fit dan gewoon naar school.
    Tot de zomervakantie zingen we het nog maar uit maar ik mag toch hopen dat de kinderen na de zomervakantie met een verkoudheid gewoon weer welkom zijn, Ben anders echt huiverig voor nog meer lege klassen en leerachterstanden,

Dubbelgeluk, sprits, julia80 and 3 others like this.
  13. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik vermoed eerder dat bij elke snottebel die arme kinderen zo een hersenbiopt (oh nee corona test :p) moeten ondergaan voor ze weer welkom zijn.
    Ik hoop trouwens dat jij gelijk hebt.
    Dat ze de niet brengen grens trekken tot combinatie van klachten en vanaf verhoging ofzo.

spruitje80 likes this.
  14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zal wat worden dat ze het testen dan gaan verplichten maar ik verwacht het niet. Met verhoging thuishouden en met veelvuldig hoesten mits er geen andere oorzaak voor het hoesten is. Die test laat ik toch niet bij mijn kinderen doen. Dan maar weer thuis ;)

GossipGirlxoxo and Whysteria like this.
  15. tuc

tuc Niet meer actief

Ja en niet alleen voor alle kinderen, maar ook voor de volwassenen. Dat ook een juf/leidster/gastouder met een simpele snotneus gewoon weer kan werken.
    Thuisblijven bij combi met koorts/of ernstig hoesten.

16. Minoesje

Minoesje Niet meer actief

Nou dit!
    Ben super blij dat mijn jongste nu weer gewoon naar het kdv mag. Maar de oudste heeft het al zo pittig met alles. Gebrek aan ritme en school doet haar echt niet goed.

17. Mammielove

Overigens zie ik op rijksoverheid.nl nog geen aanpassingen? Daar staat nog steeds dat kinderen met neusverkoudheid thuis moeten blijven. Vreemd... er is zo op gehamerd in de tweede kamer op die site iig up to date te houden. Niet dus.

Vero0504 likes this.
  18. Mammielove

Leidster en go mochten al werken met een simpele snotneus he? Die moesten thuis blijven bij klachten enkel in combinatie met koorts.

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben wel echt oprecht blij voor alle ouders met kinderen op het kdv want het beleid daar sloeg echt werkelijk nergens meer op. Gelukkig zijn ze dit bij het rivm ook gaan inzien. Wij ouders hebben de afgelopen maanden al genoeg te verduren gekregen en dan kan je kind eindelijk weer naar de opvang en dan krijg je zoiets.
    Hier is de jongste ook heel gebaat bij ritme en regelmaat en dit geldt eigenlijk voor ieder mens.
    Als ik ook zie hoe blij ze weer is op school en hoe enthousiast ze weer is,

20. tuc

tuc Niet meer actief

Ik dacht van niet hoor, maar ik zal nog eens goed lezen. Het is ook wel verwarrend allemaal..

Share This Page